Nee geen typfout - airbag moet alleen uit voor een stoeltje dat tegen de rijrichting in staat, want daarbij is het gevaarlijk. Als het kind in het stoeltje vooruit kijkt, moet de airbag weer gewoon aan natuurlijk. Maar dan wel met de bijrijdersstoel op de verste stand naar achteren.
in de handleiding van mijn maxicosi priory staat anders met grote letters dat de frontaalairbag uitgeschakeld moet zijn omdat dit gevaarlijk is
Zo'n airbag komt met zo ongelooflijk veel kracht uit het dashboard zetten als je een botsing krijgt. Zelfs volwassenen kunnen er volgens mij blauwe plekken aan over houden, laat staan zo'n kleintje. Als je erover twijfelt, zou ik gewoon even de fabrikant van de autostoel bellen en het even vragen...
onze uk zat met 6 maanden in zijn tobi. hij was toen 9 kilo. in de tombi ligt hij platter dan in de maxi cosi, vanwege onze schuine achterbank. de cosi staat de nu met de easy base in mijn ouders' auto daar ligt hij platter in en voor kleine ritjes gaat het nog wel, maar het is wel proppen. het hoofdje komt er bijna bovenuit, dus ook daar gaat binnekort een opvolg stoel in
heb nog een beetje zitten zoeken, en uit een amerikaans onderzoek schijnt gebleken te zijn dat kinderen door die impact hun nek kunnen breken. dat geloof ik wel, mijn collega brak zijn neus.
Nou ben ik stoeltjes tegen gekomen voor baby's van 0 maanden tot 4 jaar. Er zitten 5 standen op en kan ook op een slaapstand. Heeft iemand hier ervaring mee? Finn HAAT de maxi-cosi en autoritjes zijn een ramp op het moment. Hij wil er uit en brult alles bij elkaar. Finn is een flinke vent van 9 kilo maar hij kan nog niet zitten. Ik wil hem dus nog niet in een 'echte' autostoel zetten maar zo'n stoel die op de slaapstand kan lijkt me wel wat. http://www.bbiestore.nl/shop2/catalog/p ... cts_id/555 Is dit wat?
@ bloemetje23; ik ken de stoel niet, maar hij ziet er wel goed uit. Bij 9 kilo word het wel tijd voor een autostoel ja . Lastig dan als hij nog niet kan zitten, als deze lekker ver onderuit kan zou het heerlijk zijn!