Hoi, hoi allemaal! Ons ventje slaapt, ALS ie slaapt, na de voeding een uur... daarna wakker, huilt op en jengelt en valt SOMS weer even in slaap... Maar vaak kan hij ook tot de volgende voeding liggen jengelen en huilen. Byvoorbeeld nu: 9.30 in bed, slapen tot nu 10.30 en begint op te huilen en te jengelen. Ik laat hem dus even pruttelen in de hoop dat hij weer in slaap valt. Maar als hij niet in slaap valt? Is hij wel uitgeslapen? Laten liggen? Of even tot de volgende voeding in de box laten spelen? Ons mannetje is nu 6 weekjes oud. Groetjes Cyntje78
Moeilijk hij kan natuurlijk wakker worden van krampjes. maar sommige baby's/kinderen hebben gewoon veel minder slaap nodig dan andere. ik denk dat je het beste naar je kleine kan kijken en je gevoel volgen. (misschien heeft hij toch al eerder trek? Weet niet of je borst geeft of fles maar goed kijken naar zijn signalen is het beste ook al kunnen die verwarrend zijn) Je stelt iig een heel moeilijke vraag om zo vanaf afstand te bekijken. is toch kwestie van uitproberen. Succes
Oh... haha! Ons ventje krijgt flesvoeding elke 3 uur. Máárrrrr............ aangezien ons ventje eigenlijk nog in het ziekehuis ligt maar elke dag met verlof thuis komt, (nu van 9 tot 18 uur... lang verhaal...) Er zijn vorige week duidelijke afspraken gemaakt met de verpleging want daar slaapt ie goed, en hier thuis is het een en al huilen en onrust. Afspraak: MAXIMAAL 30 minuten voor etenstijd krijgt hij de fles als ie wakker is en honger heeft. Maar je ziet de bui al hangen.... wij komen vanmorgen om 8.35! uur op de afdeling zegt de zuster "hij is al kant en klaar want had zo'n honger" Nou, dan kun je ons niet wijsmaken dat ons ventje op zijn vroegst om 8.30 uur zijn fles heeft gehad. Ik denk zelf eerder aan 8.00 uur. Met als gevolg dat ons ventje nu natuurlijk eerder honger heeft Maar goed... ik heb hem even zijn speentje gegeven en laten liggen. Dit werkt dus voor 5 minuten haha!
Als hij echt honger heeft zou ik 'm gewoon de fles geven. Je kan zo'n kleintje moeilijk honger laten lijden. Ik heb dat nooit gedaan iig bij Ayla. Maar goed, misschien denk ik wel te makkelijk, ik ken natuurlijk niet zijn achtergrond en de (reden van de) afspraken die gemaakt zijn met het zh.
Hier wijken de tijden ook wel eens 30 minuten af hoor. Een baby kijkt geen klok, maar heeft gewoon honger. Tuurlijk moet je rekening houden met jullie zh protocol, maar jouw baby he? Wat hier overigens wel goed werkt ter afleiding is zingen, door het huis lopen en vertellen wat ik zie, in de box spelen en de beste: wandelen!!! Valt ie altijd in slaap
Nou dan zou ik idd gewoon je gevoel volgen. Dan is het kan het nooit 8u 30 geweest zijn idd.. vreemd. maar goed. baby heeft idd geen klokje hoor. honger is honger.
Ik wijk hier weleens een uur af; na 3 uur mag ze van mij weer een fles, gemiddeld komt ze toch altijd wel op de 4 uur tussen een voeding in uit, bv 's ochtends 5 uur, 's middags 3 uur tussen de voeding in. Wat betreft het slapen; mijn dochter word ook heel vaak na 1 uur slaap wakker, en huilen. Maar daarna slaapt ze vaak nog een paar uur door. Alleen is het me nog niet gelukt ze in bedje te laten en doorslapen, ik moet ze er dan wel even uithalen, even knuffelen, evt schone broek en weer terug in bed. Dan slaapt ze vaak nog een paar uur.