voorkeurshouding

Discussie in 'Stel je vraag aan de kraamdeskundige' gestart door kleintjevoorons, 13 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kleintjevoorons

kleintjevoorons Fanatiek lid

9 mei 2008
    4.173
    2
    38
    Onderzoeker
    Noord-Brabant
    Hallo!

Onze kleine man heeft een voorkeurshouding aangeleerd. Elke keer als ik langs zijn kamertje loop check ik zijn hoofdje en leg ik het naar zijn niet voorkeurskant. Maar hij blijft het draaien.

Wat kan ik hier aan doen?

Alvast bedankt,
    Kleintje

2. Adrienne

Adrienne Fanatiek lid
    Medewerker

9 mrt 2010
    2.192
    5
    38
    Hallo Kleintje,

Je kunt hier een aantal dingen aan doen, die ik zo ga benoemen, maar ik wil wel graag benadrukken, dat het handig is om naar een fysiotherapeut te gaan. Die gaat oefenen met je zoontje, en jou leren hoe je het het beste aan kunt pakken, om zo een afgeplat hoofdje te voorkomen. Het is beter voorkomen dan genezen.

Het is goed om je zoontje regelmatig op zijn buik te leggen, wel waar je zelf bij bent, en nooit zo laten slapen. Pak hem eens op een andere manier op dan de hoofd/billen manier. Ook dan traint hij zijn nekspieren. Dat is belangrijk om een voorkeurshouding te voorkomen. Hij mag niet in zijn bedje op zijn zij slapen, maar wel als hij beneden in de box ligt en wakker is. Als hij in de box ligt zorg dan dat er aan de kant waar hij het minst op ligt, iets leuks te zien is. Een speeltje of zoiets.

Maar, zoals ik zei, een fysiotherapeut is aan te raden.

Groetjes Adrienne

3. kleintjevoorons

kleintjevoorons Fanatiek lid

9 mei 2008
    4.173
    2
    38
    Onderzoeker
    Noord-Brabant
    Hoi Adrienne,

Dankjewel voor de snelle reactie!
    Om naar een fysiotherapeut te gaan heb ik daar een verwijzing voor nodig? En gaat dat via het CB of de huisarts?

Groetjes Kleintje

4. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Kleintje....als je de zoekfunctie gebruikt en op geavanceerd gaat zoeken naar voorkeurshouding en dit topic aanklikt krijg je soortgelijke topics met meerdere tips.
    Naast de tips van Adriënne nog wat andere.

Kwebbel

5. Adrienne

Adrienne Fanatiek lid
    Medewerker

9 mrt 2010
    2.192
    5
    38
    Hoi Kleintje,

Nee hoor, je hebt geen verwijskaart nodig en kunt rechtstreeks bellen naar een fysiopraktijk voor een afspraak.

Succes!

Groetjes Adrienne

Deel Deze Pagina