Ik zorgde er in elk geval voor dat ze er regelmatig even in zat. Zo rond 4 maanden toen ze ging rollen was het even een poosje wat minder leuk, lag ze steeds klem. Toen ze kon zitten ging dat weer beter. Zo rond 8 maanden vond ze het niet altijd leuk en protesteerde ze wel even, maar dat was zodra ik uit zicht was gelijk over en ging ze lief spelen. Als ze het zat was, mocht ze eruit. Hier speelde ze voldoende op de vloer om zich prima te kunnen ontwikkelen. Hier zit ze af en toe nog in de box. Zo kan ik even douchen of boven bezig. Dat zorgt voor beide kanten voor veel minder frustraties. 's Morgens is het hier vaste prik als ik alleen ben. Krijgt ze een cracker en wat drinken, tv aan en als ik te lang weg blijf, roept ze me wel. Ze weet het ook precies en geeft het vaak zelf wel aan. Bij papa zit ze er niet meer in, bij de oppas ook al een tijdje niet meer. Waarschijnlijk zal ze er hier ongeveer inzitten tot de baby komt, dus hij kan gewoon blijven staan.
TS, wat leuk onze kindjes zijn op dezelfde dag geboren Niels zit nog regelmatig in de box. Hij is niet zo heel avontuurlijk en vind het prima om wat op zijn rug te liggen en te spelen. Sinds een paar dagen merk ik dat hij meer behoefte krijgt om wat meer om te rollen en dan is de grond gemakkelijker voor hem dan de box. Ik vind het alleen zo koud op de vloer.
Hier ligt ze regelmatig in de box. Of in de box, of ik ben met de bezig, of ze ligt boven te slapen. Ik heb 2 honden rondlopen dus vind zonder toezicht op de grond niks, en daarbij zou ik ook op de grond een kleed gebruiken, ik neem aan dat jullie een kind niet op de keiharde vloer leggen? Ze speelt graag in de box en dan heb ik af en toe mn handen vrij om het huishouden te doen of zelf te eten ofzo. Zou niet weten hoe ik dat anders zou moeten doen eigenlijk...
hier ligt ze regelmatig in de box maar ik probeer het wel af te wisselen met een groot kleed op de grond. maar als ze in de box ligt dan heb ik even m'n handen vrij en ze vermaakt zich prima. het is ook voor haar veiligheid. er loopt hier ook een hond rond en als ik niet in de buurt ben (even snel iets pakken, toilet, in keuken bezig) dan ligt ze daar.
Ik zie de box als een veilige rustige plek waar zij even kan liggen maar ook kan spelen. Wij hebben de box vrij rustig. Ze kan hier heel goed heel aandachtig spelen. Vaak spelen we ook kiekeboe en ben ik wel in de buurt of even met het huishouden bezig. Merk dat als ik haar veel op de grond heb ze soms last heeft van ee prikkels, poes loopt voorbij, mensen lopen, ze wil kruipen maar het lukt niet dus we wisselen het af. Als ze.alleen in de box zou spelen vind ik het wel een beperking van haar vrijheid.
mijn mannetje is heel erg bewegelijk en raakt vreselijk gefrustreerd in de box omdat hij maar een keer kan omrollen. verder denk ik dat hij zich motorisch beter ontwikkeld op de grond omdat hij dan lekker kan oefenen met kruipen/tijgeren.
Sietse lag er alleen als baby in om naar zijn mobiel te kijken,maar hij was al snel te groot vondt ik . Zijn beentjes schoten telkens tussen de spijlen,en op de grond had hij op een speelkleed met bogen veel meer plezier. Verder zette ik hem er weleens in als ik even mijn handen vrij moest hebben,snel boven iets pakken ofzo.
Ik zie de box als iets wat handig is voor de ouders. Niet dat het kind er wat aan heeft. Hier heeft ze er nauwelijks in gelegen/gezeten. Toen ze klein was sliep ze vooral en dan lag ze in bed. Of ik was met haar bezig, of op een kleed op de grond. Toen ze ouder werd ging ze als snel kruipen en lopen, dus de box was dan niet een plek om erg ondernemend te zijn. Dat wilde ze dus ook niet. Vanaf een maand of 11 hebben we hem maar weg gehaald want hij werd nooit meer gebruikt.
Ik heb geen box. Ik vind het zo'n vreselijk gezicht, die spijlen. De cavia's hebben zelfs een kast ipv een kooi Ik lig ook de halve dag naast haar op de grond te spelen. Kan me niet goed voorstellen hoe dat werkt als je een box hebt; dan kun je niet regelmatig even spontaan kroelen/lijf tegen lijf gaan liggen... alleen een kusje of knuffel van bovenaf ofzo? En als ik naar de wc moet oid neem ik haar mee. Geen enkel probleem.
ik heb de box wel altijd als soort van "normaal "gemaakt voro mn zoontje om er in te zitten... dus wel altijd sochtends eventjes als ik mn koffie zet oid... maar over het algemeen dacht ik ook altijd dat ik hem belemmerde met zn spelen..dus hij alg altijd op een kleedje te spelen...pas vanaf dat hij zelfstandig kon zitten met 8 mnd...vond hijd e box ook ehct leuk...kon hij zitten spelen...en oefnen met optrekken.... dit was ook een periode dat ie minder ging slapen..en dat ik dus ook midner "vrije"tijd had om bijv huishouden, douchen dingen pakken had... dus standaard sochtends na zn ontbijt ofzo...eventje sind e box....an ging ik bijv stofzuigen...maar zodra ik klaar wa.s..hup op de grond, en kruipen maar... Maar ik wa swel altijd bang dat ie er een afkeer van zou krijgen als ik het niet vaak genoeg deed...dus elke dag wle eventjes gewoon...al was het evne om te plassne, liet ik em alsnog eventjes nadat ik klaar was met plassen spelen..zodat ie het ook ehct leuk vond... (hebben een hond waar hij niet mee samen kan, dus als ik iets moet doen, moet ie altijd mee maar was het soms gewoonweg niet handig als ie "los" was...) met 11,5mnd liep hij nahja en eigenlijk avnaf toen zat ie er nog maar sporadisch in... in principe dus vrij korte periode intensief gebruitk ik ben er zeker tniet tegen...maar ik ben wel meer voor op de grond laten spelen... nu hij al ouder is, gaat ie in de kinderstoel al sik onverwachts even iets moet doen, of mee naar de wc oid
wij hebben de box vanaf een maand of 7 nauwelijks gebruikt en vanaf 10 maanden eigenlijk alleen als opslag voor het speelgoed. ik vond het ook erg benauwend voor mijn zoon om nog in de box te moeten toen hij al rond de tafel kon stappen
Mijn oudste vond het heerlijk in de box; het was echt zijn eigen plekje om te spelen. Mijn jongste vindt het wat minder leuk, maar toch gebruiken we de box af en toe als ik mijn handen vrij moet hebben. Hij is namelijk behoorlijk ondernemend en zit binnen een seconde op de bank of ergens anders waar hij niet mag komen. De kinderstoel is helaas geen optie, want ook daar klimt hij uit
Hihi die van ons gaat ook weleens mee naar de wc Voorheen zette ik hem dan met de wcdeur open in de gang maar sinds kort klimt hij dan de trap op! Vind ik niet zo'n goed idee .
Ons kleintje gaat ook wel in de box, daar kan hij heerlijk spelen in zijn eentje, zo schattig. En hij laat duidelijk genoeg weten wanneer hij het zat is, dan haal ik hem er ook gewoon weer uit
Hier zit ze weleens in de box, op de leeftijd van jou DL wel vaker. Als ze namelijk 'los' in de kamer is, dan wil ze zoveel, en dan maakt ze zichzelf echt moe. In de box kan ze heerlijk rustig met iets zitten spelen, dus bij haar is het echt 'begrenzen' dan de mogelijkheden en rust geven. Maar toch gebruik ik hem zo weinig dat ik er nu ze bijna een jaar is, over denk hem weg te doen.
Ons ventje heeft de eerste maanden heel vaak in de box gelegen, hier kon hij dan mooi in spelen zonder dat ik om de paar minuten ging voelen of hij niet te koud had gekregen. Zelf op boxkleden op de grond vond ik het altijd een koud idee. Toen hij een stuk mobieler werd, ging hij wel steeds vaker op de grond en met een maand of 6 zat hij er nog amper in.
florine heeft de box nooit langer dan 17 seconden leuk gevonden. ja, alleen toen ze nog maar een paar maanden oud was. ik vind het ook echt onzin dat ze ' zou moeten wennen aan een begrensde omgeving ' als ze zelf duidelijk (en luid ) aangeeft dat ze er niet in wil de woonkamer is helemaal florineproof, daar kan ze in rondhobbelen. en de enige die de box gebruikt... is de kat
Tuurlijk kan dat wel... Hij zit toch niet heel de dag in de box! Hier wordt ZL haast "dood" geknuffeld en gekust... Moet oppassen dat hij er geen afkeer van krijgt en straks helemaal niet meer wil.