Goedemorgen! Mijn zoontje van 3,5 maand rommelt al enige tijd met zijn flessen. Omdat hij overdag nauwelijks hongersignalen afgeeft, voed ik zo'n beetje op de klok. 5x150/5 met ongeveer de volgende tijden: 5/6-11-15-19-23. Na de fles van 19.00 gaat hij de nacht in en om 23.00 maken we hem wakker voor de fles. Na deze fles begint hij rond een uur of 4.00 alweer een beetje te rommelen. Maken we hem niet wakker, trekt hij hem door tot de volgende ochtend. Mijn gevoel zegt, niet wakker maken, maar voor het totaal aantal cc's per dag heeft hij hem wel nodig.. Ben benieuwd naar jullie ideeën hierover!
Lekker laten doorslapen! En anders de andere flessen iets ophogen zodat hij wel aan de aantal cc's komt.
Ow! Hoe zwaar is hij? En verder goeie luiers en lekker vrolijk? Ik ben van mening dat een kindje neemt wat hij nodig heeft. Misschien dat hij op dit moment iets minder nodig heeft en over een week z'n flessen wel weer goed leegdrinkt.
Lekker laten slapen! Als hij alert en vrolijk is en voldoende plasluiers heeft dan heeft ie genoeg aan wat hij krijgt.
Lekker laten slapen. Zat een paar weken geleden te twijfelen om haar wakker te maken. Maar dan sliep ze zo lekker... Zonde! Dus heb haar gewoon door laten slapen, hoor haar wel als ze honger heeft dacht ik. Nu slaapt ze de hele nacht door, heel af en toe wordt ze snachts wakker en dan geef ik gewoon de fles en ja ook ik merk een baby drinkt gewoon wat hij/zij nodig heeft. Ookal wordt de fles niet leeg gedronken.
Hij is alert, vrolijk (héél vrolijk), goede plasluiers, één keer per dag ontlasting.. en huilt zo goed als nooit! Geef ik nu antwoord op mijn eigen vraag? Haha! Hij is nu denk 6 kilo en was tot 2 weken geleden prima gegroeid, moeten de 27ste weer naar het CB!
Vanmorgen om 5.30 de fles gegeven en nu slaapt hij nog.. Betekent dat er alweer 5 uur tussen zit.. Maar goed, geen zorgen maken dus!
Ik zou m overdag wel na 4 uurtjes wakker maken, ook voor het dagen nachtritme. Hier liet ik er tussen 7.00-19.00 maximaal 4 uur tussen en daarna liet ik 'm zelf komen en regelen.
Mijn zoontje is nu 3 maanden en krijgt 4 flessen van 210 cc. Hij sliep op een gegeven moment door een sloeg dan 1 fles over. Dus zijn we van 5x 180 naar 4 x 210 gegaan. Maar nou is mijn zoontje ook wel iets zwaarder
Het gaat nu heel goed op de flessen van 180/6. Hij slaapt 's nachts klokje rond en lijkt ook overdag zijn rust veel meer te kunnen vinden!