hoe herken ik een koemelkallergie?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Miepie77, 30 okt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Miepie77

Miepie77 Actief lid

12 dec 2006
    143
    0
    0
    Even een vraagje....

Ons kereltje heeft best last van eczeem, we doen ons best om t met smeren 'eronder' te krijgen, maar dat lukt niet altijd evengoed (nu heeft ie de afgelopen week ook de waterpokken gehad, dus dat was extra lastig ;) )
    Maar nu begin ik te twijfelen of t misschien een koemelkallergie is. Hoe herken ik dat? Ik geef gedeeltelijk BV en gedeeltelijk HA KV.
    Ik weet dat t k kan uitproberen door alle melkproducten uit mijn dieet te schrappen en dat voor minstens 4 weken (en dan ook speciale KV kopen).
    Maar aangezien t de laatste tijd toch al minder goed gaat met de bv, weet ik heel eerlijk gezegd niet of ik dat vol ga houden (ik mag ook al geen/weinig suiker en chocolade hebben ivm m'n eigen allergien).
    Is er een andere manier om dit te checken bij ons kereltje? Want toekijken als ie weer een zo'n jeukaanval heeft is ook geen pretje :cry:

2. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Als je zelf al allergieën hebt is de kans natuurlijk erg groot dat je kindje daar ook last van heeft.
    Het kan ook door de kv komen. HA is niet altijd HA genoeg voor kinderen die er gevoelig voor zijn.

Je hoeft het jezelf niet zo erg moeilijk te maken hoor. Je kunt eerst een week alle zichtbare koemelk (dus dan hoef je nog geen etiketten te lezen) laten staan en dan kijken of je al verschil ziet, 4 weken is echt niet nodig hoor!
    Kijken of de HA voeding een rol speelt kun je doen door die gewoon een week achterwege te laten en je kind op verzoek te voeden.

Let ook eens op andere dingen die eczeem kunnen verergeren:
    -wasmiddel
    -wasverzachter (heel berucht bij eczeem!)
    -verzorgingsproducten (Zwitsal is berucht)
    -jouw parfum, bodylotion, deodorant
    -luchtverfrissers
    -huisdieren

Deel Deze Pagina