Hier vanochtend een drama.... zo ongeveer bijna 3 uur wakker! En echt niets helpt.... box met een muziekje aan niet, in de wipstoel uiteindelijk 4 min geslapen (schrok wakker van een geluidje, dus was nog in lichte slaap), uiteindelijk 3 uur wezen zeulen, slepen, verplaatsen, proberen te drinken. Na 3 uur 60cc op en na het badje in slaap gevallen tot 3u later. Dit komt elke dag wel een keer voor. En iedere dag is het weer op een ander tijdstip. Ik voel me zo schuldig om haar te laten huilen in die tijd maar echt niets helpt! Klaarwakker, niet willen slapen, volgens het CB moet ik haar wakker in bed leggen. Ja doei! En dan lekker laten janken zeker. We hebben het 1x geprobeerd met ongeveer 10x terug voor de speen in haar mond te leggen maar nee hoor, ook dat helpt niet. Iemand tips?
Laten huilen hoeft zeker niet. Dat wakker in bed kunnen leggen komt echt vanzelf! Draagdoek een idee?
Gaan wandelen? Mits het natuurlijk niet midden in de nacht is... In de kinderwagen vallen ze vaak wel in slaap.
Herkenbaar; had ik bij mijn oudste zoon toen ook...ik hield hem toen altijd wakker, heel suf...later begreep ik dat hij wel moe was en gewoon wilde slapen en heb ik hem wakker in zijn bedje weggelegd. Na wat gejengel is hij toen het slapen gaan leren. Muziekje aan in de box zal ik niet doen op deze leeftijd. Zo rond een leeftijd van 8 weken wordt dat pas leuk, tot die tijd is het veel te veel prikkels waar ze overstuur van kunnen worden. Tja, wakker in bed leggen is wel de oplossing uiteindelijk, omdat ze toch echt lekker moeten slapen en ze niet altijd in slaap gewiegd kunnen worden. Maar je meisje is nog zo klein; de kans dat dit werkt is nu wel erg klein. Wel zal ik het altijd even 5 a 10 minuutjes proberen. Je weet t maar nooit tenslotte en je hebt daar op termijn echt plezier van. Anders lekker in de draagdoek. Wat je ook alvast kan doen, is de RRR toepassen. Elke keer een vaste volgorde; voeden, knuffelen, in de box; bij vermoeidheidssignalen naar bed. Op deze leeftijd worden ze vaak allleen al van de voeding moe, ze kunnen nog maar zo kort echt wakker zijn...dus kijk uit dat je je meisje niet overprikkelt. Ook niet overal mee naar toe meenemen, of van arm op arm als er visite is. Als jou meisje gevoelig is voor prikkels, gaat ze hiervan huilen, lukt t haar niet om te gaan slapen en raakt ze oververmoeid...wel een beetje een rampsennario maar t zou kunnen gebeuren. Ik ben dus niet tegen laten huilen....maar nadat bij ons dit niet werkte op zo;n jonge leeftijd heb ik haar tot een week of 6 in de draagdoek gedaan of in de kinderwagenbak laten slapen. Daarna wel telkens weer proberen in eigen bedje...ondanks (nog steeds) een inslaaphuiltje...Maar na dat huiltje slaapt ze zo heerlijk en wordt ze zo vrolijk wakker Succes en geniet ook lekker van t kleine;
Misschien vind je een draagdoek wel prettig. De eerste weken had ik mijn dochter er vaak in en ze sliep dan bijna meteen. Was gewoon op zoek naar die geborgenheid denk ik. Ik vond het heerlijk en bovendien is een doek (mits je die goed knoopt) ontzettend goed voor hun nek en rugspieren en je masseert ook meteen lichtjes hun buik (darmpjes). Ik had de doek bij de eerste niet maar vind het echt een enorme aanrader omdat we deze keer die eerste vermoeiende weken met heel wat minder gehuil zijn doorgekomen.
Een Draagdoek heeft hier ook zo goed geholpen als hij niet kon slapen! Echt een aanrader. Wij hadden een minimonkey, die vond ik zelf fijn en mijn zoon ook. misschien wordt je kindje rustig van huid op huid contact, op je blote borst leggen, baby ook bloot.. wel onder een dekentje natuurlijk. succes!