De 1 t/m 15 januari 2013 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door SeaShell, 15 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

Ja ja, het is zover!

We zijn (bijna) allemaal bevallen!! :D :D

Dat het maar weer een heel leuk en gezellig topic mag worden! :D

2. Arual83

Arual83 Fanatiek lid

11 jan 2012
    3.530
    0
    0
    Zuid-Holland
    Jeej! Een nieuw topic! Op naar een hoop gezellige bladzijden!

3. Ange84

Ange84 Fanatiek lid

26 apr 2012
    1.398
    707
    113
    Vrouw
    Ambtenaar
    Noord-Brabant
    Nachtvoeding gehad over en uit :)

4. Arual83

Arual83 Fanatiek lid

11 jan 2012
    3.530
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik ga hier verder :).

Ange, ik weet niet hoe lang frum nu is, ze was 50 maar moet haar bedje nu al wat hoger opmaken. Volgende week bij de arts wordt ze gemeten.
    Een mondje opgeven is normaal werd hier gezegd en een mondje mocht ook, of ze dan teveel krijgt weet ik niet eerlijk gezegd maar je baby regelt het zelf met borstvoeding dus eigenlijk kunnen ze niet teveel drinken.
    Vitamines krijgt ze hier dagelijks en ze lijkt het niet echt vies te vinden, sabbelt flink op haar lepeltje.

Pollewop is weer in slaap na haar ochtendvoeding, papa is al een paar uurtjes aan het werk, mama gaat maar even ontbijt maken.

Hoelang hebben jullie kleintjes met mutsje geslapen? Hier kan ze zichzelf goed warmhouden maar heeft ze eigenlijk snachts haar muts nog op op aanraden wijkverpleegkundige (ook voor de geborgenheid).

5. Laura1986

Laura1986 Bekend lid

21 nov 2011
    513
    0
    0
    Applicatiebeheerder middelbare school en eigenares
    Dordrecht
    Ha meiden,

Ik had al een tijdje niet meer geschreven in het andere topic (drukke kraamweek!), maar ik ga hier weer proberen actief mee te doen!

Linnea doet het echt supergoed! Het is een heel lief rustig meisje. Borstvoeding gaat prima, al drinkt ze erg gulzig en af en toe verslikt ze zich wel eens. Vannacht was het zo erg dat daarna haar stemmetje bleef piepen. Zo te horen is dat nu weg.

Gisteren hebben we een newborn fotoshoot gedaan. Ik ben echt heel erg benieuwd naar de foto's. Ze was lekker wakker in het begin en later tijdens de sessie lag ze lekker te slapen.

De kraamweek was echt heerlijk! We hadden twee kraamhulpen (één stagiaire) dus 2 paar handen om te helpen. Superleuke meiden en we hebben veel geleerd. Mijn vriend is vandaag weer voor het eerst naar zijn werk. Dat is wel een beetje balen...

Wel vervelend: ik heb het al een dag of 2 heel koud of heel warm. Net temperatuur gemeten en ik schommel rond de 38 graden.
    Straks komt mijn moeder dus ik ga vragen of zij nog een keer wil meten (ik vind dat nogal moeilijk bij mezelf :)) en dan toch maar even de huisarts bellen...

Wij doen trouwens sinds 2 nachten geen mutsje meer. Ik had begrepen dat dat alleen de eerste week nodig was? Morgen krijgen we bezoek van de wijkverpleegkundige dus ik zal het ook nog eens vragen.

6. Arual83

Arual83 Fanatiek lid

11 jan 2012
    3.530
    0
    0
    Zuid-Holland
    Hoi Laura,

Super dat het zo goed gaat maar inderdaad wel even jezelf in de gaten houden hoor! Idd anders even de huisarts bellen.

Voor haar temp hoeft het ook al niet meer. Moest wel tot 1,5 week even doorgaan daarvoor omdat ze snachts nog wat schommelde.

7. SeaShell

@ arual; hier al 2 weken zonder mutsje, dus vanaf 1 week oud niet meer. ze heeft gewoon elke keer netjes een temp van 37. mutsje alleen bij het naar buiten gaan.

@ laura; super dat jullie meisje het zo goed doet! ben ook benieuwd naar jullie newborn foto's, kom je ze showen? :D 38 graden is niet zo mooi.. heb je ook een knip ofzo gehad? ik moest hier meteen een antibiotica kuur omdat het van de knip af kwam :(

8. SeaShell

#8 SeaShell, 16 jan 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 16 jan 2013
    jeeeeej.. net te horen gekregen dat we zaterdag weer een shoot gaan doen met de kids :D :D

Normaal had ze een hele lange wachttijd, maar zaterdag viel er iemand uit ivm waterpokken, dus konden wij er mooi tussen, ben weer benieuwd :D

even nog reageren uit het oude topic

@ Ange; hier wel vitamine D ( K hoeft hier niet ivm flesvoeding) ze vind het idd ook heel erg vies en kokhalst telkens, alleen geef het stug door aangezien wij allemaal vitamine D op recept krijgen wegens chronisch tekort en bang ben dat zij het ook zal krijgen net als onze zoon ( die moet het hele jaar door dubbele dosis vitamine D omdat hij anders een groot tekort krijgt) goed trouwens dat je al 10 kilo kwijt bent zeg!!

@ akkoe; balen dat de borstvoeding niet lukte, maar wel kei stoer en goed dat je het geprobeerd hebt zeg! knuffel!

hier trouwens luiers nog maatje 1, ze is echt een heel fijn dingetje en maat 1 zit nog best ruim

9. Ange84

Ange84 Fanatiek lid

26 apr 2012
    1.398
    707
    113
    Vrouw
    Ambtenaar
    Noord-Brabant
    Zoo weer terug van cb en onze frut is bijna 500 gram gegroeid :) Ze weegt nu 4170 gram. Ben trots op haar!

Laura: balen dat je verhoging hebt. Pas op he! Ik heb het de eerste week ook gehad. Gewoon lekker een koud washandje op je voorhoofd en na een tijdje weer meten. Heb je dan nog verhoging; even de huisarts bellen. Mogen we de foto's van de newborn shoot zien?

Daantje:leuk dat jullie weer een shoot doen! Wij doen er een als ze haar hoofdje omhoog kan houden en op haar armen kan steunen. Balen dat jullie een chronisch vitamine d tekort hebben. Hoe komt het?

Andere laura/arual: hier ook geen mutsje meer. Idd alleen als we naar buiten aan.

Akkoe, balen dat het niet meer lukt met bv. Maar je hebt het iig geprobeerd, chapeau! Goed dat hummeltje ook goed met de fles drinkt!

Ik hoor de kleine, tis weer etenstijd :) Hier nog wen fotootje van vanochtend:

Bijgevoegde bestanden:

• image.jpg
      image.jpg
      Bestandsgrootte:
      28,4 KB
      Weergaven:
      13
  10. SeaShell

@ Ange; wat een schattige foto zeg!! en wat een leuk jasje! Knap dat ze 500 gram is gegroeid!! Morgen komen ze hier weer wegen.

Geen idee hoe dat komt bij ons in de familie, werkelijk iedereen van onze kant heeft het en zit aan de vitamine D drank op recept wegens chronisch tekort.

Hier net alles geregeld voor Janice haar spaarrekening, tegenwoordig moet je dat met het BSN nummer aanvragen, dat was in 2009 nog niet..

Verder net het eerste truitje maat 56 aangedaan, maat 50 kan langzamerhand naar boven.

Hier fotootje van net

11. Veerle26

Veerle26 Lid

12 okt 2011
    49
    0
    0
    NULL
    NULL
    Weer even bijgelezen :)

@ tummetje: gefeliciteerd met Liv! Mooie naam, stond hier ook op het lijstje!
    @ noa: gefeliciteerd met je zoon!
    @ luun: lijkt me zwaar zonder hulp met 4 kids...hier in belgie kan je tot 3 maanden na de bevalling kraamhulp krijgen. Heb dat nu 2 halve dagen per week. Erg fijn, vooral om bij te slapen eigenlijk...
    @ marloescha en ange: mooie foto's van jullie meisjes :)
    @ daantje: minder vooruitzicht een operatie...:(
    @ gewicht en lengte: Romée woog afgelopen vrijdag 2870 gram en is 49 cm lang inmiddels :) Ze komt zo'n 150 gram per week bij. Ze heeft in de meeste kleertjes inmiddels 50, 44 past soms ook nog. Ze is ook al van prematuurluiers naar maatje 1 over.
    @ voeding: Wij zitten hier op 6 voedingen, snachts zit er tussen half 23.30 en 5.30 6 uur tussen. Klinkt mooi, maar helaas is ze tussendoor veel wakker..haha. In een goeie nacht gunt ze ons zo'n 5 uurtjes slaap, maar we komen van 1,5-3 dus het gaat vooruit :)
    @ baby acne: hier ook wel wat bultjes te zien inmiddels.
    @ inbakeren: Romée lijkt dat wel fijn te vinden. Ga morgen van mijn nicht ook een puckababy lenen, hebben het tot nu met een gewoon dekentje gedaan.
    @ slapen: Romée slaapt bij een van ons in bed. We slapen tijdelijk apart omday we anders helemaal geen slaap krijgen :( Van tevoren altijd gezegd metee. op de eigen kamer, maar hier raden ze aan tot 6 maanden bij je op de kamer ter voorkoming van wiegendood. En dat bij ons in bed slapen is zeker niet
    ideaal maar ze is dan veel rustiger.
    @ naam: ik heet vera
    @ zwangerschapskilo's: meteen na ontslag uit het zkh begingewicht +2. Was voor de kerst, dus wellicht eerder wat bij nu dan eraf...hihi.
    @ vitamines: hier krijgt Romée vitamine d en ijzer. D vindt ze heerlijk, ijzerdruppels is echt rotzooi. Moet 3 keer per dag en gaat niet uit kleertjes...gelukkig nog maar een dikke week.
    @ mutsje: heeft ze 2 weken opgehad. Nu alleen nog buiten.
    @ newborn shoot: we zouden afgelopen zondag gaan, maar helaas was manlief ziek...

Wow, hele lap tekst geworden. Sorry!

12. Veerle26

Veerle26 Lid

12 okt 2011
    49
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ daantje: Mooie foto's en wat een leuke kleertjes :)

13. Ange84

Ange84 Fanatiek lid

26 apr 2012
    1.398
    707
    113
    Vrouw
    Ambtenaar
    Noord-Brabant
    Daantje mooi kindje en mooi boxkleed! Waar heb je een spaarrekening geopend? Wij gewoon bij de rabobank. Ben ook wel benieuwd naar hoeveel jullie Janice nu weegt. Kan ik een beetje vergelijken :)

Volgende week begint hier de babymassage. Hoop dat ze het een beetje leuk gaat vinden. Tot nu toe begint ze altijd te jengelen of gillen als ze bloot moet, dus hoop dat ze zich een beetje gedraagt en me niet voor lul zet :p Ook leuk om de meiden (met baby's) van de zw yoga weer te zien. Is nl hetzelfde klasje.

Mmm Esmée ligt al 10 minuutjes geluidjes te maken in de wieg. Ze moet eigenlijk gaan slapen, maar heb het idee dat ze een beetje aan het spelen is. Wat fijn, want normaal gesproken is het meteen huilen als ik haar wakker in bed leg.

Slapen jullie kindjes trouwens alle slaapjes gewoon in hun bedje? Of ook in de box, kinderwagen, op de arm etc. ?

14. Veerle26

Veerle26 Lid

12 okt 2011
    49
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ ange: Leuk babymassage, willen wij ook gaan doen. Hier nog eentje die schreeuwt als ze uit de kleren moet. Verschonen vindt ze ook verschrikkelijk. Esmée ook?

Romée slaapt snachts dus bij ons (schaam) en overdag beneden. Dat os meestal in de box, maar als we tussen 2 voedingen gaan wandelen, leg ik haar na de voeding al in de kinderwagen. En als ze veel huilt, slaapt ze ook nog weleens op mijn arm, vooral savonds.

15. SeaShell

@ange: hier idd ook bij de rabobank een Rabo kinderspaarrekening geopend :D

Hier slaapt ze meestal in haar bedje, maar soms ook in de box overdag. Als we haar dan soms op haar kamertje leggen na de fles is het ooit huilen huilen huilen, en als ze dan beneden ligt houd ze direct op en is het goed. Wil er denk ik graag bij zijn? Wat leuk dat je babymassage gaat doen zeg!

@Veerle; balen dat je man ziek was zondag voor de shoot!
    Waarom moest Romée extra ijzer? Hier komt Janice tot nu toe ook maar 150 gram per week aan net als Romée. Vind je dat niet eng dat ze bij je in bed slaapt? Ik ben nu al bang dat als ze op me ligt ik in slaap val ( bang om onbewust in je slaap verkeerd te gaan liggen)

16. Ange84

Ange84 Fanatiek lid

26 apr 2012
    1.398
    707
    113
    Vrouw
    Ambtenaar
    Noord-Brabant
    Veerle, hier hetzelfde hoor. Luier verschonen gaat nog net, maar als ze andere kleertjes aan moet / uit de kleren gaat dan krijst ze de wijk bij elkaar ;)

Je hoeft je toch nergens voor te schamen! Ligt ze wel op een aankleedkussen ofzo, of echt bij jullie in bed? Ik ben al een paar keer zwetend wakker geworden in de veronderstelling dat ik Esmée heb laten stikken door onze deken tijdens het (liggend) voeden in ons bed over haar hoofd te trekken in mijn slaap. Gelukkig ligt ze gewoon altijd terug in haar wieg naast mij en zijn het maar dromen, maar blijft eng :( Esmée slaapt overdag 1 slaapje in de box en verder in haar wieg. Heel af en toe op mijn borst, maar als ze dan vast slaapt leg ik haar terug in de wieg.

Veerle, fijn dat ze goed groeit :) Onze prematuurtjes maken een inhaalslag!

17. tummetje

tummetje Fanatiek lid

4 dec 2007
    4.270
    1
    0
    in mn holletje
    Hoi meiden!

Iedereen naar het nieuwe topic zie ik? Wat een mijlpaal, alle dames bevallen! Iedereen die ik nog niet heb gefeliciteerd; van harte met je mooie wondertje!!

Wij zijn hier keihard aan het genieten van onze kleine meid. Ik denk vaak aan jullie hoor, maar het komt er gewoon niet van om even te reageren. Volgende week zal alles rustiger zijn, dan kom ik echt even verhaaltje doen en alles goed bijlezen.. ben benieuwd hoe het met iedereen gaat!
    Zie mooie kindjes voorbij komen, dus ik denk dat het bij iedereen wel goed gaat :D

Hier gaat het trouwens prima! L. groeit enorm goed op de bv, en ook met mama gaat het gelukkig goed :)

Tot snel meiden!!

18. SeaShell

Fijn dat alles goed gaat met jullie en jullie meisje Tummetje!! En doe maar lekker rustig aan hoor! Geniet lekker van jullie meisje :D

19. Veerle26

Veerle26 Lid

12 okt 2011
    49
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ tummetje: Fijn dat alles goed gaat rn neem maar lekker de tijd om te genieten!
    @ daantje: Uit het bloedonderzoek vlak voor haar ontslag bleek dat ze dat ijzer nodig had.
    @ ange en daantje: Romée ligt op een aankleedkussen naast 1 van ons in een 2 persoonsbed. Aan haar andere kant ligt een voedingskussen. Ze ligt dus een stukje hoger dan mijn hoofd en meer naar het hoofdeinde toe dan ikzelf. Ik vond het zelf ook eerst eng, maar de vroedvrouw (komt hier in belgie een aantal keer aan huis) zegt dat onderzoek heeft aangetoond dat sowieso de moeder niet op haar kind gaat liggen. Ze zei ook dat kindjes die prematuur zijn soms nog meer dan op tijd geboren kindjes behoefte hebben om dicht bij mama (of papa) te zijn. Maar blijft eng, dus echt diep slaap je niet.

20. Liana1982

Liana1982 Actief lid

10 apr 2012
    307
    0
    0
    Omg. Amsterdam
    Ook ik meld me hier even... En ik heet liana...

Vandaag de newborn shoot gehad... Samen met de kleine van mijn zusje... Echt onwijs mooie foto's hihi nu maar wachten op de cd... Hihi

En nu ga ik eens even een tukkie doen zolang Tessa slaapt!

Deel Deze Pagina