Hier even een egoberichtje. Het gaat niet zo lekker. Gistermiddag en vannacht wou meneertje niet slapen, tenzijhijbij mama lag. Daarbij kwam hij om de 2,5 uur voor de fles. Nu hadden we inbakerdoeken gehaald gister en vanochtend vroeg bleek dat dat verlichting gaf. Alleen was ik zelf gister op een ander kolfapparaat overgestapt gister en had daardoor weer stuwing. Vannacht is dat waarschijnlijk overgegaan in een borstontsteking, met als gevolg dat ik vannacht koorts kreeg. Net is onze huisarts langsgekomen (had 39,5 koorts)en die bevestigd de borstontsteking. Nu de nacht even aanzien ket veel kolven en paracetamol. Als ik me morgenochtend beter voel moet ikhet tot morgenavond aankijken, maar als ik me nog echt ziek voel dan kan ik antibiotica halen. Het recept had hij gelukkig al geschreven. Hopelijk ga het morgenochtend wat beter, maar ik moet wel opletten, want ik zeg al snel dat het wel gaat (ken mezelf) Hopelijk slaapt meneertje vannacht wer wat beter, dan kan m'n lichaam ook even bijkomen.
Oh en fingerfeeding is met je pink in de mond van de kleineen dan met een spuitje erbij voeding geven als hij goed sabbelt.sabbelt hij niet dan stimuleren, maar geen druk op het spuitje tot hij weer sabbelt.
En waarom wordt dat eigenlijk gedaan, dat fingerfeeding? Wel raar dat je plots die borstontsteking kreeg! Karsten zijn patroon is ook gewijzigd sinds vorige week en het duurt precies nog even voor er echt ritme in komt... Hopelijk gaat het bij jou snel beter! Vandaag naar de osteopaat geweest, over tien dagen zou er beterschap moeten zijn... Zijn gehele vertering was wat ontregeld, dus afwachten of microkinetherapie iets uithaalt of pure kwatsh is!
In eerste instantie deden we die fingerfeeding omdat we hem niet aan de fles wouden laten wennen ( in de hoop dat hij alsnog goed aan de borst ging). Maar toe we meer als 30 cc moesten geven was dat niet meer te doen. Dat duurde soms bijna een half uur voor 30 cc. Daarna hebben we nog een tijd de laatste 20 cc via fingerfeeding gedaan omdat hij daar hard voor moest werken en dan meteen goed sliep. Maar nu zijn we er mee gestopt omdat we wllen dat hij meer uit zichzelf in slaap leert vallen. Was echt goed beroerd gisteravond en begin van de nacht. Schijnt zelfs dat ik vannachtm'n bed uit bengeweest en manlief de opdracht gaf de fles vast klaar te maken, maar toen m'n man een pasr minuten later vroeg of we niet even zouden wachten omdat de kleine weer sliep, kon ik me er niks van herinneren, ook niet dat ik m'n bed uit was geweest. Dat vond ik wel naar! Hopelijk biedt de osteopaat jullie de oplossing. 10 dagen is niet lang, maar als dingen niet goed lopen kan het een eeuwigheid zijn. Hopelijk zie je snel verbetering.
Hij heeft toch nog maar één krijsbui gehad sinds de osteopaat en vandaag is hij ook best weer schattig zichzelf (al weigert hij nog steeds te slapen in de voormiddag) De stoelgang gaat plots weer helemaal vanzelf... Ik ben benieuwd of het nu alleen maar beter wordt!
Enneuh, over die dingen vergeten... Eergisterennacht ging ik slapen nog voor mijn man thuis was, om 22u30 (hij was thuis om 22u40). Ik had Karsten ingebakerd en hij sliep onmiddellijk en ik ook. Mijn man kwam blijkbaar even later slapen, maar dit merkte ik dus niet, hoorde hem niet eens thuiskomen. rond middernacht schoot ik wakker in paniek omdat Karsten niet naast me lag! Mijn man was ook in paniek, door mijn paniek. Maar Karsten lag dus vredig te slapen in zijn bedje! Je kan soms serieus verward zijn door zo weinig slaap lijkt mij!
Vervelend Poohbear! Hoop dat het nu inmiddels beter gaat? Hier ook een mannetje wat maar niet wilde slapen en steeds maar huilen... De hele week al. Afgelopen nacht heeft hij eindelijk flink geslapen, van 23.00 uur tot 04.30! Had een gedragen pyjama onder zn hoofd neergelegd en hij sliep nu voor het eerst in de draagdoek en hij slaapt ook, ben echt een happy mama nu eindelijk rust en mn handen vrij om wat te kunnen doen Echt een aanrader dus zo'n draagdoek! Fijn Tielo dat inbakeren helpt. Had dat ook geprobeerd, maar hij raakte helemaal overstuur.
Ben ik ook weer een keer, zo druk de laatste week. Vorige week zijn we voor het eerst op het cb geweest. Alles was helemaal goed. Ze zat toen nog net niet op haar geboortegewicht, maar nu inmiddels wel. Inmiddels is mijn tentamenweek begonnen, vanochtend de eerste gehad en voor mijn gevoel ging die wel goed. Ben dus veel aan het leren. Vond het wel heel spannend om N. Vanochtend voor het eerst bij de oppas te laten. Maar alles is helemaal goed gegaan. Toen ik mijn telefoon weer aanzette na het tentamen had ik een hele leuke foto waar ze lekker lag te slapen op schoot, dus dat deed me wel goed en kon ik met een gerust hart nog even boodschappen doen. N. Doet het verder prima. Slaapt nog veel en klooit nog steeds met de voedingen, maar als ze wakker is lacht ze vaak! Is zo'n lief gezicht en smelt elke keer helemaal van binnen, ze is zo leuk! Haha
Cinderellea: had zij een laag geboortegewicht dat ze nu pas op gewicht zit? Karsten zit al bijna een kg boven zijn geboortegewicht... Miek: Wat slim van die pyjama! Ik baker Karsten nu altijd in met de Piep van Puckababy en nu slaapt hij 's nachts als een roosje! Overdag weigert hij ook te slapen in het park, dus ik heb hem net op onze kamer in het donker gelegd in zijn bedje en hij was onmiddellijk in dromeland! Dit ga ik blijven doen denk ik (enkel voor de namiddag toch)
Jeeej, wij hebben trouwens afgelopen weekend een nieuwe wagen gekocht! Na anderhalve week zoeken en vergelijken zouden we voor de peugeot Teepee gaan, een echte gezinswagen... Maar toen ik de laatste garage ging bezoeken om daar een beter bod te krijgen, viel mijn oog op de nieuwe peugeot 2008, die is uit sinds vorig jaar. Ik was op slag verliefd! Mijn man ging de dag erna naar het autosalon en ook hij was verkocht! Ik heb sterk onderhandeld om een directiewagen vast te krijgen en voila! Over twee weken staat dit pareltje voor de deur! Met dank aan mijne schat, want het is mijn auto en hij betaalt (nuja, gemeenschap van goederen, maar hij verdient een stuk meer, dus eigenlijk qua kosten is hm van hem!)
Miek. Wat fijn dat hij eindelijk een beetje het slapen 'snapt' haha . Hopelijk blijft hij zulke mooie nachten maken. Fijn dat de draagzak zo goed bevalt. Tielo. Geboortegewicht was prima voor de zwangerschapsduur (36 weken). Maar doordat ze zo'n moeilijke start had is ze heel veel afgevallen in de eerste week. En vlak daarna kreeg ze het rs virus en viel ze weer af. Dus nu is ze pas begonnen aan een inhaalslag. Fijn trouwens, dat Karsten zo goed groeit! Hoeveel weegt hij nu? En wat een super mooie auto! Ik twijfel ook nog over een nieuwe auto. Vriend heeft een 4 deurs auto, maar ik heb maar 2 deuren en dat is toch wel lastig met de maxi cosi. Maar ben zo blij met m'n autootje dat ik eigenlijk geen afstand wil doen hahahah.
Dat ken ik! Ik neem met veel pijn in het hart afscheid van mijn Corsa'ke! Maar ik vloek echt op de beperkte ruimte! Nu krijg ik tenminste nog iets deftigs in de plaats, nu er geen stukken aan zijn... Karsten weegt nu bijna 5kg
@tielo: fijn dat het lijkt te helpen, hopelijk gaat het steeds een beetje beter. En leuke auto hoor! @miek: jammer dat inbakeren averechts werkte, maar wel fijn dat je nu een oplossing hebt gevonden. @cinderellea: succes met je tentamenweek. Wel een heftige periode lijkt me zo. Wel prettig ook dat het bij de oppas goed ging, dat scheelt vast een hoop stress. Hier: de borstontsteking is gelukkig over en heb de antibiotica niet hoeven halen. Daar ben ik erg blij mee. Maar.... M'n melkproductie loopt hard terug. Ik probeer al extra vaak te kolven, maar sommige sessies krijg ik dan nog maar 20 of 30 cc na een half uur dubbelzijdig kolven . Heb de huisarts gebeld voor die oxitocine neusspray of hoe dat ook heet. De assistente (niet van mijn huisarts, maar van de groepspraktijk gelukkig) wist mij heel mooi te vertellen dat alleen regelmatig aanleggen van de kleine echt helpt. En bedankt, ik voelde me nog niet rot genoeg over het feit dat aanleggen niet wil lukken en dat de productie terugliep! Ik weet dat baby's ook op kunstvoeding groot worden en dat je soms ook geen keus hebt, maar het feit dat ik mijn mannetje niet aan de borst kan voeden en dat ik nu niet eens genoeg voeding heb voor de helft van de voedingen, doet gewoon pijn. Ik wil zo graag, ik wil niks liever, en het lijkt me niet gegunt. Het voelt voor mij persoonlijk als falen. Ik weet dat dat onzin is, maar toch voelt het wel zo. Hopelijk krijg ik alsnog de neusspray en werkt dat en anders kolf ik door zolang het gaat. Ieder flesje is er weer één denk ik maar.
Hoe gaat het hier met iedereen?hier moe s nachts s ze veel wakker. Tja van een kindje v vier dgn kan je niet veel verwachten natuurlijk. Verder volop genieten sophie is een trotse zus. Bv gaat goed, zere borsten vd stuwing...k hoop dat t snel wegtrekt...
Heey meiden, ik plaats hier ook even mijn berichtje aangezien ik begrijp dat we hier verder kletsen?? Pff nou ik moet echt ff tijd maken om hier alles terug te lezen. Ik ben een tijdje niet geweest. Vind het best pittig allemaal. Iris bepaald echt hoe mijn dag eruit ziet. Zoveel voornemens maar ik kom haast nergens aan toe. Maar toch wil ik graag ervaringen delen dus even de tijd genomen om terug te lezen. Bedankt voor de felicitaties meiden, het is zo bijzonder allemaal! J Elfje, sitara, miek89,mamenzo, bean, en suus83 gefeliciteerd met jullie kindje. Hoe gaat het nu? Elfje22 wat heftig zeg met 1.5L bloedverlies, dat is best veel. Wat voel je je dan verzwakt he! En dan nog 2 nachten in het ziekenhuis moeten blijven. Waardeloos zeg. Maar gelukkig ben je inmiddels lekker thuis en hoop ik dat je ervan geniet? Bekkeninstabiliteit, ga je daarvoor naar de fysiotherapie straks? Poohbear; hoe heet jouw kindje? Er staat nog steeds meneer. Ben toch wel benieuwd naar de naam. En hoe is het met de borstontsteking, pijnlijk lijkt me dat?! Hoe gaat het nu met de voeding? Ik kan me echt voorstellen dat je graag bv wilt blijven geven, zet hem op meid! Sitara7 wat heftig zeg je verhaal met je dochter die op de IC gelegen heeft en overleden is. Sterkte ermee hopelijk ben je er niet heel erg mee geconfronteerd met de komst van je 2e dochter. Kletsen we nou in dit topic verder of het andere topic?
Nog niet alles kunnen lezen, maar ben aardig op weg. Kom er gewoon niet aan toe door de drukte hihi @Tielo, wat een mooie wagen! Lijkt me ook wel wat, ik moet alleen nog even sparen hihi @Cinderella hoe is je laatste tentamen gegaan? Zit het er nu dan echt op? @Mariska fysiotherapie weet ik nog niet zeker, even kijken hoe het zich ontwikkeld. Nu gaat het steeds een beetje beter gelukkig. @Poohbear, niet aan jezelf twijfelen hoor! Je doet het super goed en ieder beetje is mooi meegenomen toch? @Suus, hoop dat de stuwing inmiddels een beetje minder is? Hier heerlijk aan het genieten! Vandaag voor het eerst buiten geweest, wat heerlijk dat het nu langzaam weer een beetje 'normaal' wordt allemaal. En onze kleine man doet het echt super! Het is zo een lekker mannetje, ben echt weer helemaal verliefd! De twee anderen vinden het ook heel erg leuk. Zijn zus is wel een beetje jaloers en echt weer op zoek naar haar plekje en wil ook graag helpen met flesjes etc, zijn grote broer helpt ook graag een handje mee en wil natuurlijk ook zijn aandacht.