Hallo! Ik heb ons meisje de eerste 2 weken volledig bv gegeven en in de derde week nog deels. Nu is ze volledig over op flesvoeding. Ze krijgt nu zo'n 2 weken per fles 120 ml + 4 schepjes= 135 cc voeding. Op het pak staat dat dit goed is voor een kind dat tussen de 3,5-4 kg weegt. Ze woog bij de geboorte 2760 gram, een kleintje dus. Inmiddels is ze al een kilo aangekomen, 3735 woog ze afgelopen dinsdag. Die voeding van 135 cc per flesje zou dus nog moeten volstaan. Alleen lijkt ze sinds twee dagen niet meer voldaan na haar flessen. Ze lijkt mij steeds echt nog hongerig, dus heb ik haar net bij haar laatste fles nog 30 cc extra aangeboden. Hierna viel ze als een blok in slaap. Blijkbaar had ze dat dus toch nodig? Maar mag ik haar dus nu gewoon elke keer die 165 cc aan gaan bieden? Want in de richtlijnen staat dat dit is voor een kind dat weegt tussen de 4-5 kg. Daarnaast krijgt ze nu flesjes om de 3,5 uur, maar dan zou ik dat ook alweer moeten ophogen naar om de 4 uur lijkt me? Want anders zou ze meer flessen krijgen dan 'mag' in 24 uur ( zouden er maar 5 mogen zijn volgens de verpakking) Ik ben zoals jullie misschien wel merken nog niet zo thuis in de flesvoeding dus is er iemand die me wat op weg kan helpen? Wil haar geen honger laten leiden maar ook niet vet mesten natuurlijk! Wat is wijsheid? Bedankt alvast!!
Eigenlijk moet je uitgaan van 150ml per kilo lichaamsgewicht en dat dan delen door het aantal voedingen van je dochtertje krijgt per dag. Ze weegt 3.7kg x 150 / 6 : 92cc bij 6 voedingen dus en 80cc bij 7 voedingen. Je schijnt ook uit te kunnen gaan van het maximale, 180cc per kg lichaamsgewicht, maar dan komt ze uit op flesjes van 111cc bij 6 voedingen en flesjes van 95cc bij 7 voedingen. Ik heb hier ook zo'n hongerlapje, hij weegt nu 4400 gram en drinkt 7 flessen van 135cc per dag. Hij groeit als een speer (afgelopen 2 wkn 650gr) Ik zou het even aankijken of je dochtertje zo hongerig blijft, je kan die 135cc blijven aanbieden, maar ik zou zeker niet meer gaan geven. Anders kan je misschien beter overgaan op voeding voor hongerige baby's. In principe kunnen ze zelf heel goed aangeven hoeveel ze willen drinken en hoe vaak, maar ik vind 165cc wel erg veel.