van 'op verzoek' borst naar 'schema' fles

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Liz01, 18 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Liz01

Liz01 Actief lid

26 sep 2008
    167
    0
    0
    Drenthe
    Mijn dochter is nu 7 weken oud en heeft tot een paar dagen terug volledige borstvoeding gehad, zowel 'live' als uit flesje 'afgekolfd'. Dit ging op haar verzoek. Ik heb om diverse redenen besloten om over te stappen op flesvoeding. Ze krijgt nu sinds zaterdag gedeeltelijk biobim melk en borstvoeding. Ze krijgt nu nog steeds op verzoek haar melk, maar ik heb begrepen dat als je op volledige flesvoeding overgaat, je maar een beperkt aantal flesjes per 24 uur aan mag bieden? Op de verpakking staat 5x180 cc per 24 uur, echter mijn dochter drinkt hoogstens 100 cc in 1x en wil dan de komende paar uur niets meer omdat ze zo voldaan is.

Mijn vraag: hoe ga ik haar nu leren om meer te drinken uit de fles per keer en dus ook minder te drinken door de dag heen, zodat we straks op 5 voedingen komen? En is het heel erg om ook met flesvoeding 'op verzoek' te geven?

Iemand hetzelfde meegemaakt?

groetjes Cat

2. Yukl

Yukl Niet meer actief

Ze hoeft niet op 5 flessen te zitten, het mag ook best meer zijn. Zolang ze maar niet over die max van 1000cc heen gaat (met als leidraad 150cc keer kg lichaamsgewicht). En voeden op verzoek kan ook met flesvoeding, al is dit niet voor ieder kind weggelegd. Verder kan het natuurlijk wel fijn zijn als ze wat meer tijd tussen de voeding laat en per voeding meer drinkt. Mijn jongste dronk bijv. steeds kleine beetjes kort op elkaar, maar dat zorgde er ook voor dat zijn slaapjes erg kort en rommelig waren. Vanwege het onrustige slapen ben ik dus iets meer gaan rekken zodat hij vanzelf wat meer ging drinken.

Wat is haar voedingsritme nu ongeveer? Hoeveel krijgt ze binnen op een dag?

3. Snowtje

Snowtje Fanatiek lid

6 dec 2009
    1.409
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij zijn na 4 weken langzaam van bv overgegaan op flesvoeding. En hebben dit beide op verzoek gedaan. Ze kreeg van de fv ook gewoon zoveel ze wilde en wanneer ze wilde.

150 ml per kg is inderdaad een leidraad van hoeveel een kindje gemiddeld drinkt per 24 uur. En maximaal 1 liter. Maar op die leeftijd zal je daar hoogstwaarschijnlijk niet aan komen en zelfs niet in de buurt komen. Wij schreven wel altijd op hoeveel ze dronk en telde dit aan het eind van de dag op, gewoon ook ter intresse en dan weet je dus hoeveel ze in 24 uur drinken.
    Maar stel ze drinkt 600ml in 6x of in 10x, dat maakt dus niets uit! Alleen is vaker voeden vermoeiender.. hihi :)

Bij ons is onze dochter vanzelf overgegaan van 7xbv naar 5xfv en dat ging best snel. Ze gaf het gewoon zelf aan.
    Maar let niet op de verpakking hoor. Dat is een richtlijn die absoluut niet voor alle baby's klopt. Klopt bij ons nog steeds niet..

Deel Deze Pagina