Ik heb even een vraagje over pepti voeding. Onze dochter krijgt sinds een week medicijnen tegen reflux. We merken enorm het verschil bij haar! Toch blijft ze na een voeding enorm benauwd en ligt halverwege de fles te kronkelen en is dan onrustig. Er is ons door de huisarts en kinderarts verteld dat ze geen kma heeft omdat haar ontlasting goed is en omdat ze geen huiduitslag heeft. Toch blijft mijn twijfel enorm aanwezig en wil binnenkort toch de pepti voeding gaan proberen om te kijken of de benauwdheid en onrust tijdens het drinken wat minder worden. Kan ik deze voeding gewoon in 1x geven of moet ik langzaam overstappen? En wanneer kan je dan het verschil zien, oftewel hoelang moet ik deze voeding de kans geven? Alvast bedankt!
Hoi, Mijn zoontje had ook een KMA, wij zijn daarvoor naar een kinderarts geweest en zij gaf aan direct over te stappen. Ik zou het gewoon proberen. Vaak als ze een KMA hebben moet je dit binnen een paar dagen goed merken. Daarnaast als je langzaam overstapt blijven ze koemelk binnen krijgen waardoor je niet kunt merken of je verschil ziet. Wij merkten het bij een dag al, minder onrustig en eindelijk weer uurtjes slapen op de dag! Succes!
Ik ben zelf over gestapt en toen er na 2 weken zichtbaar verbetering was heeft de ha een machtiging uitgeschreven. Achteraf gezien heb ik hier wel gedoe mee gehad. De kinderarts moet kma vaststellen en dat is in ons geval niet gebeurd.
Bedankt voor jullie antwoorden. Gewoon in een keer overstappen dus Ga ik daar dezeweek mee aan de slag!
Alle wijzigingen moet je 2 weken de kans geven. Ik zou dus eerst afwachten tot je 2 weken medicatie geeft. Bij ons duurde het 5 dagen voordat de medicatie iets ging doen en toen echt nog wel een aantal dagen voordat het optimaal werkte. Als je de medicatie 2 weken de tijd hebt gegeven en je denkt dat deze optimaal werkt, want niet elke medicatie werkt bij alle kindjes even goed en soms hebben kindjes echt de maximale dosis nodig, dan in 1x overstappen op pepti. Ook pepti moet je dan echt 2 volle weken de kans geven voordat je iets kunt zeggen. Door alles 2 weken de kans te geven kan je dochters lichaam er ook aan wennen. En je ziet precies wat wel of niet iets doet. Het is namelijk zonde om pepti te geven als dit niet nodig is. En mbt tot de reflux, je volgt de leefregels al op? Want ook met medicatie is dit vaak noodzakelijk.
In een ander topic van mij had je het ook al over de leefregels. Deze volg ik inderdaad al op. Ik merk dat de medicatie heel goed werkt! Ik heb er echt een ander kind voor teruggekregen. Alleen tijdens het drinken gaat het mis. Na 50cc wilt ze geen voeding meer, spuugt de speen uit. Ze begint dan te kronkelen en te kreunen en heeft het heel erg benauwd. Je hoort haar dan ook echt piepen, klinkt als hiiieeep (haha rare omschrijving) Maar ze heeft dan nog wel honger, want ze blijft zoeken en neemt dan haar speen weer in haar mond om na een paar slokjes weer hetzelfde te doen.
Dat benauwde na de fles, klinkt dat als een astmatische cavia? Dus echt een soort gierende ademhaling bijna, en langzaam wordt t wel beter en de ademhaling rustiger? Dat hebben wij namelijk ook met ons zoontje en eerlijk gezegd hebben we dat nog steeds, ook met de pepti
Weet niet waar je woont maar heb hier nog een vol blik pepti 1 staan (onze dochter heeft het ook even gehad om het uit te sluiten maar hebben dus nog over) mag je zo overnemen, scheelt weer bijna 30 euro!
Sorry, weet soms echt niet wie ik de vraag over leefregels stel. Probeer even die 2 weken vol te houden om de medicatie echt de tijd te geven, fijn dat het al wel veel doet. Blijft het dan, dan idd pepti proberen.
Even vraagje tussendoor, (sorry, off topic) als je wel verbetering hebt ervaren; is pepti dan wel voldoende? Mijn jongens hadden nutramigen lgg nodig....
Meiden, bedankt voor alle reacties! Het ging vandaag zooo goed met mijn meisje dat ik er nog even vanaf zie. Ze heeft de hele dag niet gehuild. Na de voeding ging ze ook gewoon weer lekker slapen. Ze slaapt de hele dag al Ook heb ik haar niet meer horen roggelen en piepen, dus denk dat het allemaal wel goed gaat komen nu. Soms kan je ook een beetje te bezorgd zijn he