Vraagje: vanaf wanneer ben je 'echt' ongi?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Jane1972, 24 aug 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jane1972

Jane1972 Actief lid

16 aug 2006
    125
    0
    0
    Noord-Holland
    Hoi hoi, meiden, ik heb een vraagje: ben je nou pas echt ongi vanaf de dag dat je echt rood bloed hebt :oops: , of al als je donkerrode sliertjes ziet, wat dagen ervoor dus.

En moet je vanaf die dag (dat je rood bloed hebt) tellen dat je echt ongi bent? Dus dat dat pas dag 1 is van je ongi-heid?

Vragen, vragen, vragen! :rolleyes:

2. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Ik heb begrepen dat je moet tellen vanaf de dag van helderrood bloed.
    Volgens mij moet je dus ook vanaf deze dag tellen.

Als je toch twijfelt, dan gewoon doorgaan met vrijen. Je maakt dan als het ware je vruchtbare periode wat langer (om de dag klussen).

3. patrien

patrien Niet meer actief

ik sluit me aan bij prinses, volgens mij moet je tellen vanaf de dag dat je helderrood bloed verliest, niet als het bruin is. (doe ik in ieder geval)

4. Niet meer actief

ook ik sluit me aan bij hierboven. De eerste dag rood is de eerste dag van je menstruatie!

5. Velobabe

Velobabe Fanatiek lid

11 jul 2006
    2.272
    0
    0
    Ik heb het een keer aan de Vk van de site gevraagd en die zei toen vanaf de 1e dag dat je bloed verliest, bruin (oud) of rood maakt niet uit.
    Veel of weinig ook niet...

6. Annalise74

Annalise74 Fanatiek lid

6 mei 2006
    2.258
    2
    38
    West Nederland
    Ja!!! Doe ik ook!
    Dat bruine begint soms al een week voor mijn NOD, maar echt minimaal. Dat wordt dan steeds donkerder. Daarna komt de buikkramp, en is het rood! Dan begin ik met tellen.

7. avalon1972

avalon1972 Bekend lid

13 jul 2006
    590
    0
    0
    Medewerkster Afd. Administratie/Inkoop
    Culemborg
    Dit is een hele goede vraag, want daar zat ik dus ook mee.

Ik wordt soms weleens licht ongesteld. Dan stopt het 1 of 2 dagen en dan komt het pas echt door. Ik begint altijd met tellen op de eerste dag, maar dat is dan wellicht niet de 1e dag.

8. Marit36

Marit36 Actief lid

21 aug 2006
    262
    0
    0
    Hoi avalon,

Goede vraag, ik heb dat dus ook
    dinsdags bruin slijm, woensdags gewoon, donderdags ook gewoon vrijdags ook, zaterdagochtend de :evil: :evil: , weet ook nie welke dag ik moet nemen, heb een onregelmatige cyclus, maar testen ..
    ik wacht gewoon een dikke week af en dan voorzichtig een test doen,groetjes, Marit, moeder van al 2kids :)

9. Marisha

Marisha Fanatiek lid

15 jul 2006
    2.728
    0
    0
    Bediende
    België
    Met deze vraag zat ik enkele weken geleden ook als ik mijn banner wou instellen. Ik denk dat het ook wel belangrijk is voor te bepalen wanneer de eisprong valt. Bij mij maakt het toch al snel een verschil van 3 dagen uit...

Weet er iemand het correcte antwoord?

10. lovely72

lovely72 Actief lid

13 jul 2006
    150
    0
    0
    psychiatrisch verpleegkundige
    almere
    Ja, ik weet ook niet precies wanneer nou de eerste dag van een nieuwe cyclus is en wil dit wel heel graag weten. Ik ben gisteren middag volgens mij ongi geworden. Ik zeg volgens mij omdat ik rond een uur of 5 (17:00) op het toilet rood/rose bloed had bij het afvegen. Heb toen wel meteen een tampon ingedaan en na ongeveer 3,5 uur de tampon verwisseld. De tampon was niet helemaal verzadigd maar het bloed wat erop zat was wel al donkerder. Vanacht heb ik een maandverband in gehad maar daar zat vanmorgen niets in maar als ik plas en afveeg heb ik wel steeds bloed aan het papiertje zitten. Rond 10:15 vanmorgen ging ik naar het toilet en had toen wel veel bloed verlies. Moet ik nou gisteren of vandaag rekenen als 1e dag van de cyclus???? Ik wil het graag weten ivm het invullen van temp-kaartje. Wie weet antwoordt?

11. elfje

elfje Fanatiek lid

11 mrt 2006
    1.964
    0
    0
    ik zou gisteren zeggen lovely!
    liefs elfje

Deel Deze Pagina