Wij willen graag voor onze dochter haar 2e verjaardag een prinsessenbed kopen. Nu hebben we al een aantal leuke gezien op internet, in verschillende maten te verkrijgen, namelijk een junior (150 x 70 ) en kinderbed (200 x 90). Nu twijfel ik een beetje wat nou verstandig is. Een juniorbed lijkt me een logische stap (en is ook erg schattig), maar ja, hoe lang zal ze daar in slapen? Zo'n kinderbed gaat natuurlijk voorlopig wel mee, echter twijfel ik of dit niet gelijk te groot is. De prinsessenbedjes en alle toebehoren, matras etc zijn nl best prijzig. Is het zonde als ik een peuterbed aanschaf..hoe lang gaat dat mee? Welke stap/beslissing hebben jullie genomen toen jullie kleintje er klaar voor was om naar een groter bedje te verhuizen en wat zijn jullie ervaringen?
Ik weet wel dat ik vroeger van een ledikantje naar een 90*200 bed ging en dat vond ik toch groot! Zo'n peuterbed kunnen ze toch een aantal jaartjes in hoor, ik weet wel dat ik er wel een ga kopen. Ik vind het anders toch een groot verschil.
wij gaan gewoon de 90*200 proberen hoor, ik vind het zonde om elke keer een bed en alle toebehoren te kopen.
Onze zoon heeft eerst een peuterbed van ikea gehad was ook niet zo duur. Denk dat hij daar tot 4 1\2 heeft ingeslapen en is toen overgegaan naar een halfhoogslaper ( voor 25 euro op marktplaats!) Het hoeft dus niet perse duur te zijn! Ikea heeft bedjes vanaf 40 euro.
Wij hebben ook een peuterbed gekocht toen mijn dochter 2 werd. Ik vond een 1 persoonsbed zo groot voor d´r, daar verzoop ze echt in. Ik denk dat ze hier in kan tot ze een jaar of 5,6 is. Wij hebben een roze bedje van leen bakker. Het hoeft inderdaad niet zo duur te zijn. En als ze eruit gegroeid is kan ik hem verven voor mijn zoontje of op marktplaats zetten.
Hier ook een peuterbed voor de 2e verjaardag (we zijn al aan het oefenen ). Wel zelf gebouwd, omdat we niks leuks konden vinden. Nu een heel simpel bed, waar een hogere rand om het matras zit, behalve ong 50 cm van 1 zijkant. Daar kan mijn zoontje er dus zelf uitklimmen. Maar eruitvallen is toch moeilijker. In ons geval kwam de keuze voor het peuterbed vooral omdat in zijn huidige kamertje geen gewoon bed past. Dus dan hadden we met kamers moeten gaan schuiven. En eigenlijk weten we niet of we hier nog lang blijven wonen. Dus dit was een mooie tussenoplossing.
youame is van ledikant naar 1persoons bed gegaan omdat we die nog hadden staan en vond een peuterbedje toch wel erg duur