relacteren nog een goed idee en hoe

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door roos1981, 16 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. roos1981

roos1981 Lid

6 dec 2008
    52
    0
    0
    Ik heb misschien een rare vraag, maar ik wil heel graag een nuchter en eerlijk advies over het volgende:

Mijn dochtertje is 7 maanden oud en heeft tot en met 10 weken volledige borstvoeding gehad en daarna ben ik gaan afbouwen en ze krijgt sindsdien volledig KV, dus smorgens en savonds een fles. Dit gaat hardstikke goed.

De reden dat ik ben gestopt met de borstvoeding, was omdat ze zo onrustig was met drinken dat ik er zelf helemaal zenuwachtig van werd en ik dus niet kon genieten van het geven van de borstvoeding. Als ze af en toe wel rustig was, genoot ik er wel van.
    Heel lang is ze net zo onrustig geweest aan de fles dus het was voor mij een heel goede oplossing, aangezien ik het ook eens uit handen kon geven...

Ondertussen zijn we een aantal maanden verder en is ze veel rustiger geworden, ze eet dus nog 2 flesjes en verder eet ze prima haar groenten, fruit en af een toe een broodkorstje.

Nu ze zo rustig is en rustig van haar flesje drinkt zou ik het zo heerlijk en gezellig vinden om haar alleen savonds weer even aan de borst te kunnen leggen. Ik heb een baan, dus ik kan niet om de paar uur aanleggen.
    Is dit een leeftijd waarop het nog de moeite is om te proberen en kan dit nog wel na zo n lange periode van borstvoedingsstop? Bij tepelstimulatie komt er nog wel een druppeltje melk uit mijn borsten.

Ik hoop dat iemand mij kan adviseren

groetjes Roos

2. Linda Offereins

Linda Offereins Lactatiekundige

3 mrt 2010
    860
    0
    0
    Hallo Roos,

Is het nog de moeite waard om te relacteren. Tja, blijkbaar is er bij jouw nog een bepaald verlangen en wat is er op tegen om daar aan toe te geven. Ten eerste kun je natuurlijk eens kijken of ze de borst nog wil pakken. Misschien vindt ze het prettig om eraan te zuigen en brengt ze weer wat op gang. Om weer een redelijke productie te krijgen zul je zeer intensief aan het kolven moeten. De mate van succes kan niemand voorspellen want het zal er heel erg van af hangen hoe je borsten reageren.
    Wat ook nog een optie is: een borstvoedingshulpset. Dat is een flesje rond je nek gevuld met kunstvoeding. Er lopen 2 slangetjes uit het flesje die je bij je tepel kunt vastplakken. Je baby neemt dan de tepel + slangetje in de mond en als ze zuigt kun je het slangetje open zetten. Ze krijgt dan direct voeding binnen, maar stimuleert intussen ook je borsten.
    Waar je ook voor liest; veel succes

Linda

3. roos1981

roos1981 Lid

6 dec 2008
    52
    0
    0
    Bedankt voor het advies,

ik ga er over nadenken... Maar het zal heel intensief worden denk ik, want de borst herkent ze niet meer als zijnde een bron van voeding, ook niet met tepelhoedje.

Ik denk dat ik het er maar bij laat hoe jammer ik het ook vind. Bij een volgend kindje zal ik als ik de BV afbouw in ieder geval nog de laatste voeding nog wel lekker zelf blijven geven.
    Ook ga ik dan vanaf het begin een lactatiedeskundige om hulp vragen voor tips als het niet echt op een ontspannen manier lukt..

bedankt!

Deel Deze Pagina