Hallo allemaal. Ik ben soms denk ik een te overbezorgde moeder. Maar we hebben ook pittige weken achter de rug dus het is niet heel gek. Mats heeft lang slecht geslapen en wou alleen bij ons in slaap vallen dit is nu totaal omgedraaid hij wil niet meer bij ons slapen (wel in een draagzak trouwens is die toch nog lekker bij me ) maar het liefste in zijn eigen bedje. Heerlijk natuurlijk voor ons beide. Maar nu zit een bettje met het volgende. Hij slaapt soms heel veel soms wel 18 uur per dag nog. Is dit heel erg nog of heeft die het gewoon nog nodig. Het is ook niet alle dagen hoor maar min 3 dagen per week wel. Misschien vinden jullie het gek dat ik het vraag maar van een baby dat bijna niet slaapt naar veel slapen is toch wel erg wennen hoor.
Hier ging mijn dochter ook steeds meer slapen. Als ze wakker is, speelt ze volop en is ze druk met alles observeren waardoor ze ook weer veel sneller moe was. Zou zeggen geniet ervan.
Dat heeft mats ook dat die dan inderdaad alles graag ziet en druk is. Had ik nog niet zo aan gedacht dat hij dan juist vermoeieder is . Weet toevallig iemand of sprongetjes eerder kunnen komen. Heb nu weer het idee dat die een week eerder is. Vorige keren ook al. Hij is een week later geboren dan de uit getekende datum
Geniet er van! Hij zal het wel nodig hebben Zolang hij blij is en goed drinkt zou ik me geen zorgen maken. En sprongetjes zijn bij elk kind anders, een baby is geen trein die op tijd rijd
Kan ook een groeispurt zijn. Dan slapen ze ook erg veel. En ik vind je niet over bezorgd hoor. Elke moeder twijfeld weleens over of iets wel goed voor je kindje is. Je wilt dat alles goed gaat. Maakt je een goede moeder😊
Lekker van genieten Mijn dochter had dit ook als baby. Nu slaapt ze soms nog 4 uur in de middag en gaat ze in de avond gewoon optijd naar bed en slaapt ze tot de volgende ochtend 7 uur. Sprongetjes klopten hier ook niet precies. Ieder kind volgt zijn eigen ritme denk ik dan.
Dank jullie wel 😍, een groeispurt hij wordt al zo snel groot en das goed maar wil nog even van me kleine mannetje genieten mats is kleiner dan gemiddeld maar toch . En genieten doe ik zeker en vooral als die wakker is, hij is al echt een kletskont (net z'n moeder)
De sprongen gaan uit van de uitgerekende datum. Dus je gevoel dat hij een week eerder kan helemaal kloppen. En is het is natuurlijk een indicatie. Mijn oudste dochter sliep op die leeftijd soms wel 21 uur. Dus voor mijn gevoel is mijn jongste dochter nu erg veel wakker. Die slaapt soms maar 15 uur. (s'nachts ongeveer 12 uur, wel met nachtvoeding en de rest versprokkeld over de dag)
Owwww 21 uur jeetje! Ik dacht dit al veel was. Maar in dat geval hahahaha. Dat verklaart het onverklaarbare huilen dan wel een bettje weer, dan is het een sprongetje, dat het maar snel weer goed is voor hem (vind die sprongetjes maar niets hoor)
Precies mij als ik je verhaal zo lees kan me soms ook overal druk om maken! De mijne is nu 6 weken en sliep gister ook heel veel het zal er allemaal wel bij horen!