Hi Ladies, Ik weet nog dat ik de eerste 3 ronden (na het stoppen met de pil) elke maand bij de HA zat met twijfels over mijn cyclus...het was zo wisselend. Toen vertelde de HA mij dat (gezien ik voor de pil ook zeer ongregelmatig was) dat dit na de pil zo zou blijven, dat schijnt normaal te zijn. Want als je voor de pil bijv. regelmatig was, zal dit 9 van de 10 keer na het stoppen van de pil ook regelmatig zijn. En dus wat betreft een onregelmatige cyclus is dat hetzelfde.... Echter besef ik me nu dat ik 2 wkn na mijn MK ~ronde 4 ~ een ring met een maansteen heb aangeschaft. En nu 3 ronden verder is mijn cyclus 31-33-28 hmmmmm terwijl hij eerst tussen de 28 en 45 dgn. Ik begin toch een beetje te denken dat hij toch werkt... oke ben na mijn MK nog niet zwanger geweest maar toch blijkbaar heeft het dus ook een goede werking op mijn hormoonhuishouding... Dit stond overigens op het kaartje wat ik bij de ring kreeg... "Brengt hart en emoties tot rust" (Hmmm na de eisprong niet echt ) "Versterkt de vrouwelijke energie" (de afgelopen 1,5 week niet ) "Geeft zuiverheid en groeikracht" "Bevordert tevredenheid en inspiratie" " Helpt bij hormonale problemen" (Nou dat blijkt dus ) "En bevordert de zwangerschap" (Nou als dat zsm zou kunnen ) Wie hebben er nog meer veranderingen mee gemaakt bij het dragen van een maansteen?
ik was voor mijn starten met de pil (14 jaar geslikt ) ook onregelmatig ongi en toen ik gestopt was heb ik gelijk een maansteen gekocht. echter ben ik hem na 2 dagen al verloren en toon zeiden ze dat dit wel eens kon zijn omdat hij zijn werk had gedaan. nu na 2 cyclessen precies 29 dagen begin ik daar wel in te geloven.
@ Silla, wat een mooi verhaal zeg! Ik zou inderdaad ook meteen denken dat dat door die ring komt dan. Verder heb ik er geen ervaring mee dus daar kan ik niks over vertellen. Ik denk dat ik ook een maansteen ga halen dan, want bij mij is het allemaal een zooitje . Thanx!
Ik heb ook een maansteen...de eerste cyclus dat ik hem droeg werd er eentje van 30 dagen terwijl ik daarvoor steeds 28 had... Ik loop nu steeds te twijfelen of ik hem weer om zal doen, draag hem namelijk al eventjes niet meer. Maar ik heb het idee dat ik dat in het begin van de cyclus moet doen? maar ik denk dus zeker wel dat ie helpt om je menstruatie op orde te krijgen...