Van nog 5 weken te gaan, nu mama's!

Discussie in 'De mama's' gestart door Cinderellea, 17 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cinderellea

Cinderellea Niet meer actief

Tielo. Ben erg jaloers hoor, op je auto! Ook grotere kofferbak? Hier altijd gezeur met de kinderwagen erin haha. Wauw, flink mannetje dan al. Welke maat zit hij nu?

Poohbear. Hè wat rot dat het zo terugloopt nu. En wat een stomme opmerking van de assistent. Uiteindelijk de huisarts nog gebeld en werkt de neusspray? Hoop het wel! Ben trouwens ook echt heel benieuwd naar zijn naam!!

Elfje. Hoe is het nu met jullie? Alweer een beetje je draai gevonden?

Suus. Fijn om te horen dat alles goed gaat. Hier sliep N in het begin fantastisch door en moesten we haar elke keer wakker maken voor voedingen, nu is ze elke nacht veel wakker. Dus is voor ons ook eventjes wennen :D fijn dat Sophie het zo leuk vind, kan ze ook al helpen met dingetjes?

Mariska. Vind het ook heel pittig hoor, maar neem het maar zoals het komt. Hoe is het nu met jullie?
    We kletsen inderdaad hier verder trouwens!

Nou vandaag m'n laatste tentamens gemaakt, ben blij dat het er eindelijk op zit. Jeetje, dat was toch wel een stuk heftiger dan ik dacht. Zeker nu N steeds wakker werd nachts en ik wel gewoon s'ochtends vroeg in de trein moest. Gelukkig hebben we het alledrie overleefd hier :) En ookal vond ik het verschrikkelijk dat ik haar moest achterlaten bij de oppas, het is wel heel goed gegaan allemaal.

Gister zijn we op nacontrole geweest bij de verloskundige, alles was eigenlijk helemaal goed, mijn hb-gehalte was ietsje aan de lage kant, maar niets ernstigs. Wel het voedingsprobleem van N voorgelegd en zolang ze maar niet afvalt hoeven we ons geen zorgen te maken en mag ze het gewoon op haar eigen tempo doen. Uiteindelijk komt ze er wel. Dus dat stelde me wel enorm gerust. Morgen moeten we op controle in het ziekenhuis (omdat ze iets te vroeg geboren is).
    Jullie al bij het cb geweest?

2. TieLo

TieLo Fanatiek lid

3 jul 2012
    1.167
    1
    0
    Limburg (België)
    Wat is het hb-gehalte? (In Nederland gebruiken ze écht andere termen dan hier hé! Ik voel me bijna een vreemdeling soms :) )

Ik ben gisteren naar Kind en Gezin geweest (hetzelfde als cb bij jullie denk ik). Karsten deed het prima! Hij zit op de lijn van P90, wat wil zeggen dat er 10% groter en zwaarder is dan hem en 90% kleiner en lichter, een stevig mannetje dus! Hij meet nu 58cm en hij weegt al 5220g. Hij past dus zowel in maatje 56 als in maatje 62 heb ik vandaag ondervonden. De broekjes in maatje 56 beginnen te kort te worden, waardoor hij met zijn kuitjes bloot zit :) schattig!

De kofferbak van de nieuwe wagen is wat ruimer, maar niet mega! Ik kan er onze kinderwagen in kwijt en de reiswieg ervan kan er misschien wel naast (dat heb ik nog niet getest), maar een boodschappentas of een bak drank kan er wel naast! Als ik de wandelwagen in mijn huidige wagen wil krijgen, moet ik de zetels plat leggen en dan heb ik moeite om de maxi cosi vast te gespen... Nog een weekje en we hebben onze auto! Hiep hoi!

3. TieLo

TieLo Fanatiek lid

3 jul 2012
    1.167
    1
    0
    Limburg (België)
    Ohja, cinderellea, is dat niet ongelofelijk zwaar? Zo'n kleine uk hebben en dan nog studeren? Ik denk niet dat het mij zou lukken!

4. Elfje22

Elfje22 Actief lid

16 feb 2011
    349
    0
    0
    @ Cinderella, wat fijn dat de tentamens er nu eindelijk op zitten! Wanneer zijn alle uitslagen binnen? Hoe was de controle in het ziekenhuis?
    @Tielo, wat fijn dat de kleine het zo goed doet! Hij wordt al groot hihi

Hier slaapt de kleine man niet zo heel goed,..... Bij ons wel maar zodra hij in zijn wiegje gaat wordt hij onrustig. Ik twijfelde even of ik hem al in een wikkel doek (swaddle me) moest gaan doen maar las net dat veel van jullie dat ook al doen ;) dus vandaag maar even proberen. Hebben de doeken bij de andere twee ook gebruikt maar weet niet precies vanaf wanneer.
    Hij drinkt erg goed, maar spuugt soms ook best veel. Maar even in de gaten houden dus.

Gisteren hadden we een newborn photo shoot, super leuk dacht ik. Nou ons mannetje had er helemaal geen zin in! Hij moest lekker slapen voor de foto's maar daar had hij dus helemaal geen zin in. Morgen nog een poging en als hij dan ook geen zin heeft is het jammer dan.
    Vandaag voor het eerst alleen en alles zelf doen, dus ook de oudste naar school brengen en halen. Wordt vast een uitdaging haha
    Nu maar snel mijn bed uit anders komen we nog te laat.

Fijne dag allemaal!

5. Mariska5

Mariska5 Lid

5 feb 2013
    24
    0
    0
    verpleegkundige
    Heey meiden,

Hoest hier? Iedereen druk?

Hier gaat het wel redelijk. Ik kamp helaas met oogonsteking in beide ogen. Waarschijnlijk toch iets onhygienisch gewerkt. Heb zalf gekregen van de huisarts dus het wordt vast snel beter.

De bv gaat goed hier. Iris valt vaak snel in slaap dat is wel vervelend. Dan moet ik haar wakker kietelen of een koud washandje erbij gebruiken.

Iris is erg onrustig, met name in de nachten, hazeslaapjes, maaien met haar handen, dus ik wilde hier eigenlijk vanavond ook de puckababydoek gaan gebruiken.
    Kijken of ze dan wat rustiger wordt.

Verder lopen we bij een craniosacraal therapeut aangezien er aardig getrokken is aan Iris haar hoofdje (schouders zaten vast en hartslag ging omlaag dus ze hebben haar eruit moeten trekken).
    Haar schedelplaten blijken scheef te staan dus er volgen nog wat afspraken. Bijzonder hoe dat allemaal gaat hoor...maar goed alles voor je kindje toch ;)

Het is toch zoeken naar een ritme he met zo'n kleintje. Iris gooit ook vaak roet in het eten. Zo wil ze weer om de 2 uur voeding hebben en andere keren zit er 4 uur tussen!
    Ik zou graag weer een beetje ritme willen hebben. Ga volgende week weer starten met Zwanger en fit en dan moet ik toch zorgen dat ze voeding gehad heeft etc voor ik ga sporten. Vind het nog best zoeken hoor soms! Hebben jullie dat ook?

Gebruikt er iemand van jullie een speen naast de borstvoeding? Hoe is de ervaring daarmee eigenlijk? Geen speen-tepel verwarring? Ik ben er een beetje huiverig mee namelijk.

Meiden nog een andere vraag. Vloeien jullie nog? Ik ben gehecht van onderen, zowel inwendig als uitwendig (dat was oplosbaar dus is al weg). Het leek over te zijn. Beetje donker verlies nog :$ Maar nu op de wc heb ik helder rood verlies. Ik twijfel of het komt door de inwendig hechtingen die dan trekken of dat ik heel wisselend nog vloei. Ene keer is het haast over, andere keer is het helder rood. Herkenbaar?

@Cinderella wat voor studie doe je eigenlijk en hoelang nog? kt het wat samen met de kleine? Een fijne oppas? Was het beetje te doen met de voedingen enzovoorts?

@Elfje22 de dag doorgekomen zo alleen?

@Tielo: HB is je hemoglobinegehalte in je bloed. Uit deze waarde kan je zien of je bloedarmoede hebt of zeg maar ijzertekort hebt.:D

Hoe gaat het met de rest van de meiden?

6. Suus83

Suus83 Fanatiek lid

16 feb 2012
    2.037
    517
    113
    Dag dames

hier zijn de nachten zoekende. Onze meid wil per se bij ons slapen. Ik slaap dan bijna niet dus. Maar op een gegeven moment wint de slaap wel...
    ook overdag wil ze graag bij ons zijn!

Bv gaat hier goed.
    Ze slaapt een stuk rustiger dan sophie destijds als baby. Das wel relaxter.

Mariska dat klinkt heftig hoor! Maar wel fijn dat je op de juiste plek zit en ze je helpen

hiernis t ook geen ritme nog met de bv. Ene keer drienuur. Anderenkeer minder tijd of meer.tijd ertussen. Dat duurt n paar weken. Als jr zorgt dat je wat gekolfd hebt heb je iig de tijd dat je weg bent iig de kleinenwat geven

wij doen (nog ) geen speen bii de bv. Bii onze eerste wel en dat ging prima. We hadden de tweede dag ak een speen en zr heeft ook verder super uit de borst gedronken.

Vloeien ja ene keer denk ik ben er vanaf. Maar andere keer vloei ik toch weer wat meer t kan zes weken duren zeiden ze.

Verder us t heerlijk genieten van zo'n klein hummeltje weer!

7. TieLo

TieLo Fanatiek lid

3 jul 2012
    1.167
    1
    0
    Limburg (België)
    Elffje: probeer eens om een warmtepack in zijn bedje te leggen zo'n kwartiertje voor de kleine erin moet? Dat doen wij altijd... Inbakeren in de puckababy piep, warm bedje in en hupla, we zijn vertrokken voor een lange nacht!

Mariska,
    - over dat tutje (speen): wij gebruiken dat omdat Karsten een grote zuigbehoefte heeft, en omdat hij heel flink drinkt aan de borst, is er geen verwarring.. Wij wilden dat eerst niet, maar op aanraden van de vroedvrouw gebruiken we het toch...
    - dat ritme laat nog even op zich wachten hoor! Toen onze Karsten zo'n 3 weken oud was hebben wij er de gewoonte van gemaakt om hem altijd om 20u in bed te leggen. We gingen enkel terug om een tutje te geven. Nu, na twee weken, valt hij om 20u als een blok in slaap!
    Sinds vorige week leg ik hem na zijn middagvoeding in zijn bedje en sinds toen slaapt hij ook in een blok van 3u in de namiddag.
    Ritme kan je een beetje in de hand werken, maar dat lukt niet van in het begin, je moet dat volhouden. Zorg dat je met vaste rituelen werkt... Als Karsten bijvoorbeeld zijn badje krijgt, is dat na zijn voeding van omstreeks 19 a 20u en daarna gaat hij dus zijn bedje in...
    - Dat vloeien kan tot zes weken duren! Ik ben er sinds vorige week al van af, dus heb er maar zo'n drie weken last van gehad...

Suus, het ritme bij bv duurt wel eventjes! Hier wisselt dat ritme nog steeds! Vorige week sliep hij in blokken van 2u tussen de voedingen, nu slaapt hij in blokken van 3u tussen de voedingen... Dat rekt telkens een beetje, dat ritme heeft echt tijd nodig! Ik zit nu op 5w en ik ben er lang nog niet! Al leek het er op dat mijn ritme wat gebeiteld zat...

Vandaag was het echter een ander ritme dan anders... Gisteren had hij een dutje overgeslagen in de namiddag, had hij 's avonds erg gehuild, met als gevolg dat hij meer gewoeld had 's nachts. Hij heeft wel langer in zijn bedje gelegen (ipv half zeven was het acht uur dat hij eten wou, alles schoof een beetje op). Normaal slaapt hij niet (lang) in de voormiddag, soms dommelt hij wat in... Maar vandaag sliep hij van 10 tot 13u (ipv van 12 tot 15u). Na zijn middagvoeding van 13.15u hebben we even geknuffeld en een half uur later werd hij weer moe... Ik wou hem in bed leggen, maar hij was te moe om te slapen... Ik heb hem voortdurend neergelegd, terug opgepakt, neergelegd, terug opgepakt... Om half drie-drie uur sliep hij dan EINDELIJK weer... Tot half zes! Hij liet ineens veel tijd tussen de voeding! Na de voeding kwam de papa thuis van zijn werk, toen was het voor hem knuffeltijd! Karsten bleef alert tot na ons eten... Om half acht gaf ik dan zijn badje, normaal eet hij dan, maar gezien hij zo laat gegeten had, gaat de laatste voeding voor straks zijn... En rarara... Het was 19u20 toen hij uit zijn badje kwam... Hij begon te jammeren, ik leg hem neer in het park en hij valt als een blok in slaap... Om 20u sliep hij dus! Ritme zat er nog steeds in! Hoera! Ik heb hem dan onmiddellijk ingebakerd en in zijn bedje gelegd en baf, opnieuw als een blok in slaap! Hoe zalig is dat zeg!
    Ik ben zaterdag begonnen met kolven, zijn laatste voeding is nu altijd een flesje (150ml) Ik ben benieuwd wanneer hij er achter gaat vragen. Tegenwoordig laat hij ongeveer 6u tussen zijn laatste voeding en zijn nachtvoeding... Dus als het ritme nu op deze manier blijft, moet ik nog maar 1x per nacht op... Hoop doet leven!

8. TieLo

TieLo Fanatiek lid

3 jul 2012
    1.167
    1
    0
    Limburg (België)
    Om 21u vroeg hij om zijn laatste voeding, hij kreeg maar 115ml binnen, dus heb redelijk wat moeten weggooien, zo'n zonde als je kolft! Vanaf nu dus maar potjes van 120 bewaren en restjes van 20 per dag houden, die ik de dag nadien (indien niet gebruikt) aan het volgende flesje kan toevoegen... Het is toch wat denkwerk, zo kolven!

Nu hopen dat hij 6u tussen de voeding laat (of meer!) Dan kan ik seffes toch enkele uurtjes slapen! Ik ga nu nog eventjes kolven en dan dutten!

9. Miek89

Miek89 Fanatiek lid

15 apr 2013
    1.251
    177
    63
    Hey meiden,

Hier ook lkkr druk. Ons mannetje begint eindelijk zn ritme te krijgen.
    Hij huilt gelukkig ook veel minder.
    S middags slaapt hij wel 4 uur achter elkaar en dan moet ik hem nog wakker mak en. S nachts slaapt hij 6/7 uur achter elkaar.
    Ik vloei ook nog steeds. T wordt wel minder gelukkig.
    Miss voor de zekerheid de ha bellen?

Ik heb helaas bloedarmoede. Echt zo balen! Voel me flink duizelig. Waarde was 5.4 nu aan de ijzertabletten. Hopen dat het snel gaat werken!

10. Mariska5

Mariska5 Lid

5 feb 2013
    24
    0
    0
    verpleegkundige
    @ Suus, ook pittig als jullie meisje alleen bij jullie wilt slapen.
    Doe je dit dan ook elke dag?
    Wij doen het ook af en toe als ze echt ontroostbaar is maar ik probeer het wel te voorkomen.
    Ben anders zo bang dat ze niks anders meer wilt.
    Al zeggen ze dat jeje kindje in het begin niet kunt verwennen.

Ik ben nog helemaal niet gestart met kolven, op de kraamweek na dan, maar dat was om mijn voeding op gang te helpen.
    Dit wil ik volgende week gaan doen, aangezien ik dan ook naar de gym ga etc. Dan hebben we wat achter de hand als ze wat wilt hebben. Maar ze moet dus ook nog gaan wennen aan de fles..

@ Tielo wat fijn dat Karsten zo snel vertrokken is savonds.
    Ik wou dat we dat hier hebben.

Iris is elke avond erg onrustig, veel huilen, ondanks bv gehad te hebben ook veel huilen, maaien met handjes. Dus ik ben ook gestart met de puckababy en dit gaat in de nacht redelijk goed.
    Vraag hierover: Leggen jullie je kleintje er alleen snachts in of bij alle slaapjes?

Ik probeer Iris overdag wakker te houden zodat ze snachts beter slaapt maar dit vind ik zo moeilijk. Zodra ze in de box ligt protesteert ze al. Ze wil alleen maar vastgehouden worden of de borst....best vermoeiend.
    Hoe doen jullie dit? Ze kunnen ook nog niks natuurlijk, beetje staren en dat is het..

@ miek 89 balen van ijzertekort. Je zult je vast met de ijzertabletten snel beter en energieker voelen.
    En geniet ervan dat er ritme komt :)

11. TieLo

TieLo Fanatiek lid

3 jul 2012
    1.167
    1
    0
    Limburg (België)
    Als ik Karsten overdag in zijn bedje leg (op de kamer) dan ligt hij meestal in de puckababy... Dan slaapt hij vaster. Nu ligt hij in het park te slapen en ligt hij op zijn buikje, dat heeft zowat hetzelfde effect als inbakeren hé!

Ik denk dat Karsten een hongerdagje heeft... Hij is zo anders! Gisterenavond om 16u is het begonnen, was hij huilerig en hangerig, wou hij voortdurend eten... Om 20u had hij alweer een half uur aan de borst gehangen en er kwam (leek mij) gewoon niets meer uit! Dus kolfflesje gegeven en hij had na 30ml genoeg om als een blok in slaap te vallen. Dan at hij nog eens om 2u en om 6, dat is nog oké... Maar dan was het 9u, 11u, 13u en ik denk dat het dadelijk weer zover is want hij wordt net wakker na een powernap van 30min... (Normaal slaapt hij nu 3u in de namiddag, maar hij weigert vandaag langer dan een uur te slapen!)

Verder vond ik een interessante site! Je kan berekenen hoe groot je spruit zal worden! TNO - Groeicalculator Karsten zal als volwassen kerel 1.88m worden!

12. Poohbear82

Poohbear82 Fanatiek lid

12 feb 2013
    2.415
    0
    36
    Vrouw
    Secret agent
    Ergens in het midden
    Zo weer even een momentje gevonden om bij te lezen en te reageren. Hoop dat ik niks vergeet.

@tielo:goed om te lezen dat je mannetje het goed doet. Die te korte kleertjes zijn aan de ene kant zielig vind ik, maar aan de andere kant ook wel weer schattig om te zien.
    @elfje22: hoe bevalt het bakeren? En is de photoshoot nog gelukt?
    @mariska5: balen van de oogontsteking, is het nu weer wat beter? En hoe bevalt het bakeren jou?
    In antwoord op je vraag over vloeien, ik vloei al sinds week 2 niet meer, alleen nog wel veel afscheiding. Enige bloed wat ik af en toe zie, is van de aambei die ik nu heb. Nog nooit gehad, maar wat is dat irritant zeg.

Ik wou ook reageren op cinderellea, maar zag dat haar account is opgeheven. Weet iemand of ze soms met een andere naam verder is gegaan?

@hier: het ritme zit er redelijk in qua voedingen. Meneertje komt meestal om de 3 a 3,5 uur, een enkele keer wat eerder of later.
    Voor de nacht zijn we nu begonnen met voeding voor hongerige baby's maar ik merk nog geen verschil.
    Omdat meneer z'n flesje binnen 10 minuten leeg heeft en veel honger lijkt te hebben, hebben we in overleg met de arts van het cb de hoeveelheid kv iets verhoogd. Bv zou ik graag verhogen, maar dan moet eerst die productie omhoog. We zitten nu op 110 cc bij bv en 120 cc + 4 schepjes bij kv. Totaal komt hij nu voor 7, soms 8, voedingen, volgens de arst zou dat nu waarschijnlijk iets minder worden, omdat de flesjes wat groter zijn. Ben benieuwd, maar zie nog geen verschil.
    Afgelopen maandag zat ik er echt door heen, s ochtends kwam er tijdens het kolven in ene niks (echt niks) meer uit m'n linkerborst, de goede borst zegmaar. En rechts 10 cc.
    Tegen de tijd dat ik 3 uur later wwer moest kolven deed m'n borst veel pijn, zelfs bewegen van m'n arm was pijnnlijk en ik kreeg er nog bijna niks uit (misschien 2 cc). Lactatiekundige gebeld en met haar hulp de boel weer op gang gekregen. Ook had ze goede tips voor de teruggelopen productie. Nu kolf ik 2 keer per dag in de vorm van powerpumping/clusterkolven en ben daar dan bijna 1,5 uur per keer mee zoet, en daarnaast nog 4 of 5 gewone kolfsessies, wel beperkt tot 15 min. per borst. Dat is best veel, maar het lijkt wel voorzichtig effect te hebben, ik kan nu ongeveer de helft van de voedingen met bv doen. Wel blijk ik compressie nodig te hebben, wat met dubbelzijdig kolven erg lastig is, dus klf nu weer enkelzijdig.

Twijfel of ik het al gezegd had, maar hier zijn we tot de ontdekking gekomen dat meneertje het soms nodig heeft om even te huilen voor het slapen gaan en soms ook even huilt in z'n slaap. Eerst pakte ik hem steeds bij me, maar zo werden de nachten ontzettend lang. Nu wachten we 5 a 6 minuten, tenzij ik echt hoor dat hij overstuur is. Meestal is hij met 3 a 4 minuten stil en slaapt hij snel.
    Verder vind hij op z'n buikje liggen maar niks, maar van de arts van het cb moeten we hem toch vaker laten oefenen want z'n nekspiertjes zijn nog niet sterk genoeg.

13. TieLo

TieLo Fanatiek lid

3 jul 2012
    1.167
    1
    0
    Limburg (België)
    Hé dames hoe gaat het hier? Met de kleintjes alles in orde? Op mijn blog kan je lezen hoe het nu met onze kleinste gaat :) Hij heeft eindelijk zijn 'ritme' (voor zover ze dat hebben) teruggevonden en hij ligt nu te slapen op zijn kamertje :)

Verder ist de meest rotte Valentijn ever! We gaan vanavond dan wel uit eten om onze huwelijksverjaardag te vieren, maar een vrolijke stemming zal er niet hangen vrees ik... En we laten Karsten voor het eerst bij mijn ouders, dus het wordt heel erg dubbel!
    Waarom is het zo rot? We zijn gisteren naar het UZ in Leuven moeten gaan voor mijn man... Er is een tumor gevonden in zijn speekselklier en ze hebben een punctie genomen. Er werd ook nog een knobbel van 2cm gevonden in zijn lymfeklieren en die moet ook nog onderzocht worden, daar konden ze nu niet aan... Dus binnenkort opnieuw naar Leuven voor een 2de punctie, tegen dan hebben we de uitslag van de eerste punctie en kunnen we de operatie plannen om de tumor te verwijderen, want weg moet ie sowieso... Of ie nu goed- of kwaadaardig is. Zelfs als de tumor goedaardig is, zou er een grote kans zijn dat ie op verloop van tijd kwaadaardig zou worden... Mijn man weet geen blijf met zichzelf en ik probeer rustig en positief te blijven... Mij lukt dat al beter dan mijn man, mijn man ziet er enorm tegenop (wat volledig te begrijpen is) Pfff...

14. Suus83

Suus83 Fanatiek lid

16 feb 2012
    2.037
    517
    113
    Jeetje tielo war een rotnieuws! Hoe is t nu.

Hier nog geen ritme. Slapen isnook nog niet super. Eerste gedeelte vd nacht jn haar bed.en daarna meestal bij ons. K slaap zelf niet optimaal. Nu een borstontsteking auw...vanmiddag een kuur en maar hopen dat het snel over is

15. TieLo

TieLo Fanatiek lid

3 jul 2012
    1.167
    1
    0
    Limburg (België)
    volgende week terug naar Leuven voor de tweede punctie, 13 maart hebben we de uitslag... afwachten dus!

16. Poohbear82

Poohbear82 Fanatiek lid

12 feb 2013
    2.415
    0
    36
    Vrouw
    Secret agent
    Ergens in het midden
    @tielo: hè wat een rotnieuws. Hopelijk is de uitslag goed. Heel veel sterkte!

Hier gaat alles redelijk z'n gangetje. Vorige wwek voor het eerst met meneertje naar de stad geweest, ik moet nieuwe broeken hebben. Helaas niet geslaagd dus moet snel weer terug. Dacht maandag te gaan, maar meneer had een regeldag, dus tegen 9 uur s ochtends had hij al 4 voedingen sinds middernacht. Ik had nauwelijks geslapen.
    Maar het goede nieuws: zondag heeft hij even een paar minuten aan de borst gedronken, na z'n fles met tepelhoedje. Maandag en gister lukte het helaas niet weer, denk door de regeldag. We proberen het volgende weekk wel weer.

Deel Deze Pagina