Bevallingslijst 11 januari - Evelien297 - 25 jaar 1e kindje ♥ 12 januari - Elfje22 - 29 jaar - 3e kindje ♥ 13 januari - Firstimer - 27 jaar 1e kindje ♥ 20 januari - Suus83 - 30 jaar - 2e kindje ♥ 22 januari - Cooks - 21 jaar - 1e kindje ♥ 29 januari - Sitara7 - 25 jaar - 3e kindje ♥ 8 februari - Lies1611 - 25 jaar - 1e kindje ♥ 10 februari - Sammy88 - 25 jaar - 1e kindjes ♥♥ Bevallen 15 december 2013 - Hartemannetje - 33 jaar - 3e kindje - C.hase - 3100 gram - 47cm - 37.6wkn 20 december 2013 - Cinderellea - 24 jaar - 1e kindje - N.iké Florine - 2750 gram - 45cm - 36.0 wkn 28 december 2013 - Lady89 - 24 jaar - 1e kindje - L.ucas - 0000 Gram - 00cm - 38.3wkn 29 december 2013 - TieLo - 28 jaar - 1e kindje - K.arsten - 4080 gram - 54cm - 40.2wkn 29 december 2013 - JustMe - 30 jaar - 2e kindje - S.ofie - 3220 gram - 00cm - 37.6wkn 01 januari 2014 - VioletRose - 30 jaar - 1e kindje - H.enry Arthur - 3400 gram - 48cm - 38.0wkn 08 januari 2014 - Nedjla - 31 jaar - 4e kindje - C.inja - 2680 gram - 00cm - 38.5wkn 10 januari 2014 - Poohbear82 - 31 jaar - 1e kindje - "Meneer" - 3740 gram - 50cm - 40.5wkn 12 januari 2014 - Cupcakes - 31 jaar - 3e kindje J.os - 4460 gram - 52cm - 39.1wkn 13 januari 2014 - Bean - 00 jaar - 00 kindje - M.ilan - 3710 gram - 53cm - 00.0wkn 13 januari 2014 - Miek89 - 24 jaar - 1e kindje S.ander - 4015 gram - 53cm - 40.3wkn 15 januari 2014 - Mamenzo - 30 Jaar - 2e kindje F.emke - 3500 gram - 48cm - 38.1wkn
Hier vanmorgen gestript had twee cm ontsluiting en de bmm 2/3 verstreken. Komende uren maar zien of t wat doet en anders ma nog n keer! Bij mijn eerste had t effect na drie keer
Oh leuk!! Ik was me al aan't afvragen waar ik moest gaan zoeken! Nu al sorry dat ik minder actief ben, ik vergeet dan op sommigen te reageren ofzo en dat doe ik zeker niet uit desinteresse!
Cinderellea: hoe komt het dat Niké nu nog aan de sonde hing? Ging het er zo slecht mee? (sorry, dit is dus een voorbeeld van niet alles volgen en/of onthouden )
Leuk! Kunnen we ervaringen uit gaan delen Ik ben over gegaan op de kv. T ging vanaf t begin niet lekker met bv. Gisteren bleek dat hij al meer dan 7% was afgevallen. Was echt schrikken voor mij. En daar waren dus ook de kraamtranen... Bijvoeding gegeven en besloten dat ik stop met bv. Was met elke voeding anderhalf uur bezig en was helemaal op. Flesje had hij binnen no time leeg! Nu hopen dat de stuwing snel afzakt en dat dat niet lang gaat duren, want ze zijn enorm gevoelig/pijnlijk!
Tielo. Ze was zo aan het hoesten dat ze bleef spugen. Ook was ze zo moe dat ze niet de puf had om dr flesjes leeg te drinken. Inmiddels zijn we dus lekker thuis en eigenlijk voor het eerst sinds haar geboorte gaat het drinken van dr flesjes goed. Hoe is het met Karsten? Gaat alles goed? Heb je veel kraambezoek? Miek. Wat goed dat je overgestapt bent op kv. Is misschien wel beter als het zoveel moeite kostte, jullie moeten er natuurlijk ook niet aan onderdoor gaan. En wat goed dat S. z'n flesje zo snel leeg had. Welke fles gebruiken jullie?
Hier gaat het echt wisselvallig... Karsten slaapt alsmaar minder lang en bij momenten huilt hij veel en lang... En alsof zijn leven er van af hangt... Sinds gisterenavond is het weer van dat en dan slaapt hij kort of niet en daarnaast krijst hij het kot bijeen... Alsof hij veel pijn heeft... Ik ben bijgevolg stikdood, hij ligt nu op mn buik te slapen, maar zelf doe ik geen oog dicht. Over 2u gaan we naar de kinderarts omdat mnan zich te veel zorgen maakt... Denk niet dat het veel uithaalt... Het bezoek valt mee, we plannen het zo in dat we ook rust hebben... Vorige week was mss iets te druk, maar daar leren we uit... We zijn ook op zoek naar ren nieuwe gezinswagen voor mij.. De handen vol dus! Wat goed voor je, Cinderellea, dat het nu zoveel beter gaat met Niké! Hoe valt het thuis zijn je mee?
@tielo: logisch hoor dat je minder actief bent op het forum. Ik denk dat we dezeeerste weken allemaal onze handen vol hebben en rust en slaap tekort komen. Ik zou ook wel meer hier willen kijken, maar heb er de puf niet voor. Ben al blij dat ik vandaag hier even kijk @cinderellea: fijn dat het nu weer goed gaat met je meisje. @miek89: balen he als het niet lukt met bv? Ik kolf zelf alles af, maar wil zo graag dat die kleine gewoon aan de borst zou drinken. Ben bang dat dat niet meer gaat gebeuren. Ik heb nu een dubbelzijdige kolf en ben alles bij elkaar een goed uur bezig, dat is echt slopend. Wel moet ik erbij zeggen dat we s avonds en s nachts ca 20 cc middels fingerfeeding geven, anders is meneertje heel niet moe na z'n flesje en blijfthij gerust nog een uur of langer wakker. Kv wil ik liever nog niet aan, omdat ik ergens hoop dat hij toch nog een keer aan de borst wil. @iedereen: hebben jullie al een bepaald ritme in de dag en nacht? Ook voor jullie zelf? En hoe doen jullie partners het? Hier nog niet echt een ritme, twijfel ook aan veel dingen. Wanneer was ik hem, wanneer doe ik hem in bad, moet ik hem wakker laten zijn, moet ik hem 5 of 10 min laten huilen? Nu is mijn man nog thuis, maar zie wel op tegen volgende week, dan ben ik echt alleen de hele dag. En we hebben ook weinig krambezoek. Op zich wel lekker, maar ben bang dat ik me heel geissoleerd ga voelen.
Ritme... Wat is dat?! Haha nee grapje. Hier verschilt elke dag eigenlijk, hangt er meestal vanaf hoe de nacht is gegaan. Vandaag kreeg ze om 07.00 een flesje en toen hebben we nog met z'n tweetjes in bed gelegen tot half 10. Vervolgens hebben we lekker gedoucht en aangekleed. Hier begint het kraambezoek na de ziekenhuisperiodes weer op gang te komen. We twijfelen wel of we binnenkort niet toch veel mensen in 1 keer uit willen nodigen voor een borrel. Anders hebben we straks als ze 6 maanden is nog kraambezoek. Ik zag er ook erg tegen op dat vriend weer aan het werk zou gaan, maar het gaat me makkelijker af dan ik gedacht had. Hier gaat het vriend ook allemaal goed af. Snachts geven we om en om een voeding, zodat we beiden wat uren achter elkaar kunnen pakken. Hij werkt lange dagen maar als hij dan thuiskomt man hij heerlijk knuffelen met haar ip de bank. Ook heeft hij engelengeduld met krampjes. Hoe vind jouw vriend het Pooh? Tielo. Vond het erg spannend weer thuis zijn en ergens ook heel eng dat ze geen saturatiemeter meer had. Werd ook elk uur wakker en moest van mezelf dan checken of ze nog wel adem haalde. Maar het is heerlijk dat ze weer thuis is!! Hoe was het bij de kinderarts? Leggen jullie ze ook wel eens op hun buik? Hier ligt Niké heel veel op haar buik overdag (als ik in de buurt ben) ze vind dit heerlijk en slaapt zo veel sneller. Snachts durf ik het nog niet aan.
Mijn man vind het super leuk om met meneertje te knuffelen en onder de douche enzo, maar merk ook dat hij wel onzeker is. Bij het kleinste piepje is hij al bang dat meneertje wakker is. Hij raakt dan ook best gestressd soms, en daar word ik dan weer gestresst van. Daarom hebben we vorige week besloten dat hij even apart slaapt. Hij wordt van ieder geluidje wakker en slaapt dan niet meer in, ik word ook wel wakker maar schud de wieg dan 3 keer en slaap weer verder. Op deze manier hebben we beiden meer rust en minder stress. Hij ko t er wels nachts uit om te helpen met voeden en verschonen, maar ik merk wel dat hij nog niet het zelfvertrouwen heeft om ee hele voeding (incl fingerfeeding, wat best een gepuzzel is met een ongeduldige baby) alleen te doen. Dat vind ik wel jammer, anders zou ik namelijk inde tussentijd kunnen kolven, nu doe ik dat na de voeding. Op de buik leggen heb ik tot nu toe nog maar 3 keer gedaan. Heb niet het idee dat hij het heel fijn vind, hij wil om zich heen kijken en dat lukt dan minder goed. Maar wil aanleren om het min. 2 keer per dag min. 10 min. Per keer te doen.
Hier is niet echt een ritme doorheen de dag, ik leef naar het ritme van Karsten. Heeft hij honger, dan geef ik hem eten... als hij er na vier uur nog niet achter vraagt, maak ik hem wakker... Als hij dan wakker is (hij is na de voeding erg alert en voormiddag slaapt hij bijna niet) dan neem ik de tijd om met hem te knuffelen of dan leg ik hem in het park. Als hij slaapt, neem ik de tijd om ook te rusten of iets te doen wat ik kan doen (door de keizersnede nog steeds niet al te veel). Als het mooi uitkomt gaan we ook wandelen of eens weg met de auto ofzo. Zolang het niet vlak voor een voeding is, kan dat perfect! Hij slaapt er dan (in een goede bui) gewoon doorheen. Hij houdt wel van beweging enzo! Wat is fingerfeeding eigenlijk? Er was nog iets waarop ik wou reageren hoor... ben het even kwijt! Kinderarts: onze Karsten is kerngezond, alleen wil hij te veel doen met de prikkels die hij opvangt. Hij is erg rustig als er veel prikkels extern zijn, maar als hij deze gaat verwerken is het te veel voor hem. Na bezoek moet hij dat bijvoorbeeld verwerken en dan huilt hij wat. Of als hij dan krampjes heeft, of een boertje moet laten, of honger heeft,... dan is dat onmiddellijk een groot drama. Hij is nogal temperamentvol en dat uit zich op deze manier. Er is dus niets mis met onze zoon, hij moet gewoon alles rustig kunnen verwerken. De arts merkte ook op dat hij een voorkeurshouding had en dat we deze nog meer moeten 'afleren' om een afgeplat hoofdje te voorkomen.
Ohja, juist! Op de buik leggen... hier wordt dat ten stelligste afgeraden om de baby's zo te laten slapen (grotere kans op wiegedood?). Maar omdat Karsten vorige nacht zo hevig lag te woelen op zijn rugje (krampjes?) heb ik hem op zijn buikje gelegd. Hij werd er onmiddellijk rustiger van... Hij heeft zo twee a drie uurtjes geslapen. (Ik heb natuurlijk minder vast geslapen, omdat ik bang was dat hij op een gegeven moment zijn neusje plat zou drukken en niet zou kunnen ademen, maar dit was niet het geval) In het begin vond hij deze houding (in het park) helemaal niet leuk, maar nu vindt hij zijn rust wel op deze manier!
Hey meiden, hier ben ik ook weer Ga proberen overal op te reageren Flesje: eerst advent flesje van Philips maar de voeding liep langs zn mondje eruit. Nu overgestapt op Difrax. Werkt helemaal super! Ritme: meneertje komt overdag rond de 3,5 uur, moet hem ook vaak wakker maken. Dr afgelopen 2 nachten slaapt hij 6 uur achter elkaar en dan moet ik hem ook wakker maken! T is echt een tevreden kereltje. Gelukkig ook geen last meer van zn hoofdje. Buikslaper: ik leg hem 2 keer per dag in de box zodat hij op zn buik kan liggen. Maar merk niet dat hij dat veel lekkerder vindt. Wat prikkels betreft, in de kraamweek hebben we zo min mogelijk bezoek gepland, ook omdat hij zo'n last van zn hoofdje had. Hij komt nu weer lekker aan, zit al bijna weer op zijn geboortegewicht Verder gaat alles zn gangetje, t is wel even puzzelen idd wat tijden betreft, maar dat zal vanzelf wel in orde komen. Gistermiddag voor het eerst alleen geweest met hem, was er best wel zenuwachtig voor, maar t viel reuze mee! Ben echt zo blij dat hij zo rustig is nu. S avonds heeft hij wel zn momentje dat ie wat uit zn hum is, moet daar nog een beetje uit zien te vogelen wat ik dan moet doen, of ik hem ff moet laten huilen of niet. Hoe is het bij jullie wbt kraamtranen? hier nog steeds last van...
Kraamtranen? Is dat hetzelfde als de babyblues zoals ze dat noemen? Geen last van gehad in ieder geval... Ik heb gehuild toen mijn man en ik samen voor het eerst weer in bed lagen thuis, puur van geluk, uit liefde... en de keren erna was samen met Karsten omdat ik hem niet getroost kreeg Maar dat was al ver na de kraamweek! Karsten blijkt hoogsensitief te zijn... hij kan niet zo goed om met alle prikkels en nu ik er op let klopt dat wel. Hij is rustig op drukke plaatsen en als hij daarna terug thuis komt, moet hij alles verwerken en moet hij zijn energie eventjes kwijt en krijst hij het kot bijeen! Ik heb vandaag geprobeerd om er dan voortdurend rustig tegen te praten, te zingen,... en ik had hem ingebakerd zodat hij zich meer geborgen voelde... en hij was sneller gekalmeerd als anders! Nu hopen dat dit altijd werkt! Ik merkte net na de voeding dat ik een klein wit plat droog blaasje heb op mijn tepel. De tepel voelt branderig aan en gisteren had ik aan die zone aan mijn tepelhof een harde knobbel die wat roder zag... Is dat dan een verstopt melkkliertje of een borstontsteking? Iemand ervaring of kennis hierover?
Dames !! Heel snel ben maandag 7.24 bevallen van mijn zoontje R..Aziël K.hédira 3747 schoon aan de haak en 50 cm lang. Hij maakt het goed bv begint te komen ik vertel meer zodra ik zelf ben bijgekomen xxx
Bevallingslijst 11 januari - Evelien297 - 25 jaar 1e kindje ♥ 20 januari - Suus83 - 30 jaar - 2e kindje ♥ 22 januari - Cooks - 21 jaar - 1e kindje ♥ 8 februari - Lies1611 - 25 jaar - 1e kindje ♥ 10 februari - Sammy88 - 25 jaar - 1e kindjes ♥♥ Bevallen 15 december 2013 - Hartemannetje - 33 jaar - 3e kindje - C.hase - 3100 gram - 47cm - 37.6wkn 20 december 2013 - Cinderellea - 24 jaar - 1e kindje - N.iké Florine - 2750 gram - 45cm - 36.0 wkn 28 december 2013 - Lady89 - 24 jaar - 1e kindje - L.ucas - 0000 Gram - 00cm - 38.3wkn 29 december 2013 - TieLo - 28 jaar - 1e kindje - K.arsten - 4080 gram - 54cm - 40.2wkn 29 december 2013 - JustMe - 30 jaar - 2e kindje - S.ofie - 3220 gram - 00cm - 37.6wkn 31 december 2013 - Mamaana - 23 jaar - 1e kindje - Z.oon - 0000 gram - 00cm - 40.0wkn 01 januari 2014 - VioletRose - 30 jaar - 1e kindje - H.enry Arthur - 3400 gram - 48cm - 38.0wkn 08 januari 2014 - Nedjla - 31 jaar - 4e kindje - C.inja - 2680 gram - 00cm - 38.5wkn 10 januari 2014 - Poohbear82 - 31 jaar - 1e kindje - "Meneer" - 3740 gram - 50cm - 40.5wkn 12 januari 2014 - Cupcakes - 31 jaar - 3e kindje J.os - 4460 gram - 52cm - 39.1wkn 13 januari 2014 - Bean - 00 jaar - 00 kindje - M.ilan - 3710 gram - 53cm - 00.0wkn 13 januari 2014 - Miek89 - 24 jaar - 1e kindje S.ander - 4015 gram - 53cm - 40.3wkn 14 januari 2014 - Mariska5 - 00 jaar - 1e kindje - I.ris - 4060 gram - 00cm - 40.1wkn 15 januari 2014 - Mamenzo - 30 Jaar - 2e kindje F.emke - 3500 gram - 48cm - 38.1wkn 19 januari 2014 - Sitara7 - 25 jaar - 3e kindje - D.ochter - 0000 gram - 00cm - 38.4wkn 20 januari 2014 - Elfje22 - 29 jaar - 3e kindje - Z.oon - 0000 gram - 00cm - 41.1wkn 20 januari 2014 - Firsttimer - 27 jaar - 1e kindje - R.aziël - 3747 gram - 50cm - 41.0wkn
Ik doe dat zelf eigenlijk nooit. Persoonlijk vind ik het niet nodig, maar als je dan Googled op de naam kun je hem niet vinden.