Van nummer 1 naar 2.. doen of niet.

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Maagd, 27 feb 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Maagd

Maagd Fanatiek lid

8 jan 2014
    3.683
    10
    38
    Noorden/ drenthe
    Hoi dames,

Mijn zoon is bijna 6 maanden en krijgt flesvoeding. Volgens de verpakkingen zou hij na 6 manden over moeten op voeding nummer 2 (opvolgmelk)
    Nu heb ik een artikel gelezen ( Opvolgmelk voor zuigelingen : onnodig en ongeschikt - Anurati ) waarin staat dat die opvolgmelk producten puur commercieel is en onnodig en ongeschikt is voor een baby. De samenstelling is anders dan nummer 1, namelijk van bepaalde stoffen meer of zelfs teveel en van bepaalde stoffen minder of zelfs te weinig. Ik had daarom zoiets van, ok ik ga niet over op nummer 2, blijf gewoon 1 geven en begin rond de 6e maand met fruit en groente hapjes
    Nu heb ik dit eens geverifieerd bij mijn CB. Normaal geven ze altijd goed en eerlijk advies maar nu zeiden ze dat ik gewoon over kon op nummer 2. Ik twijfel heel erg door wat ik gelezen heb.
    In ons geval is het ook zo dat kleine man hongerige baby voeding krijgt, dit heb ik je niet in nummer 2, dus moeten we over op normale melk nummer 2.

Iemand hier ervaring mee? Ook dat je van hongerige baby voeding naar 2 gegaan bent? Hoe ging dat.

Graag jullie mening

2. Wij zijn wel overgestapt van 1 naar 2, omdat we Nutramigen gebruiken en dus niet echt een keuze hadden (we krijgen het opgestuurd ipv dat we het zelf in de winkel halen)

En ik merkte wel na de 6 maanden dat ons zoontje minder verzadigd was van de voeding tot 6 maanden. Hij zat echt aan het maximum. Toen hij 2 kreeg liet hij eigenlijk direct al een flesje vallen. Dus blijkbaar zit er per flesje toch wel meer voedingswaarde in. :)

Als je al vanaf 4 maanden met bijvoeding begint is dit misschien iets minder nodig, dat weet ik niet.

Wat ik dan wel weer onzin producten vind ik opvolgmelk 3 en 4.... Tegen die tijd kunnen ze alle extra voedingsstoffen uit bijvoeding en koemelk halen, denk ik...

3. Mommyplus

Mommyplus Actief lid

22 jul 2014
    358
    0
    16
    Je kan rustig nummer 1 blijven gebruiken als je kind nog echt meerdere flesvoedingen per dag krijgt. Omdat men er van uit gaat dat nummer 2 gecombineerd wordt met bijvoeding is de samenstelling iets anders dan nummer 1.
    Maar het zijn geen grote verschillen. Dus als je kind bijvoeding krijgt kun je gewoon kiezen.
    Ik heb zelf bij 1 kind neocate gebruikt en dat is gewoon tot 12 maanden dezelfde samenstelling. Dus geen nummer 1 en 2. De derde heeft naast de BV allergy care van Hero gebruikt. Dat kun je zelfs tot 36 maanden gebruiken.
    Dus ik denk inderdaad het toch wat commerciele belangen achter zitten. Maar je zal je kindje er ook geen kwaad mee doen om toch nummer 2 te geven. Gewoon doen wat prettig voelt.

4. Maagd

Maagd Fanatiek lid

8 jan 2014
    3.683
    10
    38
    Noorden/ drenthe
    Hij krijgt nu nog geen bijvoeding, daar willen we mee wachten tot na de 6e maand ivm allergien. Ik merk wel dat hij eten interessant vindt. Als wij zitten te eten kijkt hij constant naar wat wij naar binnen stoppen.
    Hij krijgt nu nog 4 flessen van 240cc.. hij jammert soms nog wel na de fles maar even afleiden het is klaar. Of hij dan nog honger heeft of zuigbehoefte is me dan nooit echt duidelijk.
    Ik denk dat we nog even doorgaan met 1 en iemand anders op CB bij volgende afspraak eens vragen.

5. Vrolijkheid

Vrolijkheid Niet meer actief

Ik twijfel ook om dezelfde reden dus ik haak even aan. Nu is het wel zo dat S. ontzettende gevoelige darmen heeft. Bij 5 maanden hebben wij wortel gegeven nou dat was een ramp! Nu sinds gisteren begonnen aangezien hij nu bijna 6 maanden is met courgette en dat gaat goed. Wel wil ik het allemaal heel langzaam en voorzichtig introduceren dus ik ga voorlopig nog even bij 1 blijven Wie weet dat ik over ga als de bijvoeding verder goed gaat...

Deel Deze Pagina