vanaf dat hij 6 maanden is eet hij zelf. Met uitzonderingen zoals pap. Maar ik leg het dan voor hem neer op het blad van zijn kinderstoel. Hoe doen jullie dat? Ik geef hem ook niet in 1 keer alles tegelijk nog, want dan neemt stopt hij echt achter elkaar alles in zijn mond. Ik vind nu al dat hij snel eet. Eten jullie kindjes ook zo snel? Wanneer kan ik het eten gaan aanbieden op een bordje? Ik ben bang dat hij het allemaal op de grond gooit. Of hoort dat bij het ontdekken?
Ik zou het gewoon op een bord aanbieden, dit heb ik van begin af aan gedaan. Maar moet ook zeggen dat ik het zelf geen prettig idee vind om het eten los op het blad te leggen, is voor mij het zelfde als dat ik mijn eten op de tafel leg zonder bord Knoeien hoort bij het ontdekken en bordje of niet, ooit zul je het eten wel een keer op de grond zien ipv in zijn mond Te snel eten ... geen idee, als ik zag dat ze het achter elkaar in hun mond wilden proppen heb ik het gecorrigeerd en gezegd dat het niet mag. Daarbij natuurlijk ook geholpen en laten zien wat wel goed is (moeilijk uit te leggen hoe ik het bedoel vind even de goede woorden niet hahaha)
Ja Tamireya, Daar zit wat in dat het hetzelfde is als op tafel leggen. Ik ben het eigelijk gaan doen, omdat dat de enige manier was dat hij het goed kon pakken. Inmiddels zijn zijn vaardigheden wel verbeterd en zou hij ook wel van een bord kunnen eten. Ik ga het vanavond gewoon proberen Soms is de feedback van iemand anders gewoon heel prettig, omdat je iets vanaf het begin zo doet, maar dat kan best bijgesteld worden. Ik heb hem bijvoorbeeld ook nog niet hoeven corrigeren, want ik gaf hem gewoon stukje voor stukje. Hij is nu inderdaad ook aan het leren wat wel en niet mag dus misschien moet ik dit gewoon toelaten en corrigeren als het niet goed gaat. Bedankt voor je reactie!
Stukje voor stukje neerleggen is prima hoor, scheelt veel gedoe. Aan een baby van 8 maanden valt weinig te corrigeren omdat ze nog weinig begrijpen, ik begon met meer neerleggen toen ik merkte dat ze meer aankonden. Met 8maanden niet, maar goed elke moeder en elk kind is anders, misschien dat het elders wel werkt.
Ik legde het eten gewoon op het tafelkleed. Ik zou niet weten wanneer we een bord zijn gaan geven. Na de eerste verjaardag denk ik.
Wat een flauwekulargument, jij bent toch geen baby? Geef je dan ook meteen drinken uit een open beker en bestek erbij?
Ik geloof dat wij vanaf het begin een bordje hebben gedaan.. ik heb een beetje neurotische man en die wordt onrustig als er eten gewoon op tafel zou liggen. Wel hebben we een tijdje vanaf het eigen bord op het bord van het kind gelegd zodat er gevarieerd gegeten werd. Proppen hebben ze geen van beide eigenlijk ooit gedaan... behalve bij dingen die heeeeel lekker zijn zoals pannekoeken
Je had ook wel anders kunnen reageren hoor, zo vel zijn is nergens voor nodig En nee ik geef een baby tot zo´n 9/10 maanden geen beker en geen bestek maar wel een fles (of als je bv geeft natuurlijk de borst) ! @Marike: Succes vanavond volgens mij gaat het wel lukken
We proberen het wel, maar meestal gaat het bordje in de mond ipv het eten... Dus meestal het eten op tafel en stukje voor stukje, anders gaat alles tegelijk in de mond!
Nee hoor, niks fel. Ik mag het toch wel onzin vinden dat jij een baby een bord geeft omdat jijzelf graag van een bord eet, dat is toch geen vergelijk?
Ik had het overigens wel op een groot bord of dienblad liggen, dat gaf genoeg ruimte voor de handjes om te pakken. Zo op tafel vind ik zelf gewoon minder prettig. En een klein bordje met leuke kleurtjes en plaatjes ziet er teveel uit als speelgoed, dat nodigt uit tot spelen.
Hier geloof pas ruim na de eerste verjaardag....borden zijn toch altijd erg aantrekkelijk om om te kiepen en daar had ik geen zin in.
Voorlopig geen bord hier. Ik voer Lem en tussendoor leg ik wat op zijn blad neer. Met een bord zou ik echt geen haast hebben dat komt vanzelf wel. De van mij sodermietert het zo op de gron in ieder geval!
Ik geef het ook stukje voor stukje en gebruik nog geen bord. Heb ik één keer gedaan met brood. Ze gaat alleen spelen met eten dat "te veel" is. Dus als ze nog een hapje in haar mond heeft en er wel volgende stukjes voor haar liggen. Het brood dat voor haar lag werd gekneed en op de grond gegooid. Ook het bord belandde op de grond en dat lag in twee stukken, terwijl het nota bene van plastic was! Voor ik commentaar krijg over het feit dat spelen met eten bij het ontdekken van eten hoort: dat snap ik en ik vind het prima dat ze soms met eten speelt voor ze het in haar mond stopt, maar dan belandt het dus uiteindelijk wel in haar mond. Soms laat ze per ongeluk iets vallen, dat vind ik ook niet erg. Ik vind het alleen niet nodig dat AL haar eten op de grond gegooid wordt, terwijl ze nog wel trek heeft. Nu leg dus gewoon weer een stukje voor haar op tafel neer, zodra ze klaar is met haar vorige hap. Gewoon een kwestie van de tafel even schoonmaken voor elke maaltijd. (Waarom zou het blad van een kinderstoel wel kunnen, maar de tafel niet?)
Ik heb het nu een paar keer geprobeerd en het gaat eigelijk wel goed. 2 keer gehad dat hij het bord omkiepte maar was het er zo weer op te schuiven. Poppen doet hij nogsteeds. Maar dan krijgt hij het toch voor elkaar om zijn mond leeg te eten. Grappig om dat iedereen anders over dingen denkt en daar ook bepaalde argumenten voor heeft. Er is ook eigenlijk niets mis mee om het voor hem neer te leggen. Ik probeer het nog eventjes een tijdje en we gaan het zien. Gelukkig gooit hij het eten nog niet op de grond, maar hij is flink aan het ontdekken.