van leg je kind maar weg naar leg je kind maar in de box

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Kwekijzer, 20 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. debster2009

debster2009 Fanatiek lid

9 nov 2009
    2.144
    0
    0
    NULL
    Hier wordt de box bijna niet gebruikt. Zoontje is nu 6 maanden en vindt de wipstoel veel leuker. Leg hem regelmatig op de grond op het boxkleed, daar kan hij alles bekijken en lekker rollen.
    Bij de eerste was de box met 11 maanden al weg en dat gaan we nu weer doen. Vind het belangrijk dat ie lekker zn gang kan gaan.

2. Mayon

Mayon Niet meer actief

Vaak zijn dat oudere mensen di dat zeggen he, vroeger waren de mensen veel drukker en hadden meer kinderen, dan leg je een baby niet zo op de grond! Mijn dochter heeft ook nooit erg van de box gehouden. Ik probeerde het altijd wel maar niet veel resultaat. Mijn moeder zegt altijd dat het bij haar heel goed ging als ze oppaste, prima, lekker doen.

Ik weet wel dat mijn oppasjongetje er met 2,5 nog wel eens in kroop, had ie echt even behoefte aan een eigen plekje. Elk kind is anders denk ik, maar af en toe er in leggen zou ik zeker doen zolang het goed gaat.

3. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Mee eens...ik snap ook eigenlijk niet wat nou het nut is van kinderen aan een begrensde omgeving laten wennen?

Zo'n box is er naar mijn idee enkel en alleen voor het gemak. Zodat je even je handen vrij hebt als je bv aan het koken bent.

Overigens vond mijn zoon het wel heerlijk in de box. En op het KDV heeft hij er zeker nog tot 18 maanden in gezeten. Maar thuis was hij voor zijn 1e verjaardag weg.

4. Mayon

Mayon Niet meer actief

voor sommige kinderen is een hele huiskamer te bedreigend, dan overzien ze het niet meer. Mijn dochter had het ok wel in het begin dat ze in een bepaalde hoek bleef en overal 'gekke dingen' zag die er niet waren :(

5. Sanne1985

Sanne1985 Niet meer actief

Als ik aan het stofzuigen o.i.d aan het doen ben, ligt ze er hier even in (s'ochtends). Ik denk per dag in totaal een uurtje. Vind ze ook geen probleem, maar langer dan dat wil ze echt niet. Verder speelt ze hier lekker op de vloer, heeft ze alle ruimte.

Tot een maand of 7 heb ik de box niet als belemmering van haar ruimte gezien, maar sinds ze kan kruipen (met 7 maand),staan en lopen (nu sinds een week) wel een beetje. Maar ik zou ook anders niet weten hoe ik het huishouden moet doen, ik kan haar niet alleen in de kamer op de vloer achterlaten....

6. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Zoonlief vond de box geweldig. Hij had 'm echt 'nodig' om even tot rust te komen. Zijn wereld even wat kleiner maken was juist heel prettig. We hebben de box dan ook gebruikt tot 19 maanden. Hij zat een paar keer per dag in de box (soms omdat ik even naar boven moest of naar de wc en soms omdat we aan hem merkten dat hij teveel prikkels kreeg)

Die wereld begrenzen is dus helemaal geen 'onzin'! :(

Dochter vond de box niet onplezierig maar het had geen voordelen. Ze is helemaal niet stout aangelegd (zoonlief wel) en kan haar eigen wereldje klein maken. Zij had daar geen hulpmiddel bij nodig. Ook laat ik haar makkelijker even alleen omdat ze veel minder ondernemend is EN ze eigenlijk nooit echt alleen is (zoontje is er ook nog)

En box vind ik geen opvoedkundig middel maar het is ook zeker niet slecht. Een kind hoort daar niet de hele dag in te zitten, te liggen of te staan maar voor bepaalde momenten en voor sommige kinderen is het werkelijk een uitkomst. EN veiligheid voorop!

7. klingel

klingel VIP lid

15 feb 2008
    16.318
    14
    38
    iets met kunst en michelinsterren..
    import drentherella
    ik vind ' de wereld begrenzen ' als je merkt dat je kindje daar wel behoefte aan heeft uiteraard geen onzin, maar als een kindje juist de behoefte heeft de wijde (woonkamer)wereld in te trekken dan zie ik het nut, en de zin, niet in van alsnog ' aan een klein wereldje laten wennen '

en dan is ' zin ' wat mij betreft ' onzin '. :p

zeker omdat, zoals cygnet zegt, een box wat mij betreft geen opvoedkundig middel is, hier niet althans.

moet wel zeggen dat het me best wel fijn (lees rustig ;)) had geleken als florine er wel een tijd(je) in zou willen zitten.
    heb vriendin wiens baby er gewoon uuuuren achtereen in zit te spelen, wow!

Deel Deze Pagina