mannen en alcohol, wat vinden jullie?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Nijntje01, 14 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nijntje01

Nijntje01 Fanatiek lid

2 dec 2012
    3.539
    422
    83
    Zuid-Holland
    Ik heb op internet weer eens wat gelezen, maarja op internet staat een hoop... Ik wist dus wel dat vrouwen geen alcohol moeten drinken als ze zwanger willen worden, maar hoe zit dat met mannen?

Wat ik dus heb gelezen, is dat het zaad minder goed van kwaliteit wordt en dat de kans op miskramen groter is. En dat laatste heb ik net meegemaakt.

Kan het ook kwaad als een man regelmatig in het weekend enkele biertjes drinkt? 2-3 ofzo? Mijn vriend gelooft namelijk niet echt dat het kwaad kan, maar ik ben toch een beetje onzeker geworden na dit hele gebeuren.

2. Leonizzie

Leonizzie Fanatiek lid

8 okt 2008
    2.448
    0
    0
    Jeugbeschermer Bureau Jeugdzorg
    Het klopt dat alcohol invloed heeft, maar dan pas over drie maanden geloof ik.(zolang duurt het ongeveer wanneer zaad weer ververst is zeg maar).
    Maar weet je er is heel veel wat invloed kan hebben en als je het zwanger worden een beetje leuk wilt houden zou ik je man zeker niet verbieden bier te drinken als dat niet buitensporig is.
    Je kan hem beter elke dag 1000mg vitamine c in combinatie met zink laten slikken. Dat is erg goed voor de kwaliteit van het zaad (ook wanneer de kwaliteit van het zaad minder is kan dat echt daardoor verbeteren) en dat is iets wat een kleine moeite is om te doen ;)

3. liniej

liniej Actief lid

12 dec 2012
    396
    0
    0
    ik heb tegen mijn vriend gezegd dat hij moest stoppen met bier drinken. dit vond hij niet leuk maar heeft hij zeker wel over voor een kleine. in het begin moest hij wel even wennen maar nu hoor ik hem er niet meer over! maar mijn huisarts zei dat hij best nog wel een biertje mag drinken hoor. dit heb ik natuurlijk niet tegen mijn vriend gezegd :D haha
    maar dingen zoals stres zijn volgens mij nog meer van invloed op de kwaliteit van sperma dan af en toe een biertje drinken..

4. talithatje

talithatje Bekend lid

9 jun 2009
    681
    0
    0
    NULL
    Amsterdam
    Mijn vriend deed het bij de vorige niet en nu ook niet. Hij heeft er ook geen problemen mee. Ik heb gezegd ik mag straks 9 maanden niet haha.
    Hij hoopt wel dat het deze maand raak is, zodat ie wel een borreltje kan nemen met kerst en oud en nieuw haha.
    Bij de vorige had ie mazzel toen was het heel snel raak, nu moet ie langer geduld hebben haha

5. El1983

El1983 Fanatiek lid

19 sep 2012
    3.561
    0
    0
    Verzorgende IG
    My little castle
    Nou mijn vriend kan drinken hoor dat is een ding zeker wat ik je kan vertellen :p in de loop ter tijd is hij wel een stuk minder gaan drinken. Maar of dat nou invloef heeft gehad...ik was in de 3e ronde zwanger.

En nu gezellig met z'n 2en op de bank met n glaasje rum.
    Ik wil graag zwanger worden maar n drankje op z'n tijd, nee dat sla ik niet over ;)

6. Vvlinder

Vvlinder Fanatiek lid

24 jun 2012
    3.050
    38
    48
    VZ-IG
    limburg
    mijn man drinkt bijna iedere avond een biertje thuis en denk niet dat het kwaad heeft gedaan

7. Jennifer2106

Jennifer2106 Fanatiek lid

23 nov 2012
    4.203
    1
    0
    Zuid Holland
    Mijn vriend drinkt nooit en ik ook niet. Maar als hij af en toe een biertje zou drinken is dat denk ik geen probleem. Het wordt een ander verhaal als iemand overmatig drinkt maar dat is met alles. Veel koffie is niet goed veel vet eten niet enz enz. Genieten van het leven is ook belangrijk. Denk dat iedereen moet doen waar hij of zij zich goed bij voelt en dat is voor iedereen anders.

8. JTLKIM

JTLKIM Actief lid

23 nov 2012
    157
    0
    0
    Hier drinkt hij ook niet...ik vind dat hij ook wel rekening mee mag houden.
    Ook al kan het misschien niet veel kwaad. Wij passen ons 9 mnd aan en ook in de tijd da je bezig bent met zwanger worden denk je er al om...en mogen zoveel niet.
    Dus die alcohol laat hij maar even staan hier ;)

9. dianapl

dianapl Actief lid

31 jan 2011
    105
    0
    0
    NULL
    NULL
    mijn vriend drinkt ook weleens een biertje. Onderzoeken gehad in het ziekenhuis en alles was goed.

10. Bloeme

Bloeme Bekend lid

16 jun 2012
    583
    154
    43
    Af en toe een biertje is geen probleem. Pas bij vruchtbaarheidsproblemen lijkt me dat je (beide) helmaal stopt met alcohol.

@liniej: waarom mag je vriend van jou geen alcohol meer? Van de huisarts mag het, maar dat heb jij 'natuurlijk' niet gezegd, dat begrijp ik niet. Waarom hou je dat verborgen?

11. Glamour

Glamour Actief lid

18 nov 2012
    169
    0
    16
    zeeland
    Het zal allemaal best invloed hebben maarja dan mag je natuurlijk helemaal niks meer! Begrijp je best wel maar om nou niks meer te drinken.. Zou mij te ver gaan maar dat is persoonlijk! Biertje op z'n tijd kan echt geen kwaad hoor

12. Nijntje01

Nijntje01 Fanatiek lid

2 dec 2012
    3.539
    422
    83
    Zuid-Holland
    Ik heb ook niet gezegd dat het niet meer mag, maar heb hem wel gevraagd om dan voor de zekerheid niet te veel te drinken. Zelf heeft hij gezegd om dan maximaal 2-3 te drinken (al zal ie dat met oud en nieuw niet gaan redden...). Ik dronk gelukkig zelf al bijna geen alcohol, dus voor mij is het heel makkelijk vol te houden :)

In de zomer gaat hij ook altijd wielrennen en ik lees ook dat dat slecht is en ook die strakke fietsbroeken. Pff ik maak me veel te veel zorgen he ;)

13. LW85

LW85 Fanatiek lid

24 jun 2012
    4.082
    604
    113
    Als er reden is om te denken dat je vriend zn zaad niet optimaal is, of als je al heel lang bezig bent zou ik het er over hebben, maar anders niet. Nou drinkt mijn vriend alleen in het weekend (ene weekend meer dan de andere). En hij leeft gezond, eet goed en gezond, sport en rookt niet.

Bij ons is het zo dat ik pcos heb en in de mmm zit. Vriend is nog niet onderzocht, dat gebeurd pas als ik 3x een goede cyclus heb gehad en toch niet zwanger ben. Als dan blijkt dat zijn zaad niet goed is gaat er wel een en ander veranderen.

14. Babystew

Babystew Niet meer actief

Nee, ik zou mijn vriend niet verbieden om te drinken, behalve als duidelijk is dat hij heel slecht zaad zou hebben. Maar dat is niet het geval. Het moet wel een beetje 'leuk' blijven (niet dat het zonder alcohol allemaal niks aan is, absoluut niet). Maar hij drinkt bijna elke avond wel 1 biertje. En ik dronk ook nog wel eens iets toen ik zwanger wou worden hoor. Onze dochter was na 1 maand raak.

15. Woezel 25

Woezel 25 Fanatiek lid

2 feb 2010
    1.779
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ik snap ook niet dat je je man dit zou verbieden, mits er iets met zijn zaad is. Hier manlief ook nooit verboden zijn biertje in het weeken te drinken, bij de 1e in ronde 4 zwanger, nu in ronde 2.
    Nee oor, hij drinkt maar lekker. Vindt het echt onzin om te zeggen 'ik straks 9 mnd niet dus heb jij er ook maar wat voor over'. Manlief doet genoeg en heeft genoeg over voor ons...

16. Sevilla

Sevilla Actief lid

23 apr 2012
    164
    0
    0
    Ik vind het persoonlijk echt ontzettend overdreven om als man zijnde geen alcohol te drinken als je een kindje probeert te maken! Dat vind ik echt te ver gaan. Misschien is het iets anders als je in de mmm zit, maar zo niet, dan zou ik hem zeker geen alcohol verbieden of hem vragen dat niet te drinken! Het moet allemaal wel een beetje leuk blijven..
    Ik drink zelf geen alcohol omdat ik er niet tegen kan (word er ziek van) maar als dat wel zo was, zou ik daar ook pas mee stoppen als ik daadwerkelijk zwanger was. In de eerste 4 weken komt die alcohol toch niet bij het kindje..

17. Nijntje01

Nijntje01 Fanatiek lid

2 dec 2012
    3.539
    422
    83
    Zuid-Holland
    Jullie hebben het over verbieden, maar ik heb niks verboden hoor ;)
    Heb alleen gezegd dat ik me daar een beetje zorgen om maak na wat ik heb gelezen en of hij voor de zekerheid zich een beetje in wil houden.

Er zijn voor mij 2 redenen waarom het bij ons moeilijk zou kunnen gaan, ik heb lange onregelmatige cyclussen en bij hem is 1 bal nooit ingedaald.... Ik was altijd bang dat hij daardoor onvruchtbaar kon zijn....

18. Sevilla

Sevilla Actief lid

23 apr 2012
    164
    0
    0
    Ik bedoel ook niet te zeggen dat jij hem dat hebt verboden, maar dat ik dat nooit zou doen :)

19. noid

noid Fanatiek lid

29 okt 2012
    2.245
    0
    36
    Tilburg
    Mijn vriend is een stevige drinker. Gaat twee avonden per week bouwen aan een carnavalswagen, heeft vaak op zaterdag een feestje en duikt op zondag na de voetbalwedstrijd de kantine in. En dan houdt ie het echt niet bij twee pilsjes... En bij ons was het de derde ronde raak...

20. liniej

liniej Actief lid

12 dec 2012
    396
    0
    0
    Hoi Bloeme, ik heb inderdaad liever dat hij even geen alcohol meer drinkt omdat ik dit niet altijd nodig vind, los van het zwanger worden. hij kan best wel even een maandje of 2/3 zonder alcohol. het is niet zo dat hij het echt niet mag. zoals met verjaardagen en de feestdagen mag hij best een biertje als hij wil. maar ik heb het aan het begin een keer als grapje gezegd toen mijn spiraaltje er uit ging "nu mag jij niet meer drinken :p" hij heeft er nu ook geen behoefte meer aan..

hij vind het nu wel best!

Deel Deze Pagina