Goedemorgen ouders, Voor onze 9,5 maanden oude dochter hebben we laatst de Kiddyboo 360 graden beker aangeschaft. Na een paar dagen oefenen kan ze er goed uit drinken. Maar is dit eigenlijk niet een stap terug van de open beker, waar ze al goed uit drinkt? Ze drinkt al een paar maandjes goed uit haar open oefenbeker, ze houdt deze alleen nog niet goed zelf vast, maar haar drinktechniek is uitstekend. Nu moet ze uit de 360 dus opeens weer hard zuigen en leert ze misschien niet dat de beker niet te ver gekanteld hoeft te worden. Wat denken jullie?
Ik zou de kiddy boo alleen gebruiken voor onderweg en thuis of op visite gewoon een normale drinkbeker geven. Ik denk dat ze dat verschil snel genoeg doorheeft en dan verleert ze het vast niet.
Janna, dank voor je antwoord! Ik was het eens met je idee. Tot gisterenavond, toen bleek dat ze nu alles gaat slurpen Dat slurpen/zuigen heeft ze dus van de 360 en doet ze nu ook met de open beker, en ook als ze eet. Niet handig, want ze krijgt haar eten niet gepureerd, dus ze probeert een stronkje broccoli nu ook naar binnen te slurpen We hebben besloten vooral de open beker te blijven gebruiken, en houden de 360 voor noodgevallen.
Dat slurpen is op zich normaal en zal losstaan van de beker. Ze heeft het ontdekt en probeert het nu op allea uit wat in haar mond gaat. Zo leert ze dat wortels niet slurpbaar zijn, banaan matig en water heel goed.