Hoe leggen wij hem dit uit?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Aszz, 8 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Aszz

Aszz Niet meer actief

Onze oudste zoon zijn beste vriendje is jarig. Ze spelen elke dag samen, lopen bij elkaar de deur plat. Dikke mik!

Gisteren had de jarige job er over dat onze zoon ook uitgenodigd was. Nog even er over gehad, ouders vonden het prima. Ze spelen toch elke middag wel samen.
    Staat hij net aan de deur, is hij niet welkom. Want het was te druk.
    Dikke tranen, hevige teleurstelling.
    Zo ontzettend zielig.
    Natuurlijk leg ik hem uit dat het nu niet kan omdat het druk is. Maar wat moet ik verder vertellen?
    Ik vind het zo sneu voor hem, ik snap best dat hij met teleurstelling om moet leren gaan maar dit vind ik zo gemeen.
    Het is dat het huis vol visite zit, maar ik ga vanavond wel even verhaal halen.

Nu is dit niet de eerste keer dat ze zoiets gebeurd. Misschien toch maar wat afstand creëren?

2. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    auw wat erg. ik weet niet hoe je dit uitlegt. ik snap het ni eens zelf. dat doe je toch niet aan n kindje!!!

3. Tamireya

Tamireya Actief lid

25 mei 2012
    492
    0
    0
    Nou dat kan je toch niet doen zeg :(

Als de kinderen onder elkaar uitnodigingen uitspreken snap ik nog wel dat dit kan gebeuren maar aangezien je er nog met de ouders over gesproken hebt vind ik dit echt een nog go en zou hier ook helemaal niet blij mee zijn :x

Zou zeker het gesprek gaan zoeken met de ouders, misschien dat jullie samen een oplossing vinden en als ze niet zien dat ze wat fout gemaakt hebben dan zou ik zeker afstand te nemen ... sneu voor de kids omdat ze blijkbaar echt close met elkaar zijn maar dit is ook niet goed.

4. Foxter

Foxter Niet meer actief

Jeetje wat l*llig zeg!!!! Daar zou ik ook nog wel even verhaal over gaan halen, en ook echt duidelijk maken dat dit echt niet kan.
    En hoe leg je het uit.. Ik zou gewoon zeggen dat jij het ook raar vindt en het niet goed snapt..

5. LovelyDK

LovelyDK Niet meer actief

Nouja zeg! Ik vind dit ook écht niet normaal! En uitnodiging of niet; en al zit er 100 man of 10, 1 zo'n klein kleutertje zal het verschil ook niet meer maken?

6. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.092
    7.843
    113
    Ik zou dit ook niet uit kunnen leggen want ik snap het niet eens! Ze hebben hem uitgenodigd en dan mag hij ineens niet omdat het te druk is? Heel bijzonder, en bijzonder onaardig. Ik zou het hier eens met de ouders over hebben, en dan niet in een discussie verzanden over wat wel of niet druk is, maar gewoon vragen hoe zij denken dat dit overkomt op zo'n klein ventje.

Arme kereltje :(

7. BeingMommy

BeingMommy Fanatiek lid

19 dec 2009
    2.089
    0
    0
    Zo dat is wel heeel hard!

8. BeingMommy

BeingMommy Fanatiek lid

19 dec 2009
    2.089
    0
    0
    Idd verhaal gaan halen, en desnoods had ze jou toch even kunnen bellen met het nieuws, dat jij zelf afleiding kon geven aan hem..

Al vind ik het sowieso van de gekke, dat ze eerst toezeggen en vervolgens keihard een deur in je zoontje zijn gezicht. Kan niet, maar mijn woorden hierboven zijn dan ook bedoeld voor het beste voor je zoontje in zo'n situatie..

9. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

Wat een klotestreek!

Ik denk dat er meer achter zit dan "te druk"

10. Laika

Laika Fanatiek lid

23 jul 2006
    2.334
    3
    38
    Nou ja! Wat een k*t actie!Ik was meteen verhaal gaan halen en kijken of het idd zo 'druk' was. Bah! Dat mensen zo met kleine kinderen omgaan.:(

11. honeyy

honeyy VIP lid

5 nov 2008
    7.635
    44
    48
    verkoopster babyspeciaalzaak
    og wat gemeen zeg.. :( Pff.. Hoe kunnen mensen Nou zon kleintje zo teleurstellen.. Indd verHaal halen!

12. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Wij hebben in een soortgelijke situatie gezegd dat wij het ook niet zo goed snapten en dat het inderdaad helemaal niet leuk was.
    EN daarna de boot afgehouden qua spelen...

Ik had 3x een huilend kind uit school..
    1e keer toen de kaartjes werden uitgedeeld in de klas.
    2e keer toen er nog 1 kindje een kaartje kreeg paar dagen later.
    En de 3e keer toen de betreffende vader op het schoolplein stond met z'n gitaar en een liedje zong dat ALLE kindjes meemochten en ik dus kon uitleggen dat dat niet helemaal klopte.

Vond ik heel onnadenkend, onaardig en verschrikkelijk ondoordacht.

13. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Niet zo netjes, als ze het nu samen hadden afgesproken kan ik het begrijpen dat doen onze kids ook en dat kan dan ook een keer niet uitkomen. Maar als ouders gezegd hebben dat het goed is snap ik er niks van. Heel lullig en ik zou zeker even langs gaan. Maar je zegt dat het vaker gebeurd, misschien wat afstand houden?

14. tulip

tulip Niet meer actief

nou zeg wat l*llig voor zo'n kind. Ik vind het netjes dat je het daar zolang bij gelaten hebt, ik had denk wel meteen gegaan. Wat je beloofd moet je doen...dat leren wij onze dochter en geven zelf het goede voorbeeld.
    Ik vind dit echt aso. En als antwoord op je vraag...eerlijk gezegd geen idee hoe je dit moet uitleggen, dit is toch niet uit te leggen?

15. Boordevol

Boordevol VIP lid

26 jun 2009
    6.170
    4.321
    113
    Wow, wat harteloos. Waarschijnlijk zou het niet in het belang van mijn kindje zijn maar ik zou dat andere kindje dus echt niet meer thuis willen en zelfs geen vriendschap. Natuurlijk heb je dat niet voor het zeggen en zijn het de ouders en niet het vriendje die dit besluit hebben genomen, maar hiermee raak je me echt in het hart. En uit zelfbescherming, dat het niet nog eens gebeurt.

16. Aszz

Aszz Niet meer actief

Oh het was ook zo zielig!
    Maar goed, na het eten kwam vriendje langs of onze zoon nog even bij hem wilde spelen.
    ( we wonen heel dicht bij elkaar )
    Die moeder heeft haar excusses aan geboden, het was de vader die hem 'afwees'.
    Ik was de jongste aan het douchen, maar mijn man heeft wel aan gegeven dat zoiets echt niet kan!
    Maar denk dat we inderdaad maar een beetje de boot afhouden. Voorheen nodigde ik hun ook uit op de verjaardag van onze zoon, gaat niet meer gebeuren. Alleen hun zoontje dan maar.
    Zo jammer.

17. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    och arm kind...doet mij gewoon pijn om dat te lezen. schrale troost dat hij toch nog ff mocht komen na het eten.......

jees..zo een peutertje dat neemt toch niet veel ruimte in! desnoods gaan ze buiten spelen! (jarige job heeft toch nooit zin om bij de visite te zitten....tenmisnte die van mij niet, die wil spelen!)

Arm kindje.....ben het er mee eens, ff beetje de boot af houden hoor!

18. adi

adi Niet meer actief

Ik vind het ook een enorm l*llige reactie van die ouders.

Maar ik zou hiervoor de vriendschap tussen kindjes niet verpesten. Dat jongetje heeft niks verkeerds gedaan, en zal ook niet begrijpen waarom hij bij jullie geweigerd wordt. En je zult je zoontje ook niet helpen hierdoor.

Ik zou de miscommunicatie en onenigheid tussen de volwassenen houden. Praat het een keertje uit met die ouders, en (klinkt misschien raar), maar het niet groter dan het is. Leg uit dat het lullig was, en dat je zoon teleurgesteld was. En dat ze volgende keer goed moeten nadenken bij het uitnodigen van het kind. Kinderen wijs je niet af aan de deur. (dit geldt dus ook voor jou!)

Je zoon is het waarschijnlijk allang vergeten en beleeft alweer volop lol met zijn vriendje.

Deel Deze Pagina