Mijn zoontje had een hoog geboortegewicht en is daarom qua hoeveelheid voeding vrij snel omhoog geklommen. Tevens had hij duidelijk een hoge voedingsbehoefte dus ben ik in de kraamweek al met Forte begonnen. De afgelopen tijd kreeg hij 180-6 Nutrilon Forte, zo'n 5 keer per dag. Omdat hij bleef huilen en ik het idee heb dat het niet voldoende was hadden ze op het CB geadviseerd 210-7 te maken, maar dan mocht ik er dus geen 5 meer geven maar max. 4 flessen. Sinds ik dat gedaan heb bevalt het eigenlijk niet heel goed; zoontje blijft voor de late avond voeding komen, maar omdat ik dus al 210-7 gaf heb ik begrepen dat ik niet meer mag ophogen qua hoeveelheid. Ik ben dus weer terug naar 5 voedingen van 180-6 gegaan om regelmatiger te kunnen aanbieden. Echter blijft hij onrustig na de voeding en weet ik me verder geen raad. Hij wordt aan het einde van de maand pas 4 maanden. Wellicht heeft iemand iets soortgelijks meegemaakt met de voeding? Ik weet even niet wat wijsheid is. Het CB zei je kunt fruit lang doorkoken en dat erna geven. Dus niet als eerste hapjes zijnde maar een meer verzadigd gevoel geven. Weet alleen niet of ik dat nu al zo'n goed idee vind...
Ik betwijfel of het ''honger'' is want anders hadden die grote flessen toch echt wel een verzadigd gevoel moeten geven met de Forte. Ik vind dat hele lellen hoor ..Beter dat je nu de 180+6 5 x daags geeft. Zijn er niet meer dingen die je opvallen qua onrust?Krampjes? Voeding wat evt omhoog komt? Er zijn soms oorzaken wat er voor zorgt dat de kleine als maar drinken wil en niet verzadigt lijkt!
Ja, dat denk ik nu ook. Het leek aanvankelijk honger omdat hij maar bleef zuigen en huilen echt vlak na de voeding. Nu ben ik terug op de 180-6 maar dan dus 5 keer, hij heeft het blijkbaar nodig ook laat in de avond nog een flesje te drinken voor het slapen. Hij geeft ook wel wat terug maar het lijkt niet of hij er last van heeft... Krampjes zijn het niet denk ik zo, dat herken ik meestal wel aan een bepaalde huil... daarom was ik een beetje onzeker omdat het niet duidelijk is wat het dan wel is. Misschien gewoon zuigbehoefte? Hij drinkt ze vrij snel op, misschien een andere speen proberen? Voor tussendoor heb ik ook nog geen fopspeen gevonden die hij neemt, alleen mijn vinger neemt hij.
Als de voeding vrij snel gaat zou ik eerder eens de flessen dinktijd gaan verlengen. Ik weet niet welke fles je nu hebt, maar zelf vind ik de dr browns flessen erg fijn. De smalle variant bestaat zelfs een prematuurspeen, welke (ondanks de naam) bedoelt is voor nog rustiger drinken. Echter ik denk dat je met level 1 speen al een heel eind kan komen. Normaal wordt 15-20 minuten geadviseerd, ik zou dan proberen richting de 20 minuten gaan. Wat je ook kunt doen, als het tijdrekken niet werkt, is bijvoorbeeld 10-20 cc extra water in de fles doen. Eerst beginnen met zeg 10 cc en indien nodig langzaam naar 15 cc en evt 20cc water. Omdat je geen extra schepjes geeft kan dit.
Wat ze hierboven ook zeggen: Drinktijd richting 20 minuten, Evt extra water in de fles. Wij gaven bij onze oudste johannesbroodpitmeel in de fles. Daardoor moest hij harder werken voor zijn voeding en was hij wel vandaan. Evt omhoog komende melk bleef ook beter beneden. Het cb stelde ook bijvoeding voor, maar dat leek me niet verzadigend genoeg bij 3,5/4 maand, we hebben het op die jbpm uitgezongen tot 5,5 maand,
Dan zou ik idd voor een andere fles/speen gaan. Zoals eerder hier aangegeven , dr Brown fles en dan met de fase 1 speen. Mocht het dan nog te snel gaan dan kun je de prematuur speen gebruiken. Dat gaatje is nog iets dunner. JBPM zou ik niet zomaar gaan gebruiken, want veel kindjes krijgen daar krampjes van , obstipatie/diarree. Ik zou eerst andere speen proberen. Want hij zal natuurlijk ook wel zuigbehoefte hebben. Speen zou ik gewoon proberen blijven aan te bieden. Hier werd de speen pas rond de 5 maand geaccepteerd, wat een verademing