Sinds 1week heel veel spugen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Pinda, 30 okt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pinda

Pinda Actief lid

27 jul 2006
    477
    0
    0
    Een maand geleden ben ik overgestapt naar 4 flessen van 210 ml. Hiervoor kreeg hij 5 flessen 180 ml.

Dit ging heel erg goed tot 2 weken geleden. Hij dronk ze niet meer leeg. Ben toen 's morgens 210 gaan geven. Overdag 2 x 180 en 's avonds weer 210 voor het slapen gaan. Nu laat hij bij alle flessen steeds 20-40 ml staan. Op zich is dat niet zo erg want vol=vol, maar sinds een week spuugt hij ook nog eens een kwart van zijn fles weer uit. Het komt er met golven weer uit. Ik gebruik al de friso comfort, omdat hij hier altijd last van heeft gehad, maar nu is het ineens wel heel extreem. Hij komt niet eerder voor zijn flessen. Gewoon om de 4 - 4,5 uur.

Zou dit aan de voeding kunnen liggen of zou het iets anders kunnen zijn?
    Hij is ook heel erg aan het kwijlen. Dacht misschien aan tandjes. Zie en voel wel bobbeltjes, maar dat kan ook natuurlijk nog een paar maandjes duren. Hij is verder ook niet ziek en hangerig. Blijft er lekker vrolijk onder.

Wie herkent dit en heeft misschien oplossing?

Alvast bedankt voor jullie advies/antwoorden.

2. leeuwen77

leeuwen77 Bekend lid

7 mrt 2006
    710
    0
    0
    duik instructrice
    bonaire
    Ik heb helaas geen oplossing voor je! Ik zit wel met hetzelfde probleem. Laura spuugt op het moment ook vaak haar melk weer uit. Ik ben overgestapt op nutrilon standaard van nutrilon omneo. Ben benieuwd of iemand anders dit ook herkent

3. Pinda

Pinda Actief lid

27 jul 2006
    477
    0
    0
    4 keer omkleden op een dag is ook niet leuk. Maar het moet wel, want hij is steeds helemaal nat tot en met zijn romper! Wasmaschine draait hier overuren! :(

Ik gebruik dan de friso comfort. Die is al dikker omdat er JBPM inzit, maar de laatste week helpt dat ook niet meer :(

Zelfs 2 uur na zijn voeding komt er nog een flinke golf uit! Zo zielig ook (vind ik, meneer lacht er juist om :D )

4. leeuwen77

leeuwen77 Bekend lid

7 mrt 2006
    710
    0
    0
    duik instructrice
    bonaire
    Laura spuugt ook nog 2 uur na haar voeding. Het is ook erg zurig. Nou heb ik de mazzel dat ze hier alleen in haar luier zit, maar ik snap dat het vervelend is.

5. Pinda

Pinda Actief lid

27 jul 2006
    477
    0
    0
    Dat lijkt me zo heerlijk aan 365 dagen per jaar een goede temp! Lekker in de luier laten liggen! Voor die kleintjes ook lekkerder bewegen :D

6. leeuwen77

leeuwen77 Bekend lid

7 mrt 2006
    710
    0
    0
    duik instructrice
    bonaire
    ja, ik moet toegeven dat het idd heerlijk is

7. Young Flower

Young Flower Fanatiek lid

25 jul 2006
    3.369
    507
    113
    vlakbij Rotterdam
    Jeremy heeft dit ook gehad. kreeg het ineens terwijl wij ook comfort gebruiken en wat blijkt we gaven gewoon teveel melk. Nu krijgt hij minder en spuugt dus ook niet meer. Wie weet is dat een oplossing. zeker als hij al wat laat staan.

8. twinny

twinny Fanatiek lid

4 jul 2006
    2.822
    1
    0
    Zuid-Limburg
    krijgen jullie kindjes alleen maar melk of ook nog bijvoeding zoals fruit en groente hapjes?
    Het kan inderdaad zijn dat de melk dan gewoon te veel is........

hopelijk komen jullie er vlug achter wat het probleem is, want lijkt me geen pretje...

twinny

9. Mamariek

Mamariek Actief lid

6 aug 2007
    201
    0
    0
    Bussum
    Wij zijn vorige week overgestapt van hypo naar normaal maar dat gaat niet goed. Die spuugt hij uit, mijn afgekolfde melk houdt hij wel goed binnen. Ik ga zo weer hypo kopen en ik hoop dat het spugen overgaat. Ib krijgt wel een boventand, of dat er nog mee te maken heeft?

10. leeuwen77

leeuwen77 Bekend lid

7 mrt 2006
    710
    0
    0
    duik instructrice
    bonaire
    Ik geef Laura nu 200/6 en het gaat nu steeds beter. Ze heeft gisteren maar 1 keer gespuugd! Ik denk idd dat ze teveel melk kreeg. Ze eet haar groente en fruit hapje en nu met 3 flessen 200/6. Kijken hoe het vandaag gaat. Maar we zijn nu een uur verder na haar voeding en ze heeft nog niet gespuugd

Deel Deze Pagina