Hoi meiden! Wij starten binnenkort met onze 1e ICSI, naw zet ik op 15 November de 1e keer de Lucrin en de punctie zal dan plaats vinden op 14 December.. Hartstikke spannend natuurlijk! Zijn er nog meer meiden die rond dezelfde tijd beginnen? misschien kunnen we dan ervaringen uitwisselen.. Liefs Springmuis
Springmuis, ik wil je heel veel succes wensen met jullie 1e ICSI, ik hoop dat jullie aan 1 poging genoeg zullen hebben! Liefs beehappy
Hoi Springmuis, Volgens mij kennen wij elkaar nog van het roze motor en nog wat club Ik ben er op een gegeven moment uit gestapt omdat ik het er moeilijk mee had dat ik als een van de enigen overbleef die nog niet zwanger was. Vind het verdrietig te lezen dat jij helaas ook tot 1 van die enigen behoort Ik klets nu zelf mee in het topic over IVF en ICSI in oktober/november. Ik mag namelijk vrijdag mijn eerste Puregonspuit er in jassen en zal als alles goed gaat, waarschijnlijk 5 of 6 november de punctie hebben! Reuze spannend dus!! Ik wil je heel veel succes wensen en ik hoop dat wij straks elkaar weer zien in een ander topic, namelijk het topic genaamd: 'het verlengde wachtbankje'
Dank jullie wel meiden! Jullie natuurlijk ook heel veel succes gewenst! Beehappy: Jemig, jij hebt al een behoorlijke behandeling geschiedenis, nou meis ik hoop zo dat deze poging leidt tot een fantastisch mooi en oh zo gewenst kindje! Maartje: Ja ik ken je idd nog van het begin van de roze motor en mini club! leuk je weer tegen te komen alleen jammer dat het hier is en niet in een mama topic! er zijn nu bij de rmmc nog 2 andere dames die helaas ook niet zwanger zijn geworden, kan je wel begrijpen dat je weg bent gegaan hoor, ik heb er ook wel eens aangedacht, maar uiteindelijk toch gebleven.. misschien toch de hoop gehouden dat ik ook bij de zwangeren zou belanden, nu is het automatisme geworden, ben er niet meer weg te slaan haha en ik hoop gewoon dat ik toch ooit nog eens bij de zwangere kom te staan hihi Maar jeetje voor jou spannend zeg! vrijdag al de puregon! ik moet na de Lucrin, Menopur spuiten, weet niet zo goed eigenlijk wat de verschillen zijn tussen al die medicijnen hihi Maar meis ik hoop dat het allemaal goed gaat! en 5 of 6 november de punctie! wat spannend zeg, dat is al zo dichtbij! Gaat verder alles goed met jou? Nou meis, zet hem op! ik denk aan je! en we zien elkaar hopelijk gauw in 'het verlengde wachtbankje' topic Liefs springmuis
De medicijnen: Puregon, Menopur en Gonal-F zijn allemaal stimulatiemiddelen, oftwel hormonen om eitjes te laten groeien Lucrin en Decapeptyl zijn middelen om je eigen cyclus plat te gaan leggen. Het legt je hele hormoonhuishouding plat en voorkomt dat als je straks een echt broedkipje bent met veel eitjes, je eitjes spontaan gaan springen. Pregnyl is een middel om de eisprong in werking te laten treden.Ondanks dat de eitjes met een punctie gehaald gaan worden, moet wel je eisprong in werking worden gezet zodat je lijf dan voor de TP helemaal klaar is Daarnaast kun je Pregnyl ook gebruiken om je LF (2e fase) sterker te laten worden. Dan moet je 3 keer dit gaan spuiten na je eisprong. Progesteroncapsules doen ook net als het extra Pregnyl goeds voor je LF. Het verschil is dat je dit middel 3 keer daags vaginaal moet inbrengen en dat het een ander stofje is, maar het verbeterd dus ook je LF. Zooo ben je weer helemaal op de hoogte van de medicijnen!! Ja, het is idd allemaal heel erg spannend. Ik hoop dat ik goed op deze dosering ga reageren, want ik heb al eens heeeeel erg maf op deze hormonen gereageerd (ik gebruik nu Decapeptyl en Puregon). Ik hoop zo erg dat alles nu goed zal gaan en straks een heeel zootje forummers op het verlengde wachtbankje mogen neerploffen!! Hebben we wel verdiend na al deze ellende toch!!! PS kom gerust eens meelezen/meekletsen bij de oktober/novembermeiden, kun je je vast een beetje inlezen voordat het voor jou echte werk gaat beginnen
Hihihi, voor zover was ik wel al uit de medicijnen gekomen, alleen het verschil tussen bijv. lucrin en decapeptyl kan ik niet helemaal plaatsen.. zal eens gaan googlen hihi Ik zal vanavond en anders overmorgen ( morgen geen tijd ben ik bang) bij de oktober/november gaan lezen! dank je wel voor de tip, ondanks dat je arts je alles uitlegt kan je er toch nog niet echt een beeld vormen, dus misschien dat ik daar een beetje een beeld kan krijgen thnx! Liefs!
Ben trouwens errrruuggg blij dat de medicijnen vergoed worden zeg! 587,44 euro per doos Menopur (en dat zijn er 4) en 303,04 per doos Lucrin ( zijn er 2) dan is de pregnyl met z'n 35 euro per doosje nog een koopje Heb trouwens ook nog een klein doosje gekregen met allemaal spuitjes en naalden (twv 1,50 moest ik wel zelf betalen potverdrie hahaha geintje), maar waar die dan weer voor zijn? want ik al die andere dozen zitten ook gewoon de juiste aantal spuiten en naalden.. het lijken op de naalden voor de menopur dus grote en kleine naalden alleen de spuiten zijn anders.. hm.. uhm.. had nog een vraagje, maar die ben ik even vergeten Liefs!
Hoi springmuis, ik was gisteren aan het twijfelen om zelf zo'n topic te openen als dit en nou vind ik dit topic toevallig vandaag ! Ik zou graag ervaringen willen uitwisselen met je! Wij gaan eind november, begin december met onze eerste ICSI starten. Ik moet op voorhand geen pil nemen of snuiven ofzo. Van medicatie krijg ik gonal f, cetrotide, pregnyl en dan ook die fameuze bolletjes om op te steken. Hoop dat mijn cyclus wat wil meewerken zodat we zo vlug mogelijk kunnen starten. Ik vind het aftellen wel lang duren. Al besef ik héél goed dat ik niet mag klagen en alles heel vlot verloopt bij ons op dat gebied. Maar ben toch ongeduldig. Kan het niet helpen...
Ben ik weer! en niet voor die vraag, die weet ik nog steeds niet Maar over dat doosje met spuiten en naalden, denk dat ze voor de Pregnyl zijn, daar zitten geen spuiten bij?! Af en toe ben ik een beetje dommig denk ik hahaha
Geen idee springmuis. Ik moet mijn medicatie nog afhalen (pas midden november ofzo). Maar er zal hier op zp zeker iemand te vinden zijn die je wel kan helpen!
Nouja zeg, toen ik hier mijn laatste berichtje schreef stond die van jou Bereke er nog niet, en nu staat hij er tussen hihi Maar voor jou ook spannend! en als je cyclus wil mee werken? je bedoelt op tijd ongi worden? hier moet ik volgende week ongi worden, max de 28e daarna ga ik dan 1 maand aan de pil icm de lucrin.. maar als ik de 28e niet ongi word moet ik een maand wachten want het ziekenhuis gaat 16 dec tot 3 jan dicht.. dus dan kan ik geen punctie krijgen dus hoop echt dat ik volgende week gewoon ongi word! maarja ik ben niet zo regelmatig.. dus valt te betwijfelen.. vandaar dat ik ook aan de pil ga volgende cyclus.. Maar bij jullie vlot? hebben jullie ook geen wachtlijst? wij hier niet en dat vind ik toch wel prettig hoor! wij zouden wel eigenlijk in maart/april al beginnen maar toen hadden we toch eerst even zelf rust nodig voordat we verder zouden gaan, moesten toch even de klap verwerken en op de achtergrond nog wat onderzoeken bij muisman.. en nu we er aan toe zijn kunnen we meteen beginnen is wel beter! Nou meis, blijf gezellig 'hangen' hier, kunnen we elkaar straks door de spannende tijd heen helpen! Liefs!
Dat lijkt me idd wel fijn om elkaar door die eerste ICSI door te helpen! Mijn cyclus is nogal onregelmatig. En ben deze maand ook geopereerd aan blinde darm waardoor ik ineens (voor de eerste keer!!!) wél een cyclus van 29 dagen had! Ik hoop gewoon dat ik nu niet twee keer een lange cyclus heb waardoor het eerder midden december dan eind november/begin december wordt. Vandaar dat ik dus hoop dat mijn cyclus wil meewerken! Snap je het nog, beetje ingewikkeld uitgelegd vrees ik . En vlot omdat ik op 19/6 naar de gynaecoloog ben geweest om mijn twijfels te bespreken. Op 29/6 is het eerste staaltje van mijn man dan binnengebracht. En zo zijn we er dan verder ingerold. Maar op een goed half jaar tijd zouden we dan kunnen starten met onze 1e ICSI. En dit terwijl die behandeling zal plaatsvinden in een ander zh dan waar de onderzoeken gebeurd zijn. Dus op zich vind ik het vlot gegaan als ik sommige andere verhalen hier op het forum lees. Ik ga heel hard duimen dat je volgende week ongesteld wordt springmuis!!!! Wel gek dat jij aan de pil moet owv je onregelmatige cyclus en ik niet. Maar goed, elk zh doet de dingen toch weer anders hé!
Ik snap je helemaal maar jemig ook nog eens je blinde darm die niet meewerkt! hebben ze hem eruit gehaald? nou nu maar hopen dat je dan wederom een cylcus heb van 29 dagen dat zou mooi zijn! En bij jou ook lekker vlot dan zeg! en wij zijn nu ook in een ander ziekenhuis dan waar de onderzoeken plaats vonden, eigenlijk twee, eentje tot de punctie en de andere is alleen met de terug plaatsing.. bij ons ging het ook wel vlot, 3 december 1e keer naar het ziekenhuis, 3 februari gehoord dat we ICSI zouden doen en 12 maart konden we al voor de ICSI intake! maargoed.. Als jij nou gaat duimen dat ik volgende week ongi word, duim ik dat jouw cyclussen gewoon 29 dagen zijn goeie deal toch haha Liefs! Ps.. over de pil, de fertiliteitsarts zei dat het niet nodig was en als het te lang zou duren ze me een pilletje zou geven waar ik ongi van werd, maar een week later bij de prikinstructies had ik het er met de verpleegkundige over en die zei nee dan ga je gewoon aan de pil.. dusja.. moet nog wel even bellen want heb geen receptje mee gekregen voor de pil, en dat lijkt me wel handig hihihi
Hoi meiden, Ik lees dat jullie nog wat vraagjes hebben en ik als ervaren junkie zal wel ff willen proberen altwoord te gaan geven. Het verschil tussen Lucrin en Decapeptyl bestaat eigenlijk niet. Beide middelen worden gegeven om de hormoonhuishouding plat te leggen. Het schijnt wel zo te zijn dat Decapeptyl net wat sterker werkt. Bij mij was namelijk het geval dat mijn eigen cyclus toch nog een beetje door de Lucrin heen kwam, en bij de Deca gelukkig niet meer. De naalden zijn idd voor de Pregnyl. Je hebt als het goed is 2 verschillende soorten naalden gekregen. Een belachelijk dikke naald (niet schrikken) en een dunnere naald. Die dikke naald gebruik je eerst voor het mengen van de hormonen. Pregnyl krijg je namelijk geleverd in 2 glazen ampullen. In het ene ampul zit vocht en in het andere zit poeder. Dit moet je mengen en als je dat gedaan hebt, haal je de dikke naald van de spuit af en zet je de dunnere naald er op en ga je spuiten. Ik moet ook 1.50 betalen voor die naalden. Ik heb dat spul al vaker moeten gebruiken en ook een eigen bijdrage voor de Progesteron moeten dokken. Bewaar de bonnentjes van de apotheek van dit soort dingen zou ik zeggen, heb ik namelijk ook gedaan en heb dit weer van de verzekering teruggekregen. Al met al was dat weer een euro of 25 wat je dus beter aan leuke dingen kunt besteden dan aan naaldjes en smerige capsules Lucrin zit namelijk in een emmertje. 14 spuitjes en een glazen ampul waar je dan zelf het medicijn mee uit de ampul moet halen. Springmuis, je medicijnen zijn iets goedkoper dan dat het lijkt. Een emmertje Lucrin kost ongeveer 150 euro, dus 2 kosten samen ongeveer 300 euro. Onderaan op de sticker op je medicijnen staat altijd voor het totale bedrag aan 1 soort medicijnen de prijs. Het is nog steeds idioot duur, maar valt dus toch met wat je verwachte nog een beetje mee. Dit geld dus ook voor je Menopur Ik hoop dat je hier iets aan zult hebben!!
Maartje dank je wel voor je antwoorden! kijk aan, zo leren we nog wat he hihi en van die prijzen... pfieuw! ik schrok er wel van! stel nou dat je het na 3x zelf zou moeten betalen, valt toch weer meer van helft aan medicijnen kosten af maargoed we gaan er niet vanuit dat het na 3x niet is gelukt natuurlijk positief blijven denken he.... zucht Die losse naalden, ja ik twijfelde een beetje want ze lijken zo op die van de menopur, ook die dikke voor het mengen en dunne voor het prikken naalden, maar keek vanmiddag even in het doosje van de pregnyl en daar zaten geen naalden bij, dus dacht al dat ze daar bij hoorde hihihi Progesteron heb ik niet.. dus denk niet dat ik die krijg? of krijg je die later nog ofzo... hm... wat een vragen he... maarja ben nu nog een leek haha Zal de bonnetjes bewaren! thnx voor de tip! Owja, wij kregen van iemand anders ook nog de tip om van de parkeerkaartjes een kwitantie te nemen (parkeergarage waar je na afloop betaalt), die kan je dan terug krijgen van de belasting, bij je jaarlijkse aangifte! en als je met het openbaar vervoer gaat geldt het denk ik ook, maargoed dat weet ik niet.. Liefs!
Ja blinde darm is eruit gehaald. Gelukkig via kijkoperatie dus het viel al bij al nog mee (al heb ik wel pijn gehad hoor!). Ok, ik duim dat je volgende week ongesteld wordt en jij duimt dat ik twee hele mooie korte cyclussen krijg! Deal ! Bij jullie is het inderdaad ook vlot gegaan hé! Maar goed, we mogen ook wel eens een keertje geluk hebben in zoiets, toch! Even ons ziekenhuistraject: op 19/6 eerste keer naar mijn gewone gyn voor jaarlijkse controle. Toen ook eerste bloedonderzoek uitgevoerd en eerste spermaonderzoek aangevraagd. Op 7/9 hadden we onze eerste afspraak bij de fert.arts in datzelfde zh (de resultaten van de 2 spermastaaltjes duurden wel telkens lang). Hij heeft nog meer onderzoeken aangevraagd. Op 14/10 afspraak in het andere ziekenhuis waar we toen ook onmiddellijk voor gekozen hebben. En daar konden we dus eind november, begin december terecht voor eerste ICSI. En de bloednames + echo's gebeuren door een lokaal ziekenhuis (nog een ander dan waar de eerste onderzoeken plaatsvonden). Heeft me heel wat piekeren opgeleverd maar ben echt heel tevreden met de uiteindelijke keuze! En da's toch wel belangrijk hé! Pil: ja een voorschriftje is wel handig . Ik ga er maar vanuit dat ze weten wat ze doen en als ze het niet nodig vinden, ga ik er ook niet om roepen. Maar toch gek dat het overal anders is. Maartje, bedankt voor de uitleg. Tegen het zover is dat ik echt moet gaan spuiten, kom ik misschien nog wel eens aan je mouw trekken (als je dat niet erg vindt) .
Is goed meid Maar ze gaan je straks in het ZH ook alles goed uitleggen hoor!! Maar als j dan nog vragen hebt, mag je ze altijd stellen hoor
Dat hebben ze al gedaan maar ik ben bang dat ik het vergeten ben als ik echt ga moeten spuiten. Zal wel niet hoor maar is nu gewoon een fijn gevoel dat ik hier terecht kan, moest het nodig zijn .
hoooi, weinig tijd om nu te reageren, hoop zo snel mogelijk even tijd te vinden om op jullie te reageren oke?! Sorryyy! Liefs
Niks sorry springmuis! Er is nog leven naast zp natuurlijk . Hier niks te melden. Zou alleen zo graag de tijd gewoon op magische wijze wat verder zetten...