Van nutrilon naar ander merk?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Nemo2, 12 okt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nemo2

Nemo2 Niet meer actief

Hallo,

Ik wil graag van voeding wisselen aangezien de nutrilon een stuk duurder is, wil ik overstappen na een andere opvolg melk bv. kruidvat of jumbo merk,

Mijn zoontje is 6 maanden en drinkt gewoon de standaard voeding.
    Zou dit gewoon mogen?

Ik hoor het graag van jullie;)

2. San987

San987 Fanatiek lid

21 okt 2012
    1.516
    98
    48
    Ja hoor, dat kan gewoon.

Ik heb 2 jaar geleden van kruidvat voeding o et moeten stappen, omdat dit niet leverbaar was. Ik merkte wel dat ze hier op reageerde door moeilijker te gaan poepen, maar dat heeft geen.grote problemen opgeleverd..
    Gewoon je zoontje even in de gaten houden, als je overstapt

3. Nacho

Nacho Fanatiek lid

3 jun 2015
    2.369
    9
    38
    Vrouw
    Baby & Mama Coach
    Houten
    Wij zijn ook net deels overgestapt. Met 6 maanden ga je toch al over op andere voeding, dus kan je net zo goed eens een ander merk proberen. Wij zijn van nutrilon 1 naar AH biologisch 2 gegaan. Bij het kdv krijgt hij 3 dagen 2 flesjes nutrilon 2 en ik merk geen verschil.

4. Marijcha

Marijcha Actief lid

5 mrt 2014
    454
    0
    16
    Zuid Holland
    Jahoor, wij zijn ma zes maanden ook overgegaan naar etos voeding! Scheelt een hoop inderdaad :)

5. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Ja hoor, hier zijn we met 6 maanden overgestapt van Hero baby naar AH eigen merk, merkte helemaal geen verschil.

6. Nemo2

Nemo2 Niet meer actief

Dankjewel voor de reacties,
    Ik heb een paar dagen geleden nog een pak nutrilon 2 gekocht,
    Als deze op is stap ik mooi over naar een ander merk, denk dat het jumbo gaat worden!
    Die is gewoon 6 euro goedkoper :$ heb je er 2 voor haha;)

7. MamavC

MamavC Niet meer actief

Wij zijn probleemloos van BonBebe naar Nestle overgestapt en nu moeten we weer naar iets anders want groeie start bestaat niet meer

8. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    je kan gewoon overstappen en zeker als het naar jumbo of kruidvatvoeding is. dat is namelijk exact hetzelfde als nutrilon;)
    jumbo voeding komt uit de nutrilon fabriek. als je de jumbo advieslijn belt dan krijg je nutrilon aan de lijn...
    kruidvat is een kopie van nutrilon. bij nutrilon betaal je voornamelijk voor de mooie dure reclames en verpakking.
    hier kregen ze in het begin nutrilon maar op advies van kinderarts ben ik over gegaan op kruidvat/jumbo. bij mij kregen ze kruidvat, bij oma jumbo en bij kdv nutrilon. hetzelfde met die van mn zusje. nooit problemen mee gehad. op kdv waren meer kinderen die thuis jumbo/kruidvat kregen en op kdv nutrilon.

9. Twinkle81

Twinkle81 Fanatiek lid

4 jul 2014
    4.945
    1.033
    113
    Voorschoten
    Wij zijn van Hero naar AH/Etos overgegaan (AH/Etos is hetzelfde. Zowel verpakking binnenin als het productienummer). Dit heeft geen problemen gegeven. Ik vind de melk wel meer 'stinken' als de Hero, maar mijn dochter vindt het prima

10. Nemo2

Nemo2 Niet meer actief

Haha nooit geweten dat jumbo uit de zelfde fabriek kwam:$

11. Strandbal

Strandbal VIP lid

3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113
    Ja hoor kan prima. Wij zijn begonnen met etos huismerk. Momenteel geef ik toch nutrilon. Niet omdat ik niet tevreden was, maar op vakantie in turkije had ik net voor 2 dagen tekort, toen hebben we daar aptamil gekocht (ook van nutricia, zelfde verpakking etc) en sindsdien wil mevrouwtje geen etos meer...
    Baal er nog steeds van haha. Bij mijn zoontje was het andersom. Bij nutrilon schreeuwde hij het uit en etos dronk hij wel gewoon.

12. aappie20

aappie20 Fanatiek lid

19 feb 2012
    3.224
    525
    113
    Euhh bestaat niet meer??? Dag meen je niet waar kan ik dit vinden? Ik heb deze voor mijn dochtertje van 3 weken...

13. babbel1983

babbel1983 Fanatiek lid

3 jul 2013
    1.338
    302
    83
    Hier met 6 maanden ook overgestapt van Nutrilon 1 naar Jumbo opvolgmelk 2 en geen problemen gehad. Kon het met de weekboodschappen gewoon meenemen (geen gezeur met pakken die op waren) en scheelde idd erg in de portomonnee :D

14. MamavC

MamavC Niet meer actief

Hey, Nestle is gestopt met Groeie Start. In sommige winkels staan nog de laatste blikken. Ze hebben nu NAN Pro zoals dat heet, maar dit kost ineens 14,99. Voor mij een reden om het niet meer te geven.

15. Nemo2

Nemo2 Niet meer actief

Zo heb het volle pak nutrilon nog kunnen terug brengen haha!
    Ik heb dus nou jumbo merk gekocht, en dadelijk eens kijken wat hij er van vind:D

16. Nemo2

Nemo2 Niet meer actief

Ik heb de jumbo voeding nu door de nutrilon gedaan had nog een klein beetje, maar nu zie ik dat het schepje anders is??? Is dit erg, of is het gewoon de zelfde hoeveelheid dat er in gaat??

17. Twinkle81

Twinkle81 Fanatiek lid

4 jul 2014
    4.945
    1.033
    113
    Voorschoten
    Op de verpakking staat de maat. Neem voor de zekerheid het kleinste schepje van de 2, dan zit je altijd goed. De melk is hoogstens iets wateriger dan, maar dat kan geen kwaad

18. Nemo2

Nemo2 Niet meer actief

Ja het is beide 180+6 schepjes, maar ik neem het kleinste schepje wel idd,
    Volgens mij is jumbo wat kleiner, maar lijkt wel weer dieper te zijn?
    Ik gebruik gewoon het schepje van de jumbo dan maar;)

19. Twinkle81

Twinkle81 Fanatiek lid

4 jul 2014
    4.945
    1.033
    113
    Voorschoten
    Op de verpakking staat ook het aantal mg per schep vermeld. Ik gebruik zelf etos /ah dus kan het helaas niet voor je nakijken

20. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    gewoon jumbo of kruidvat eigen merk halen. is exact hetzelfde als nutrilon alleen stukken goedkoper;)

Deel Deze Pagina