Mijn dochter vandaag 7 weken oud regelt het allemaal zelf wel. Wij als ouders maar ook de kinderarts staat versteld van wat ze doet. Mijn dochter werd geboren met 4 kilo rond en drinkt serieus het minimale wat ze moet hebben. Gister 570 cc waar dit 720 cc moet zijn. Maar vaak komt ze maar op hooguit 620 cc per dag en ze komt aan! 160 cc per week komt ze nu aan dus meer dan de 140 cc die de kinderarts graag wilt zien. Hoe zedit doet geen idee! Al 2 opnames gehad ivm het weinige drinken maar zelfs de verpleegkundigen krijgen haar niet gestimuleerd. Ondanks dat mijn dochter het goed doet blijf ik onzeker erover. Ik wist van zoon nog dat hij ook vaak slechter dronk maar zo slecht als dochter nooit! Het enige wat ik kan is het accepteren maar dat is vrij lastig.
Zo lang ze goed groeit en vrolijk is denk ik dat je je echt geen zorgen hoeft te maken. Sommige kindjes hebben minder nodig dan anderen, dat bewijst jouw dochtertje wel
Mooi toch! Ik zou die hoeveelheden los laten. Stel dat ze borstvoeding kreeg, dat zou je niet eens weten hoeveel ze binnenkreeg.
Het is even wennen vooral omdat haar start heel erg angstig was (gescheurde navelstreng en klem komen te zitten) ze heeft 5 weken lang in haar eigen coconnetje geleefd reageerde nergens op en sliep alleen maar. Schijnbaar hebben sommige baby's dit. Ze is helemaal nagekeken hart echo, hersenecho maar alles bleek goed te zijn behalve dan een secundum ASD maar daarvoir is ze onder behandeling bij de kinder cardioloog. Ons meisje moest lettelijk aarden nog op deze boze wereld. Het waren 6 hele moeilijke weken en iedereen vond het best pittig dus ik moet nog leren te vertrouwen op ons meisje.
Poeh, wat een heftige start! Even on topic: Dafne drinkt ook minder dan ze gemiddeld 'hoort' te drinken. Maar ze groeit goed, zelf alles precies op de gemiddeldelijn. Is vrolijk, slaapt goed. Nou, dan maak ik me niet druk om hoeveel ze drinkt.