drama als de luier uit gaat

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by edelweiss, Jun 30, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. edelweiss

edelweiss VIP lid

Jan 24, 2013
    7,328
    474
    83
    Misschien hebben jullie tips. Mijn nu nog jongste ;) geeft al een poosje aan dat ze moet plassen en poepen dus ik wil de luier uit en zindelijk worden want ze is er mee bezig.

Maar nu komt het zo gauw als de luier uit gaat begin ze te brullen en niet zachtjes maar echt verschrikkelijk overstuur pas als de luier weer aan is is het goed.

Met het warme weer dacht ik mijn kans te hebben maar na 3 dagen drama toch maar even gewoon de luier om.

Ik heb vanalles geprobeert maar niet helpt. Een onderbroek trapt ze niet in.

2. Porsche

Porsche Niet meer actief

Helaas geen tip voor je..
    Hier gaf de middelste ook al vrij snel aan mag van ik plassen / poepen in de luier.. Maar nooit met luier uit.. Pas toen hij drie was wilde hij plassen zonder luier poepen wil hij nog steeds in de luier

3. Nova81

Nova81 VIP lid

Nov 18, 2009
    5,879
    1
    36
    Zou echt nog even wachten dan met zindelijkheid...
    Zo krijg je alleen maar meer drama en duurt het veel langer voordat je kindje zindelijk is.
    Laat het even rusten... Wel belonen natuurlijk als je kindje het al goed aan geeft, want dat is natuurlijk ook al erg knap!

4. Suzanne1984

Suzanne1984 Fanatiek lid

Dec 30, 2011
    1,613
    0
    36
    Laten gaan. Jij kan er wel aan toe zijn, maar als zij er (gedeeltelijk) nog niet aan toe is, dan houdt het op.
    Laat het los en probeer het over een maand of wat nog eens

5. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

ik en op zich wel voor actie en gaan met de banaan, maar nu lijkt me qua timing ook niet erg handig. Jij kan elk moment bevallen en dan zit de kraamverzorgde, papa en jij net bevallen ermee. Lijkt me ook niet heel erg handig. Zou het een paar maandjes uitstellen.

6. edelweiss

edelweiss VIP lid

Jan 24, 2013
    7,328
    474
    83
    Weetje ik heb ook geen haast mijn oudste kwam pas met zulke dingen net voor zijn derde verjaardag ook helemaal niet erg.

Maar ze vind het zo vies. Iedere plas iedere poep iedere keer moet ze een schone luier. Ik vind het vooral zielig voor haar.

7. laravelk

laravelk Fanatiek lid

Oct 8, 2010
    2,970
    2
    38
    Hier deze fase gehad en nu omgekeerd. Hij wil geen luier aan maar wil ook niet op het potje ;) Loopt het liefst de hele dag in onderbroek en vindt het niet eens erg als hij nat wordt...

8. fafa

fafa Niet meer actief

Wat doet ze als je haar gewoon sochtends niet aankleed? Blijft ze dan ook vragen om een luier of vindt ze het dan wel okee om bloot te lopen?

Heb verder ook geen tips voor je... ik had een kind dat moord en brand schreeuwde als er een luier AAN moest, en pas blij was in dr nakie, dus omgekeerd probleem ;)

9. Venne

Venne Actief lid

Feb 14, 2013
    464
    59
    28
    NULL
    Zuiden van het land
    Idd even laten rusten, zeker gezien de komst van een baby. Of evt een luierbroekje...

10. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

Jan 9, 2007
    8,722
    628
    113
    Geen idee, sinds die van mij een keer op de grond heeft geplast is het hier een groot drama.
    Ze wil nu heel soms wel even op het potje zitten, maar alleen als ze daarna er iets voor terugkrijgt (mooie onderbroek over de luier heen, want ja die luier moet zsm aan...). Ze is 2jr 2mnd.
    Nu heb ik even helemaal niks gedaan... over paar weekjes zet ik haar gewoon in dr nakie in de tuin en dan zien we wel weer. :)

Edit: als het goed weer is natuurlijk, het staat er nu zo cru... ;)

11. marjon 2

marjon 2 VIP lid

Jul 23, 2008
    13,211
    0
    36
    in mijn vel
    Ik zou nog ff wachten , het kan goed zijn dat ze er over een maand helemaal klaar voor is en dat het bijna vanzelf gaat ... Dat heb ik hier met alle drie de kids al meegemaakt ..

het enige wat je kan proberen is dat ze plassen in luier ook niet lekker gaat vinden door de onderbroek eerst aan te trekken en dan de luier dan voelt ze echt goed dat ze geplast heeft , want de luiers van tegenwoordig zijn zo drooog ..

Share This Page