Wij zijn overgestapt van KPN naar Ziggo. Of we zijn er mee bezig eigenlijk. We hebben al wel een pakket gekregen van Ziggo en volgende week zou er een monteur komen. Nou heeft mijn man het Ziggo-pakket geopend, en ziet hij dat er voor tv kijken nog coax nodig is. Maar wij hebben nergens coax liggen. We kijken nu tv via glasvezel en overal waar we tv hebben ligt een utp kabel (internet), waar de mediabox van kpn op is aangesloten. We hebben al contact gehad met Ziggo, maar daar werden we nu niet veel wijzer van. We moeten maandag terugbellen. Weet iemand of het inderdaad noodzakelijk is de mediabox van Ziggo op een coaxkabel aan te sluiten, of dat het ook op een andere manier kan?
Heb je in de meterkast geen coax? Hier nieuwbouwhuis met glasvezel en coax maar geen pstn aansluiting meer.
Ja, in de meterkast ligt coax. Dus de modem kunnen we wel aansluiten op coax. Maar dan moet er een signaal naar de mediaboxen die op de tv's aangesloten worden. Bij die we nu hebben van KPN gaat dat via een utp kabel. Maar we begrepen dat dat bij Ziggo ook via een coax kabel moet.
Wij hadden dat probleem toen we van kpn overstapte naar t-mobile. Maar als je daar niet beschikt over de juiste bedrading, krijg je alsnog zo'n zelfde soort kastje als dat je bij kpn hebt zodat je via glasvezel tv kan kijken. Het zou mij niets verbazen als ziggo dit beleid ook voert.
Ziggo heeft geen glasvezel en gaat inderdaad over de coax een andere techniek hebben zij niet. Misschien hebben ze wel draadloze adapters?
Wat ouderwets allemaal. Wij gebruiken al jaren geen coax meer. Dus in ons huidige huis ook nergens coax aangelegd. Alle kabels zijn weggewerkt in de muren, vloeren en plafonds. We zijn niet van plan om alles weer open te breken Ik hoop dat we eruit komen, want Ziggo geeft wel aan dat we vastzitten aan het abonnement. Bedankt voor de reacties!
Ohh ja vreselijk was het, toen wij 2 jaar terug overgingen van KPN naar Ziggo. Was echt drama met die kabels, en ze berekenen flinke kosten voor draadloos of als hun het doortrekken.. Een jaar geleden weer terug naar KPN gegaan. (Ziggo was drama hier) Heb met liefde de KPN monteur extra betaald om de kabels door te trekken
Ziggo heeft idd alleen maar coax. Dus dat gaat hem niet worden. Hier van ziggo overgegaan naar KPN. Wat een verademing. Ziggo was echt een drama.
Wij zijn ook overgestapt naar glasvezel van kpn. Vele malen beter. Maar ook daar zijn de meningen over verdeeld. Hebben ze je er niet over geïnformeerd tijdens het afsluiten of heb je het online gedaan?
Kun je niet gewoon die coax door de leiding van de glasvezel trekken? Hier lopen alle kabels van bv internet en tv door leidingen, de ene kabel vervangen door een andere is zo gepiept - we kunnen ze gewoon vanuit de meterkast doortrekken naar waar hij weer uit de muur komt zeg maar.
Wettelijk heb jij 14 dagen bedenktijd Ik werk bij tmobile thuis en nij ons gaat die bedenktijd pas in zodra je abonnement is ingegaan en de periode tussen je aanvraag en oplevering mag je ook nog kosteloos opzeggen. Ziggo heeft geen tv kastjes die via utp aangesloten kunnen worden helaas..
Kpn en tmobile leveren beide via of glasvezelf of een ouderwetse dsl (telefonie lijn) en de tv ontvanger word bij beide providers met een utp (internet) kabel aangesloten....
Mijn man zegt dat wij utp tussen modem en mediabox hebben van Ziggo. Eerst hadden we de horizon mediabox, sinds anderhalf jaar de Next mediabox. De Horizon box was een drama, echt om te huilen. Wij hadden op ons oude adres kpn glasvezel,maar dat was op ons nieuwe adres niet verkrijgbaar, dus Ziggo. Sinds we de Next box hebben zijn we zéér tevreden! Uiteindelijk is Ziggo gewoon een stuk uitgebreider (wij hebben het xl pakket, dit is inclusief hbo en ziggo sport F1) dan ons kpn pakket voor hetzelfde bedrag...
Wij hebben ook de Next en voor tv moet je die toch echt aansluiten met een coax-kabel... utp is puur voor de internetdiensten, zoals pauzeren, terug kijken, on demand, apps. Die internetdiensten kunnen ook via wifi, maar dat is wat minder betrouwbaar - hier overigens geen problemen mee.
Ik weet niet of het al genoemd is maar wij hebben apple tv. We kijken gewoon tv met de Ziggo app. Hebben toevallig wel die coax kabel gelegd, maar die gebruiken we dus niet meer. Ik weet eerlijk gezegd niet eens hoe het werkt de tv aanzetten hahaha.
Yup, dat probleem hadden wij ook! Wij hadden al járen kpn, nooit t plan om over te stappen. Blijkbaar zo vastberaden dat mijn man de aansluiting van coax had laten dicht stucen toen een aantal jaar geleden onze huiskamer opnieuw gestuct werd . Twee jaar terug ofzo wilde mijn man ineens ziggo proberen (iets met de formule 1). En toen hadden we dus een probleem toen de monteur hem kwam installeren . Stucwerk (achter t gordijn gelukkig) open moeten breken. Nog bij de buren gekeken waar hij daar ongeveer zat en uiteindelijk oude foto's van het klussen teruggevonden om de kabel terug te vinden . Uiteindelijk bij ziggo meerdere keren behoorlijk problemen gehad (geen WiFi met pubers wil je echt niet ) en uiteindelijk dus toch gewoon weer bij ons oude vertrouwde kpn beland.