Ben er even zo klaar mee

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door An79, 15 jul 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. An79

An79 Fanatiek lid

8 jun 2015
    1.092
    575
    113
    Ik hou heel erg veel van mijn dochter, maar ben er even zo klaar mee. Niet met haar, maar wel hoe het nu loopt.
    Het was echt een makkelijke en lekkere slaapkop. Nu al een maand aan het tobben. Vanaf dat ze bijna 5 maanden was. Ze sliep heerlijk door van 19.00 tot 6.00 uur en nu vanaf ze naar bed gaat en s nachts elke keer wakker. Ook ineens om 22.00 honger en om 4.00 uur honger. Ik dacht eerst een sprong of tandjes, maar het duurt nu al zo lang. Er is geen moment meer dat we even rust hebben. Overdag gaat het prima. Wel wat korte slaapjes, maar goed te doen.
    Wat is dit en wanneer gaat het over?? Ik word er gek van.

Groetjes An

2. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw
    Helaas is het heel normaal, veel kindjes hebben geen vast slaap ritme en wanneer je eindelijk denkt een fase uit te zijn kondigt de volgende fase zich alweer aan,

Hier ging het aan de lopende band door waarbij de kinderen met 1,5 en 3 jaar doorsliepen, de andere 2 van nu bijna 3 en bijna 1 ( over 2/3 maand) slapen beide nog steeds niet door,

Ik heb wel periodes dat iemand door slaapt maar nooit tegelijk haha,
    Het beste dat mij helpt is Go with the flow, proberen niet te ergeren omdat ik daardoor alleen maar meer chaggie word,

Ik hoop voor je dat je snel weer wat meer slaap kunt krijgen,

3. An79

An79 Fanatiek lid

8 jun 2015
    1.092
    575
    113
    Ik probeer het echt, maar mijn emmertje zit echt even vol.
    Ben zo moe. Mijn oudste heeft ook jaren s nachts getobt. Ik wil dat niet nog een keer. Krijg het er benauwd van. We hadden dit eigenlijk allemaal achter ons gelaten en er was rust in de tent, daarom vind ik het even extra lastig allemaal. Onze relatie doet het ook geen goed.

4. samarinde01

samarinde01 Fanatiek lid

11 dec 2012
    2.853
    1.061
    113
    #4 samarinde01, 15 jul 2016
    Laatst bewerkt: 15 jul 2016
    Van 19:00 tot 06:00 slapen is voor een jonge baby eerder uitzondering dan regel. Zoals het nu gaat is niet gek. Ritmes veranderen, babys bewegen meer, eten meer en zo ineens veranderd dat weer de andere kant op.
    Ik weet dat het makkelijker gezegd dan gedaan is, maar probeer er een beetje in te berusten. Voor je het weet ben je een jaar verder en dan kun je je niet meer voorstellen hoe heftig het voelde.

Maak de nachtvoeding zo makkelijk mogelijk. In geval van borstvoeding: laat je kindje dicht bij je in de buurt slapen. In geval van flesvoeding is dat ook fijn. Maar zorg dan dat je de poeder in een torentje hebt alvast koud water in de fles en een thermosfles heet water erbij om het af te vullen. Zorg dat je warm uit bed gaat (badjas aan, sloffen aan, dekentje over), sla je dekbed terug. Helpt met het makkelijk weer in slaap komen.
    Ik deed altijd mijn ogen dicht tijdens het voeden en een enkel een ienimini lampje aan.

Edit na je laatste bericht: ik begrijp dat zo goed. Slaapgebrek is gewoon slopend en die frustraties richt je vaak op mensen die dicht bij je staan. Probeer elkaar eens af te wisselen. Een paar uurtjes slapen kan wonderen doen. Ik sliep vaak van 19:30 tot 23:00 met oordoppen. Dan was mijn man de hele avond in de weer met huilende baby. Daarna nam ik het over. In de ochtend lieten we elkaar afwisselend een paar uur langer slapen. Contact hadden we nauwelijks. Heftig, maar het gaat voorbij. Kan een familielid je overdag een keer helpen? Een uurtje in de badkamer of zo der kinderen boodschappen doen (shoppen!) is soms heel fijn. Zelfs als je dooooodmoe bent.

5. Ukkie1

Ukkie1 Fanatiek lid

30 jun 2015
    4.842
    2.261
    113
    Hier precies t zelfde gehad, behalve dat die nachtvoedingen er toen zowieso nog waren. Wel 8 keer wakker in een nacht, ik was kapot. Ik heb hem met naar bed gaan even laten huilen op een gegeven moment, elke paar min troosten en als hij echt overstuur was haalde ik hem er even uit. Na twee avonden sliep hij rustig in EN slaapt hij door.
    Verder helpt het hier om hem goed gevuld naar bed te brengen. Groentenhap met aardappel of rijst erdoor, fles van 200 cc.
    En verder, indd als je t los laat is t veeeel makkelijker. Maar dat loslaten, das juist weer moeilijk.
    En een beetje bijslapen in de weekenden. Niet gezellig maarja als je zo moe bent is smiddags naar bed als je man thuis is wel heel lekker

6. An79

An79 Fanatiek lid

8 jun 2015
    1.092
    575
    113
    Het is ook niet die voeding die ik erg vind, maar dat tig keer wakker worden en ook s avonds niet meer slapen. Om het kwartier wakker. Geen moment rust, daar kan ik zo moeilijk mee omgaan.

7. samarinde01

samarinde01 Fanatiek lid

11 dec 2012
    2.853
    1.061
    113
    Is het een idee om te gaan cosleepen? Ik had niet geweten wat ik zou moeten zonder dat bedje. Je troost sneller, kindje voelt nabijheid en je slaapt effectief meer en sneller weer dan dat je de overloop over rent de hele nacht. Gewenning? Nee, mijn zoon spookte vanzelf minder s nachts en lag steeds langer en vaker in zijn eigen bed. Vanzelf, zonder afwennen of drama's. Ze zijn nog zo klein, soms hebben ze je nog heel erg nodig. (Gaaaaap ;))

8. An79

An79 Fanatiek lid

8 jun 2015
    1.092
    575
    113
    Een cosleeper is aan ons niet zo besteed. Ik word van elk geluidje wakker. Maar bedankt voor de tip uiteraard en het meedenken!!

9. Jackie87

Jackie87 VIP lid

6 aug 2013
    5.497
    2.948
    113
    Dat is ook hrel vermoeiend! Ik zou om te beginnen een aantal dingen uitsluiten. Heeft ze misschien oorpijn? Komen er tandjes door?
    En onthoud, je kleintje doet dit ook niet omdat ze het leuk vindt.

10. Ukkie1

Ukkie1 Fanatiek lid

30 jun 2015
    4.842
    2.261
    113
    Je kan ook een keer een zetpil geven voor t slapen. Als ze dan rustiger is, heeft ze wellicht pijn.

11. Valenti

Valenti Actief lid

11 feb 2013
    457
    15
    18
    Ik deel je gevoel! Op het moment is het hier ook feest. Zo verschrikkelijk onrustig en dat gezoek naar die speen. De nachtvoeding is idd niet het ergste maar dat steeds onderbroken worden in je slaap. Ook hier was het een slaapkop die rustig sliep en dan netjes maar 1x voor voeding kwam en dan ook pas om 5 uur. Nu is het soms wel al om 02.00 uur!! ik snap niets van baby;s haha. Het zal de sprong wel zijn waar we in beland zijn. Wat hier ook erg irritant is dat hij overdag nooit honger heeft en zn flessen niet leeg drinkt en dan in de nacht piepen om eten. Ik heb helaas ook niet de oplossing, maar rot is het wel. Uitzingen weer deze periode.

12. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Gebroken nachten zijn killing. Maar helaas ook heel normaal. Zoon ging pas rond 10/11 mnd doorslapen en zit nu in een fase van doorkomende kiezen en dus is het weer bal...

13. An79

An79 Fanatiek lid

8 jun 2015
    1.092
    575
    113
    Dat heeft onze dochter ook Valenti...weinig trek overdag. Dat maakt het nog lastiger. Het enige wat ik eigenlijk wilde horen, is dat het een sprong is en dat die heel snel weer is afgelopen 🙈. Of is dat je kop in het zand steken?

En ik weet ook wel dat mijn kindje dit niet doet om ons te pesten...maar dat maakt het niet minder lastig.

14. An79

An79 Fanatiek lid

8 jun 2015
    1.092
    575
    113
    Dat heeft onze dochter ook Valenti...weinig trek overdag. Dat maakt het nog lastiger. Het enige wat ik eigenlijk wilde horen, is dat het een sprong is en dat die heel snel weer is afgelopen 🙈. Of is dat je kop in het zand steken?

En ik weet ook wel dat mijn kindje dit niet doet om ons te pesten...maar dat maakt het niet minder lastig.

Deel Deze Pagina