Van meisjes-meisjes tot jongens-jongens

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door WenT, 6 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Poe... Ik maak haar wel tot meisje-meisje qua uiterlijk, maar of ze dat ook van zichzelf is?!

Ze heeft altijd wel iets roze aan (al is t maar een bloemetje op dr rompertje of dr sokjes) en veel rokjes en jurkjes.
    Tot voor kort had ze ook altijd een staartje of speldje in, maar helaas heeft ze nu een soort van pony. Want ze trekt het er continu uit...8) En die pluk steeds voor ogen was echt geen porem, maar dat terzijde :p

Het is een echte meid wat betreft eigen wil, bijdehand zijn en tis een dramaqueen ;).
    Ze houd enorm van muziek en lekker dansen, ze heeft al 4 verschillende moves (op en neer wiegen, rondjes draaien, door de knietjes buigen, naar voren en naar achteren lopen)!

Maar verder houdt ze ook van klimmen, rennen, grote dingen tillen en meeslepen en kliederen (met eten ;)). Ze is niet snel ergens bang van (alleen van slapen in bed ;)). En poppen heeft ze ook niet veel mee, niet meer dan de rest van haar speelgoed iig.

Maar volgens mij zegt dat allemaal nog niet zoveel?? Wel grappig topic trouwens!

2. zonnetjes

zonnetjes Fanatiek lid

19 aug 2006
    3.079
    1
    0
    drenthe
    hmz, ik weet niet. onze meid draag stoere en schattige kleding en het staat allebei goed.

3. miffy11

miffy11 Niet meer actief

meisje-meisje in gedrag! poppen zijn heilig, moeten mee naar bed, in bad, naar de albert heijn..

klimmen doet ze ook wel, maar wel alleen als ze zeker weet dat ze het goed kan, dus niet wild ofzo..

qua kleding, net waar ik zin in heb, ze heeft een roze bloemetjes jurk, maar ook een zwart leren jasje...

4. EmyD

EmyD Niet meer actief

Tjah wat hebben wij..
    Aan de ene kant echt een meisje-meisje. Als ze bv een ketting van oma aan heeft dan gaat ze die echt aan iedereen showen. Ze houdt ook niet van vieze handen door eten.. Ze vindt het niet erg om staartjes te krijgen. En fel gekleurde kleren vindt ze het 'mooiste'.
    Maar aan de andere kant een jongens-meisje. Ze houdt van klimmen, rennen, ze is heel sterk, ze tilt de grootste dingen op. Poppen heeft ze nog nooit iets aangevonden, maar voetballen daarentegen vindt ze geweldig. Ze gaat graag naar de speeltuin, lekker wild van de glijbaan af, en in het (zwem)bad gaat ze het liefste kopje onder..

Dus hier een stoere meid, die uiterlijk heel belangrijk vindt..??

5. chantal29

chantal29 Fanatiek lid

30 jul 2007
    1.714
    0
    0
    Onze meid wordt door mij qua uiterlijk echt gekleed als een meisje-meisje, ze is nog wat jong om zelf een uitgesproken smaak te hebben. Verder is het een echte wildebras, die niet van al dat getut houdt. Hoe wilder hoe liever. Ze laat zich ook zeker de kaas niet van het brood eten en is een echt karaktertje hihi. Hoe ze zich verder ontwikkelt zullen we wel zien, maar als ik haar moet beoordelen op hoe ze nu is zie haar in bomen klauteren en lekker vies, moe en voldaan weer naar huis komen na het spelen haha

6. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

ik geloof dat Ties echt een jongens-jongen is.. hij is echt superwild en sloopt alles vakkundig.

Beetje een shock voor een meisje-meisje, dat ben ik zelf heel erg namelijk :D
    maar wel erg leuk, ik zie de boomhutten al voor me!!! :)

7. Mijkeltje

Mijkeltje Fanatiek lid

7 jun 2009
    3.029
    1
    0
    Ik had 'n stiefzoon, die toen hij drie was voorbij kwam rennen met 'n roze hoedje op z'n hoofd met glittertjes en 'n stuk voile en riep: "Kijk, ik ben 'n prinsjesj"...

Tegenwoordig zit ie op voetbal..

Mijn oudste houdt wel van glittertjes en roze en zo, maar is toch meer 'n jongens-meisje. Ze houdt van ravotten en buiten vooral niet opletten of ze smerig wordt. Ze heeft korte haren, omdat lange haren bij haar geen doen zijn ('moet ik nu alweer m'n haar borstelen, dat heb ik vanmorgen al gedaan!')
    Ze is dol op d'r voetbal, maar ook op d'r polly's...

Hoe de jongste zich gaat ontwikkelen? Geen idee.. Vooralsnog denk ik dat dat meer 'n meisje-meisje gaat worden.

8. annetske

annetske VIP lid

14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    Ik heb volgens mij een echte jongen-jongen: klimmen en klauteren en auto's en treinen is alles vanaf zeer jong al! Ik heb hem eens een barbie gegeven van mijzelf maar die is gesloopt en heeft er nooit meer naar om gezien haha.

Ik zelf was een Meisje-jongen gaf niet zoveel om barbies en mocht ook graag klimmen en klauteren. Maar ben tussen 2 broers groot geworden dus mocht altijd met de Lego en auto's spelen met hun ;) Vind het nu wel goed uitkomen hoor als moeder van een zoon ik kan goed met lego bouwen en met auto's spelen :D

9. tulip

tulip Niet meer actief

qua kleding is het een meisjes-meisje, niet omdat mama dat per se wil want roze komt bij mama bij d'r strot uit, maar omdat stoere kleren haar echt niet staan. Ik vind bij meisjes een baggybroek en zo'n sweater met capuchon ook erg leuk en stoer, maar ze staat er echt voor l*l mee. Hopelijk verandert dat nog wel. Dus bijna alleen maar rokjes en jurkjes. Ik vind het wel leuk hoor ( ook in andere kleuren dan roze)maar zou het wel willen afwisselen met stoere outfits. Heb laatst een skinny voor haar gekocht, dat ging dan wel.

Qua gedrag is het een echt meisje, zo'n uberkrengetje. Ze zegt nog net niet "what ever" maar zwaait al wel met het handje naar voren. (18 maanden:$) Qua speelgoed, het is idd wel een echte poppenmoeder, maar als we buiten lopen wordt ze helemaal wild als we een graafmachine of vrachtwagen zien.

10. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.031
    1.852
    113
    Provincie Groningen
    Onze dochter is nu al echt een meisjes-meisje
    Voorbeeldje:
    Als ik lippenbalsem op doe, tuit ze haar lippen en zegt ze: Mama mmmmmhhhmmh
    Dan wil ze dus ook!

11. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Whahahah geweldig!! :D

12. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Mirre is een meisjemeisje als het gaat om haar voorkeur voor roze en paars, spelen met haar pop en knuffels, uren voorgelezen willen worden, rustig karakter, knuffelkous, etc.

Maar als ze in de speeltuin is dan weet ze op een of andere manier altijd in contact te komen met de wat stoerdere oudere jongens en ze gaat zich dan enorm uitsloven. Hmmm ... bedenk me dat dit juist heel goed past bij haar meisjemeisje-dom :D. Tis een flirt!

Ze ziet er trouwens niet zo uit. Wil ab-so-luut niets in dr haar en dat is een behoorlijk wilde bos. En ze draagt wel veel jurkjes en rokjes en ook wel roze en paars, maar alleen maar knalroze en knalpaars, geen suikerzoete kleertjes/kleurtjes voor deze meid ;)

13. Lola1982

Lola1982 VIP lid

16 jul 2007
    18.000
    1.841
    113
    #33 Lola1982, 6 mei 2010
    Laatst bewerkt: 6 mei 2010
    Mijn meisje loopt de hele dag met een tasje om haar armen, klinkt erg meisje-meisje, maar ondertussen scheurt ze op haar looptfiets door het hele huis en de hele tuin, druk ravottend en in de aarde wroetend...
    Maar als ze nieuwe schoentjes aan heeft moet iedereen dat zien.. Voetje optillen en druk wijzend naar haar voetje: die die die... Dus in die zin is ze weer meisje-meisje! (nou ja hoeft niet perse meisje-meisje te zijn jongens/mannen kunnen ook trots zijn op hun nieuwe spulletjes)
    Dat ligt ze gister in een speeltuin met een schepje grote jongens te 'helpen' met een dam bouwen en vandaag speelt ze weer lief in het keukentje op het dagverblijf in de poppenhoek.

Ze wil wel telkens een 'creme' in haar haren smeren en op haar gezichtje!
    Als ze een kinderwagen ziet met een kleiner kindje, houdt ze haar hoofdje schuin en roept: aaaaaaaaah!
    En ze doet met spelen altijd een kralenketting om d'r nek.
    Het liefste pakt ze mijn armbanden en doet die ook om, maar die blijven nooit zitten.

En dat alles met een tasje (of mandje, of emmertje) om haar arm!

Ze is trouwens wel een dramaqueen. Gooit zichzelf op de grond als ze iets niet wil of mag. Het is een pittige tante, maar wel een hele lieve!

Tsja... Ik heb geen flauw idee! ;)

14. Lola1982

Lola1982 VIP lid

16 jul 2007
    18.000
    1.841
    113

aaaah, zo lief, doet de mijne ook! Hahaha!

15. Peetje08

Peetje08 Bekend lid

30 mrt 2008
    704
    0
    0
    Ons zoontje is in de meeste dingen een rustige en voorzichtige jongens-jongen, maar wel een 'observator' net als zijn papa. Nu al een kleine boekenworm, weet hoe dingen in elkaar zitten, houdt van ballen, auto's, heel veel gooien en het liefste met ons gereedschap 'knutselen'. Verder ontleed hij slakken om ze vervolgens af te likken. Zijn knuffels krijgen bij uitzondering wel eens een knuffel om vervolgens hard weggegooid te worden.

Maar ook hier wordt het emmertje als handtas gebruikt. Mama moet natuurlijk wel nagedaan worden :D.

16. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    Quinn is van alles wat hahaha, kan een echte stoere knul zijn. maar soms lekker tutten, zijn haartjes moeten 9 van de 10x gedaan worden voordat we de deur uit gaan.

Speelt met een pop en popenbedje vertroelt de pop ook helemaal, slabbertje om, ook drinken, aaien, voorlezen ect,
    Is gek op tasjes, zo lief om te zien

Wil ook altijd een luchtje op, als ik lippenbalsem opdoe, dan wil hij dat ook!

Maar ook lekker een knul, gek op politie,brandweer, ambulance, een echte rouwdouwer, stoeien ect!

Gewoon een heerlijk kind :D

17. ikkelies10

ikkelies10 Fanatiek lid

31 jul 2007
    2.139
    0
    0
    thuiszorg
    noord-holland
    ik heb een echt meisjes-meisje
    ze loopt de hele dag met poppen en buggy's enz

de is de hele dag moeder aant spelen over der poppen
    ze speelt met het poppenhuis.

als ze op de grond valt moeten we der handjes schoonmaken want dat vind ze vies.
    in de zandbak wil ze ook niet dan zegt ze de hele tijd bah

mijn zoontje weet ik nog niet

18. Marijke1982

Marijke1982 Niet meer actief

Robyn is net zoals ik vroeger was (voor zover je dat nu al kan bepalen).
    Ze is geen echt meisje/meisje, maar ook geen jongens/meisje. Het hangt er een beetje tussenin. Ze speelt met auto's maar ook soms met haar pop. Buiten spelen vind ze geweldig, vooral in de zanbak zitten en zand over haarzelf heengooien maar ze houdt dan weer absoluut niet van vieze handen.
    Haren kammen vind ze wel leuk, maar zodra ik met een elastiekje aan kom dan loopt ze snel weg. Maarja ik doe (als we weggaan) altijd wel een staartje in want los haar vind ik een beetje armoedig staan (bij haar dan) helaas trekt ze staartjes er wel vaak uit.
    Qua kleding: Tja dat bepalen wij natuurlijk nu nog. Ze heeft veel jurkjes en rokjes, maar een spijkerbroek met een stoer blousje staat haar ook goed.

19. mama suus

mama suus VIP lid

18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    ons meiske van nu net 4 is mer een jongens-meisje een echte rouwdouwer klimt en klautert overal op en is voor niks bang (ze heeft dus ook regelmatig schaafplekken en tand doorde lip ed omdat ze weer eens te overmoedig is en van een te hoog klimrek springt) rokjes en jurken wil ze al lang niet meer aan al heb ik nu wel weer leuke felgekleurde gehaald die ze dan wel weer leuk vind. maar echt poppen ed is niks voor dr ze heeft ze wle maar die liggen overal gor te worden rondom het huis in de bagger ed want dat vind ze mooi. ze wilde dan ook voor dr verjaardag liver een op afstandbestuurbare auto dan een barbie haha.
    gelukkig heb ijk nog veel beeldmateriaal met haar in snoeizge jurkjes want dacht toen nu kan het nog wie weet wat ze straks zelf wil hihi.

onze jongen is natuurlij nog blanco dus die heeft nu nog lekker stoer spul aan. en speelt met alles wat we hem geven hihi.

zelfs trok ik voreger ook meer naar jongens toe hoor met spelen ed. ons meisje dr beste speelkameradje is dus ook een jongen. en haar beste vriendin is net zo is ook leker lomp hahah hebben elkaar dus goed gevonden.

Deel Deze Pagina