Hi, Ik heb nu al een aantal weekjes (ik denk 4) uitslag op m'n handen en vingers. Het begon naast m'n nagels, kleine bultjes/blaasjes die erg jeukten. Inmiddels zitten ze over heel m'n vingers en handen en jeuken als een gek! Pijn doet het niet, maar ik heb ook niet het idee dat smeren met handcreme of calendulal werkt. Kan dit ook iets hormonaals zijn en herkend iemand dit? Of zal het helemaal los staan van. Groetjes, Monique
Hoi Monique, Ik heb hier ook last van, het lijkt op een soort exceem ofzo... ook kleine bultjes jeukt als een gek en het lijkt op water bultjes ofzo. ik weet niet wat dit is.. maar ik gebruik gewoon soort vaseline, mischien dat helpt. Groetjes Sha.
hier ook jeukende handen met extreem droge opengescheurde plekken sinds ik zwanger ben, is wel iets anders maar heeft ook met de zwangerschap te maken. ik gebruik ook een soort vaseline voor mijn handen, dat is het enige dat helpt bij mij.
Bedankt voor de reacties, morgen maar eens op zoek naar iets lekkers te smeren voor m'n handen, en fijn te weten dat ik niet de enige ben, hoe vervelend het ook is!
Heel herkenbaar ik heb er altijd wel een beetje last van maar voor mijn zwangerschap was het weg. Nu heb ik het weer het zijn allemaal mini bultjes gevuld met vocht en jeuken grrrrrr....Ik krab er dus ook aan in mijn slaap en nu heb ik allemaal wondjes en uitgedroogde huid. Het is idd soort van eczeem. Ik gebruikte een hormonale crème maar tijdens de zwangerschap mag je deze niet gebruiken. Vette crèmes helpen niet bij mij daar gaat het nog meer van jeuken. Ik gebruik nu een menthol zalf van de huisarts gekregen dat stilt de jeuk. Had vorige week ook allemaal kleine bultjes over mijn hele lichaam soort van gal bultjes werd er helemaal stapel van. Zal wel de hormonen zijn. Vorige zwangerschap had ik alleen veel bultjes in mijn gezicht.
ik kreeg t bij de zwangerschap van de 2e.. daarna is het niet meer weggegaan.. eerst werd t alleen erger bij warmte en met kou weer minder. nu heb ik t constant.. op en af.... volgens mij heeft t wel met de hormonen te maken..
Bruisje ik heb het eigenlijk ook al een hele tijd maar meestal is het minimaal. Nu is het weer in volle gang. Heb altijd last gehad van mijn allergie/uitslag tijdens de zwangerschap. Ik denk ook dat het met de hormonen te maken kan hebben. Ik had als kind ook eczeem toen ik ouder werd verdween het. Maar nu ik zwanger ben is het vollop aanwezig op mijn handen.