Welke speen voor johannesbroodpitmeel? Ik kom er niet meer uit help!!

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door ikkelies10, 11 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ikkelies10

ikkelies10 Fanatiek lid

31 jul 2007
    2.139
    0
    0
    thuiszorg
    noord-holland
    dames

ivm ernstige reflux bij mijn zoontje gebruiken wij johannesbroodpitmeel,
    eerst hadden wij de difrax fles/speen maat s
    wij deden 90 water 3 voeding en 2 johannesbroodpitmeel
    dit ging eigenlijk nog iets te snel.

nu zijn we weer bij de kinderarts/fysio/logopediste geweest en we moeten ze voeding nog veeel meer indikken omdat niks helpt,
    alleen nu komen we er echt niet meer uit met de spenen,
    we hebben nu 90 water c3 voeding en 5 johannesbroodpitmeel,

we hebben de difrax m speen geprobeerd,dit werkt niet, een l speen ook niet gaat te langzaam,
    nu hebben we een 3 2 1 speen en dan geven we het op 3 maar dan doet hij er nog 40 min over ook veel te lang dus,
    het lijkt wel dat hij dat gewoon niet snapt

een brede speen is geen optie want hij kan ze mond daar niet op sluiten en krijgt dus allemaal lucht binnen?

hebben jullie nog een idee?
    hoe doen jullie dit?
    ik word er zo moedeloos van,hij kan niet eens normaal lekker ze fles drinken.

2. petra2278

petra2278 Fanatiek lid

11 sep 2009
    1.018
    0
    0
    probeer een Avent fles met avent speen. Die hebben meerdere maten en wieweet drinkt hij daar wel makkelijker uit.
    sommige hebben echt een heel arsenaal aan flessen en spenen geprobeerd...duur grapje, ik weet het, maar uitproberen is toch het beste!
    misschien heeft een kennis bij je in de buurt nog wel flessen+spenen die je kan lenen....dan hoef je niet direct te kopen. Vraag dus eens om je heen!

3. sofie28

sofie28 Fanatiek lid

30 okt 2008
    2.290
    0
    0
    wij gebruiken de avent-flessen met de 1-2-3 spenen en daar gaat zeker een hele dikke pap door,want mijn meisje verslikt zich nu soms nog in de pap!!
    even 1 flesje kopen en dan die speentjes en als deze werkt kan je er nog bijkopen!

groetjes sofie

4. ikkelies10

ikkelies10 Fanatiek lid

31 jul 2007
    2.139
    0
    0
    thuiszorg
    noord-holland
    de aventflessen heb ik ook al geprobeerd,
    allen dit zijn brede spenen en daar kan hij dus niet uit drinken,dit omdat hij ze lipjes niet goed om de speen kan sluiten waardoor hij ontzettend veel lucht binnenkrijgt.
    ( dit constateerde ze in het ziekenhuis toen ik hem daar de fles gaf met de avent)

ik heb idd al denk ik 10 spenen en verschillende flessen geprobeerd,en nog niets werkt!
    word er echt kriegel van.

5. mamavanukkie

mamavanukkie Fanatiek lid

2 jul 2008
    3.253
    16
    38
    Brabant
  6. ccwomen

ccwomen Fanatiek lid

11 okt 2008
    2.005
    0
    0
    misschien is de bornfree fles wat voor jullie!
    Die heeft ook wel een grote speen, maar daar krijgen ze geen lucht mee binnen zit een speciaal systeem.
    En dan kan je bijv speentje 2 doen....

7. ikkelies10

ikkelies10 Fanatiek lid

31 jul 2007
    2.139
    0
    0
    thuiszorg
    noord-holland
    mamavanukkie ik ga het zeker overleggen dank je!

ccwoman, bedankt ! maar met het lucht dat maakt niet uit welke brede sppen of fles het is,
    het gaat erom dat hij om een brede speen ze lipjes niet goed omheen krijgt dus dan staan ze zijkanten van ze mondhoeken zeg maar open (snap je het) en daardoor komt er dan lucht mee naar binnen

8. mamakarlien

mamakarlien Actief lid

31 jul 2009
    280
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hai ikkelies10!
    Ik was even benieuwd hoe het nu is bij jou met de voeding want hier zit ik met hetzelfde probleem! Heb je de andere voeding of toch een andere speen?
    Liefs van mamakarlien

9. Humbly89

Humbly89 VIP lid

15 apr 2008
    9.719
    3.151
    113
    Vrouw
    Hier de dodie 123 speen, als deze niet werkt kun je oowk nog de pap variant nemen,, Liam krijgt 7 schep door de fles heen en zelfs met pap krijgt hij het er nog uit :)

Liefsz

Deel Deze Pagina