van microgynon30 naar nuvaring en vage klachten

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door vlinder82, 23 nov 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. vlinder82

vlinder82 Niet meer actief

Lange tijd niet op het forum geweest. Na mijn mk begin dit jaar, moest ik eerst alles op een rijtje zetten.

Toch ben ik hier de laatste paar dagen weer aan het rondkijken nav. enkele klachten. Zal eerst maar eens even het verhaal vertellen hoe het momenteel bij mij allemaal zit.

Heb al die tijd de pil geslikt "microgynon 30". Ben namelijk door de pil heen zwanger geworden, omdat ik antibiotica toendertijd slikte. Daarna heb ik dus een mk gehad.
    Vorige maand besloten om toch over te stappen naar de nuvaring.
    Dit wilde ik in het voorjaar al, maar omdat ik nog een voorraad strippen had liggen, zou ik wachten tot ik deze gebruikt had. Al met al duurde het langer dan ik wilde, maar heb 5 november de nuvaring voor 3 maand opgehaald. Om te proberen of dit voor mij wat zou zijn.

Woensdag 31 oktober nam ik de laatste "pil" in. Ik wordt dan stip die zondagavond "ongesteld". Dat was in dit geval 4 november. Normaal gesproken zou ik dan die donderdag 8 november weer starten met een nieuwe strip.
    Maar nu ik overging naar de nuvaring, moest ik van de apotheek 7 november beginnen. Aangezien met deze anticonceptie je op de zelfde dag begint en eindigt.
    A.s. woensdag 28 november mag ik de nuvaring voor het eerst eruit halen. En dan als het goed is ben ik zoals normaal zondags, nu dag eerder omdat ik dag eerder begonnen ben weer "ongesteld" (1 a 2 december)

Ik loop nu tegen een aantal dingen aan :(

Er wordt gezegd dat je geen eisprong hebt als je aan de pil bent. Dat je dus ook geen last zou moeten hebben van dat soort slijm. Als jullie begrijpen wat ik bedoel.
    Maar dat heb ik dus maandelijks wel, althans dat lijkt er wel op. Een vriendin van mij zei ook van, dat kan helemaal niet, ze heeft het wel eens vlak voor ze "ongesteld" wordt, maar niet zoals ik het dus heb. Ben hierover benieuwd wat hier nou van klopt?
    Verder voel ik me op dit moment erg raar. Heb sinds vorige week dat mijn lichaam warmer is. Last van me onderbuik, waarvan eerst heftige ongi krampen (alleen deze heb ik normaal 2 dagen voor mijn ongi).
    Daar is van de week misselijkheid bij gekomen met vlagen. Mijn reuk is versterkt. Sommige luchten kan ik echt niet verdragen.

En het klinkt raar, want ik moet 1 a 2 december pas "ongesteld" worden.

Bij mijn vorige 2 prille zwangerschappen wat tot mk leidde, wist ik gewoon dat ik zwanger was. En toen slikte ik ook trouw de pil.
    Kan het zo zijn dat door de overstap van "pil" naar navuring ik toch zwanger geraakt kan zijn. Nuvaring is uit geweest met de sex, aangezien me vriend er last van had. Zelf heb ik nergens last van met de ring.
    Of dat de nuvaring toch een te lage dosering heeft voor mijn lichaam, waardoor hij minder betrouwbaar is? (heb namelijk iets overgewicht).

Of kunnen dit beginklachten zijn dat ik met de nuvaring begonnen ben?

Graag jullie advies en kijk hierop :) Misschien mensen die dit herkennen?

2. vlinder82

Ik heb een fout gemaakt in mijn bericht en onderwerp zie ik net. :oops: :oops:

Ik schreef dat ik microgynon30 gebruikte, maar het is marvelon.
    Bij de apotheek haalde ik deze 2 ook altijd door de war. Komt omdat ik de 1 daarvoor een poos gehad heb, en zodoende ze nog steeds door de war haal.

Jammer overigens dat er niemand herkenning ziet. Ook niet betreft de nuvaring. Of dat er reacties op gekomen zijn. :(

3. Marijtje

Marijtje Actief lid

20 sep 2006
    201
    0
    0
    Ja hoor ik herken dit, ik heb heel lang microgynon 30 geslikt en ben daarna overgestapt naar de nuvaring. Deze is zo ligt dat ik eigenlijk alle klachten weer terug had als ik niets gebruik. Extra afscheiding, pijn bij ovulatie, tijdens sex niet gebruiken van de nuvaring en je moet hem zeer correct met tijden inbrengen, anders raakt alles in de war. De dosering is heel erg laag. Uiteindelijk ben ik gestopt met alles omdat ik het idee heb dat die hormonen, hoe laag ook me moe en vervelend maken.

4. vlinder82

Hoi Marijtje,

Dat ik de nuvaring strik moet gebruiken dat weet ik. Mag a.s. woensdag haar eruit halen smorgens.

Ik ben momenteel even helemaal in de war, voel van alles, merk van alles. En eigenlijk kan het helemaal niet (zwanger zijn). Omdat ik anticonceptie gebruik.

Maar de klachten die ik heb, had ik ook bij me vorige 2 zwangerschappen, al liepen die fout af.
    Maar nu heb ik er een aantal symptomen erbij die ik nooit eerder gehad heb. :rolleyes:

5. jabbadabbaby

jabbadabbaby Nieuw lid

7 dec 2007
    4
    0
    0
    Tjemig vlinder...

Lees dat je al eerder door de anticonceptie zwanger bent geworden met mk als afloop... ( lees tussen de regels door) dat je ook nu weer in verwarring/paniek bent... en je afvraagt... het zal toch niet, aangezien je anticoncptie gebruikt. Ook is was van de pil overgestapt naar de nuvaring ( heb ook overgewicht, en jaren prikpil gebruikt i.v.m. zwaardere dosis ivm overgewicht). Ben heel ontevreden over de nuvaring. En ben daar ook mee gestopt. Je krijgt er inderdaad zoveel rare 'zwangerschapsachtige klachten' van.. dan raak je wel van in paniek. Zeker in jou geval, omdat je al eerder zwanger bent geworden met anti-con. raad ik je de nuvaring af. Dit is een gevoelsmatige mening.Je wilt niet weten hoe vaak ik in die 3 maanden testen heb gedaan... het leek zo dat ik zwanger was, maar dit was niet het geval.

Heb meerdere soorten anti-conc. gebruikt... maar toch achteraf kan ik zeggen was voor mij de prikpil het grootste succes ( behalve voor gewicht).Nooit klachten en nooit ongesteld.

Succes. Hoe is het afgelopen. Die maandag?

Deel Deze Pagina