overgaan op fv nr.2

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door sweetamber, 11 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sweetamber

sweetamber Fanatiek lid

6 nov 2008
    1.271
    1
    0
    apothekersassistente
    Ons zoontje is nu 5 maand dus over een maand mag/moet hij over op de nr.2 voeding.
    Maar hoe gaat dat in zijn werk, ga je in 1 x over.
    Of doe je 1 fles de nr. 2 en de andere nr.1.
    Of meng je de nr.1 en nr.2.
    En wanneer begin je daar dan mee? Vanaf 6 maand of zodat 'ie op 6 maand volledig aan de nr.2 zit.

Man o man, heb ik net alles op regel met de 4 flessen en wat fruithapje en soms groentehapje en nu dit weer.....
    Blijft aanpassen:D:D:D

2. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Met mijn dochtertje heb ik gewoon een dag of 2 flessen gemend toen het pak bijna op was rond de 6 maanden. Een paar dagen eerder of later maakt niet uit.

3. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Hangt van je kind af. Normaal gesproken kun je gewoon van de een op de andere dag over. Maar als je kindje al vaak krampjes enzo gehad heeft en je in het verleden al veel hebt gemodderd met voeding, dan is het handig om het door te mengen langzaamaan te introduceren.

4. jannn

jannn VIP lid

13 jul 2008
    5.942
    89
    48
    Dus doe je dan de fles van 7.00 bijv. nr 1 en de fles van 11.00 weer nur 2??
    Of meng je 1 en 2 door elkaar??

Ik heb wel hypoallergene voeding en nu gewoon standaard! Kan je dan ook door elkaar heen mengen??

5. malka

malka Bekend lid

30 aug 2008
    847
    0
    0
    als je van hypoallergeen naar standaard overstapt, dan wel even mengen. Steeds een schepje minder ha, en meer standaard. Bij Amber ook gedaan, geadviseerd door cb, en die heeft nergens last van gehad!

6. Sisa

Sisa VIP lid

13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    Ik heb het een aantal dagen gemengd, rond de tijd dat ze 6 maanden zou worden. Met 6 maanden waren we op vakantie en ik wilde dan helemaal over zijn op nr 2. Heb volgens mij het laatste kwart van het pak gemengd, helemaal zonder problemen.

7. jannn

jannn VIP lid

13 jul 2008
    5.942
    89
    48
    Ja maar hebben jullie dan het volgende gedaan:

1. Een kwart pak door de standaard gemengd.

2. Of steeds een schepje meer bij de voeding van de standaard.
    Dus 6 schepjes HA en 1 schepje standaard.
    Volgende dag of volgende fles (?) 5 schepjes HA en 2 schepjes standaard..

Laat het me even weten want dan ga ik vandaag nog beginnen!

8. mariska1978

mariska1978 Bekend lid

22 okt 2008
    702
    1
    0
    psychiatrisch verpleegkundige
    Vorden
    Ik ben ook aan het overgaan op standaard voeding 2 ipv frisio comfort (tegen krampjes) nr1.
    Ik ben begonnen met 1 schepje comfort te vervangen voor 1 schapje standaard voeding. Deed dit 2 dagen. Ging dit goed, dan nog een schepje vervangen voor standaard. Enz. Nu krijgt Jasmine in elke fles 5 schepjes standaard en 1 schepje comfort.
    In het begin wel wat meer last gehad van de ontlasting, maar nu gaat het prima en lijkt haar lichaam de standaar voeding te 'accepteren'

Wij hebben de standaard voeding heel langzaam geïntroduceerd, omdat Jasmine in het begin erg veel last heeft gehad van krampjes.

9. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Wij zijn ook langzaam overgestapt. Van nutrilon Forte nr1 met nutriton, naar standaard nr2 zonder toevoeging.

We gaven ook nog 210/7 flessen. Maar met 5mnd3wk gaven we groente, en dat at hij goed. Dus eerst terug naar 180/6 flessen.

Daarna per fles steeds een schepje nr2 meer, en nr1 minder. En dan per dag/2 dagen afhankelijk van de reactie door.

Dus eerst 180 + 6nr1
    180+ 5 nr1 en 1 nr2
    dan 180 + 4 nr1 en 2 nr2
    etc..

Op deze manier hebben we helemaal geen last gehad van de overstap. Ook geen last gehad met honger, omdat we halverwege die wisseling ook fruit hebben toegevoegd aan zijn menu..

10. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken

Je kunt het per fles mengen (dus geen pakken door elkaar gaan gooien), dan kun je het rustig opbouwen.
    Bij flessen van 180/6 doe je de eerste dag 180/5 oude voeding, 1 nieuwe voeding, gaat dat goed dan doe je de dag erop 180/4+2 en anders nog een dagje hetzelfde. Blijft het niet goed gaan dan ga je weer terug naar de oude voeding, en anders blijf je elke dag opbouwen, dus 180/3+3, 180/2+4, 180/1+5 tot je volledig op de nieuwe zit (of tot het oude pak op is).

Het kan goed zijn dat je kind wat meer melk laat staan. Hoef je je geen zorgen over te maken, want eigenlijk is dat juist de bedoeling. In opvolgmelk zit namelijk zetmeel om een voller gevoel te geven, veel kinderen willen daarom kleinere flessen van de opvolgmelk.

Het kan ook zijn dat je kindje moeite heeft met de overgang. In dat geval kun je beter eerst gaan mengen met HA opvolgmelk, en als dat een tijdje goed gaat opdezelfde manier gaan mengen met standaard opvolgmelk.

11. gevalletje

gevalletje Actief lid

3 mei 2008
    254
    0
    0
    gewoon overgaan, vooral als t zelfde merk is. hier helemaal geen problemen gegeven. het smaakt toch allemaal hetzelfde :)

12. Kolibrie

Kolibrie VIP lid

29 jun 2008
    5.767
    423
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Volgens mijn CB-arts kun je gewoon in 1x overgaan (mits het niet dezelfde voeding is). WIj hebben Nutrilon standaard 1, dus gaan straks over op de Standaard 2. Volgens de arts zit er maar heel weinig verschil tussen de 2 dat ze er zo goed als geen last van moeten hebben.
    Stel je hebt Nutrilon Hypo-allergeen en wil overgaan op de standaard, dan zou ik wel langzaam overgaan (bel in geval van twijfel altijd even met je HA of CB).

Deel Deze Pagina