PMA verzekering GOEIE TIP!!

Discussie in 'De lounge' gestart door jvs12, 4 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jvs12

jvs12 Bekend lid

24 apr 2013
    982
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ons gezin is verzekerd bij PMA en we hebben extra verzorgd 1 en tandarts 1.
    Nu ga ik in 2014 bevallen en ging toch even informeren hoe of wat.

Je krijgt ongeveer (das standaard) 40 uur kraamzorg als je bevallen bent en je moet dan een eigen bijdrage van 4,10 euro zelf betalen wat uiteindelijk aan het einde ongeveer 160 euro zal bedragen nu kreeg ik de tip om extra verzorgd 2 te nemen voor aankomend jaar (alleen ik uiteraard) dan betaal je 10 euro meer in de maand dat is in een jaar dus 120 euro en dan heb je dus een voordeel van 40 euro en word je eigen bijdrage volledig vergoed. Het jaar daarop kun je hem uiteraard weer naar extra verzord 1 zetten.

Dus voor diegene die nog twijfelen en het niet echt snappen bij deze.
    Ik hoop dat jullie er iets aan hebben.

2. Knapie

Knapie Fanatiek lid

5 nov 2013
    1.524
    0
    0
    Heel lief dat je dat deelt natuurlijk :) maar tegenwoordig hebben de meeste maatschappijen in hun aanvullende verzekeringen vergoeding voor eigen risico kraamzorg ;)

Edit: met ongeveer hetzelfde aan premieverschil.

3. jvs12

jvs12 Bekend lid

24 apr 2013
    982
    0
    16
    NULL
    NULL
    Klopt maar heel veel twijfelen over pma vandaar dat ik dit even deel en dat het dan nog steeds (als je zo verzekerd bent als ik) heel goedkoop is. En het was allemaal nog niet echt bekend hoe of wat met de kraamzorg.

4. Josie88

Josie88 Niet meer actief

Dat was dit jaar ook al? Heb dit jaar (menzis, geen pma) 2 genomen om die reden. Heb me nu wel aangemeld trouwens voor pma, scheelt aanzienlijk.

5. Knapie

Knapie Fanatiek lid

5 nov 2013
    1.524
    0
    0
    Oh oke :) ik ken PMA niet dus straks een vergelijken met CZ (heb ik nu nog) en kijken welke het voordeligst is ;)

6. Sas7

Sas7 Fanatiek lid

23 mei 2007
    2.092
    0
    0
    Ik heb ook voor pma gekozen. Binnen een dag de polis al binnen. Ik heb niet voor de kraamzirg ekozen maar voor medische besnijdenis. Let wel op dat je volgend jaar rond 14 nog je bonus aanvraagt want daar heb je recht op.

7. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Ik ga ook naar pma :)

8. emma84

emma84 Bekend lid

3 dec 2012
    603
    0
    0
    Twente
    je kunt ook eens kijken naar delta lloyd start. in 2013 vergoedde dat echt alles rondom de bevalling en was niet duur

9. Gean85

Gean85 Fanatiek lid

18 apr 2011
    3.643
    0
    0
    Gelderland
    Ik krijg 64 uur kraamzorg, gewoon, standaard bij het kraamzorgbureau waar ik aangemeld ben :p:D!
    En krijg ook nog eens mijn eigen bijdrage volledig vergoed, betaal volgens mij per 01-01-2014 214 euro voor mij en mijn man samen!

10. ashleyp

ashleyp Niet meer actief

Is dat bij PMA die 214 euro?

11. Gean85

Gean85 Fanatiek lid

18 apr 2011
    3.643
    0
    0
    Gelderland
    Nee sorry, had ik er ff bij moeten zetten. Wilde aangeven dat er ook andere goedkopere partijen zijn.

12. ashleyp

ashleyp Niet meer actief

Ik heb net bij o.a. PMA en Bewuzt gekeken, dat zijn de 2 goedkoopste aanbieders op dit moment. Helaas levert dit voor mij geen voordelen op. Ik zit nu bij CZ waar ik mijn anticonceptie volledig vergoed krijg. Wanneer ik overstap naar andere verzekeraars betaal ik per maand 18 euro minder. Mijn anticonceptie kost alleen al 188 per jaar. Dan zou ik een voordeel van 28 euro hebben. Maar CZ vergoed nog een hoop andere kosten m.b.t. geneesmiddelen en alles is net iets uitgebreider dus kan ik beter bij CZ blijven zitten.

13. Minigirl

Minigirl Fanatiek lid

17 feb 2013
    1.036
    12
    38
    Vrouw
    lawyer
    Den Haag
    @Ashley zou je kunnen toelichten wat cz nog meer vergoedt. Alle eigen bijdragen van medicijnen? Ik wil ook naar cz omdat vgz geen korting meer geeft. Ik zie wel dat cz als je geen gezinpakket neemt de eigen bijdrage voor kraamzorg bijv helemaal niet vergoedt. maar dat is maar een eenmalige uitgave denk ik dan.

14. WesDaan

WesDaan Fanatiek lid

10 sep 2009
    2.358
    6
    38
    Hier ook voor PMA.
    Allebei aanvullend 1 en tandarts 1 en erbij voor bij elkaar 200,-
    Daarbij vind ik het voordeel dat je voor de tandarts niet tot een bepaald bedrag verzekerd bent maar gewoon onbepaald met vergoedingen van 80 tot 100 %.
    Hier had ik namelijk even over gebeld voor de zekerheid.

15. beertje4

beertje4 Actief lid

14 dec 2008
    259
    0
    16
    Maar weten jullie ook dat je in november en december eenmalig
    € 18 terug kan vragen bij pma

Deel Deze Pagina