Bloem Pot

Discussie in 'Babynamen' gestart door MamavanEL, 23 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamavanEL

MamavanEL Niet meer actief

Familie Pot mag dochtertje niet Bloem noemen | nu.nl/opmerkelijk | Het laatste nieuws het eerst op nu.nl

Familie Pot mag dochtertje niet Bloem noemen

AMSTERDAM - Een Belgisch gezin met de achternaam Pot heeft tevergeefs geprobeerd hun dochter de naam Bloem te geven. De naam werd echter geweigerd door de burgerlijke stand.

Dat meldt Het Nieuwsblad.
    Volgens de ambtenaar van de burgerlijke stand heeft hij het recht 'belachelijke namen' niet te registreren. Combinaties zoals Bloem Pot, Peter Celie of Beau ter Ham worden geweigerd in het Vlaamse Gent.

Toch worden in de stad slechts een drietal namen per jaar geweigerd.

2. Onje

Onje Niet meer actief

Ach jee haha sja wat moet je hier nou van zeggen...

Mijn keuze zou het niet zijn maar he je ziet wel meer "vreemde" namen tegenwoordig, of het "slim" gekozen is van de ouders?
    Maar goed misschien is bloem wel naar een dierbare genoemd of hebben ze iets met bloemen? haha sorry vind het wel een lachwekkende naam!

Als hun echt zo heilig overtuigd zijn van die naam dan zou ik gaan voor ; Billy Liva Odette Evy Mare ;) en B.L.O.E.M pot , roepnaam bloem!

haha sorry maar heb er de slappe lach van weet echt niet zo goed wat ik ervan moet denken ! (of dat nou de bedoeling is )

3. Kweenie

Kweenie Fanatiek lid

12 aug 2006
    3.199
    1
    38
    Mmmmm ja, aan de ene kant vind ik het een slechte zaak. Wie zijn zij op te bepalen wat wel of niet kan... Aan de andere kant, je zult je maar moeten voorstellen: "Hallo, ik ben Bloem, Bloem Pot..." Niet mijn humor en zou het dan ook heel rot vinden als ik zo zou heten.

Wel leuk nieuws :).

xxx

4. Vogelinnetje

Vogelinnetje VIP lid

3 nov 2009
    7.201
    6.627
    113
    O wat jammer dat Belgie niet meewerkt aan de schaamnamen top 10 van Coen en Sander van 3fm ;)

5. Sam86

Sam86 Fanatiek lid

16 aug 2007
    1.610
    89
    48
    Vrouw
    Mama
    Amersfoort
    Wat nou als die mensen Bloem serieus een mooie naam vinden.
    Ongeacht hun achternaam. Vind niet dat de gemeente gelijk heeft.

Een oud klasgenoot heet de kwaadste niet. Alles wat je daarvoor zet is toch ook grappig!?

6. Leann

Leann Lid

10 mei 2012
    70
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ooooh, wat erg...! Goed dat het geweigerd is, ze laten af en toe teveel toe vind ik...

Zo zag ik laatst een Winnie de Beer (geen grapje!). Sorry voor haar, maar ik zou er echt wat aan doen! Ze zal maar een relatie krijgen met Balou (ook gezien). Tsja :)

7. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.552
    527
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Omdat de ambtenaar van de Burgelijke Stand dat mag!... een naam mag niet aanstootgevend etc... zijn. Ik kan me heel goed voorstellen dat de ambtenaar het heeft geweigerd.

8. Escal

Escal Fanatiek lid

12 aug 2009
    3.441
    0
    0
    limburg
    zou er zelf ook niet voor kiezen maar vind het inderdaad vreemd dat je als ouders de naam bloem niet mag geven door je achternaam... ik vind bloem absoluut niet aanstootgevend.

9. Raket78

Raket78 Fanatiek lid

7 dec 2011
    3.002
    1.139
    113
    Vrouw
    Canada
    Och, dan noemen ze haar toch gewoon Zout? Of Kook? :D

10. Kweenie

Kweenie Fanatiek lid

12 aug 2006
    3.199
    1
    38
    Nog een aanvulling

"Het gebeurt zelden dat namen worden geweigerd bij de burgerlijke stand. In Gent worden slechts drie namen per jaar geweigerd. Connie Plassen werd niet geweigerd"

Mmmmm.....

11. Kweenie

Kweenie Fanatiek lid

12 aug 2006
    3.199
    1
    38
    Oeh oeh...mag ik, mag ik??

Ze noemen haar nu Bes..... whahahahhahaaha (I'm almost wetting myself....)

12. Raket78

Raket78 Fanatiek lid

7 dec 2011
    3.002
    1.139
    113
    Vrouw
    Canada
    lol! :D

13. Manuk

Manuk Fanatiek lid

19 okt 2010
    2.751
    62
    48
    Vrouw
    Groningen
    Hihihi:D

14. Merlijn

Merlijn Actief lid

16 mrt 2012
    280
    0
    0
    Ander idee: noem haar dan gewoon huts.

Haha, en als ze een broertje krijgt heet hij Jack!

15. Luciaatje

Luciaatje Fanatiek lid

15 nov 2011
    2.349
    2
    36
    Psycholoog
    of Wilhelmine Cornelia Pot : W.C. Pot :D

16. Nicci1982

Nicci1982 Niet meer actief

Heel terecht. Je ouders zouden je dat maar aandoen!
    Snap niet wat mensen bezielt om zoiets te willen voor je kind.

17. Leo85

Leo85 Niet meer actief

Helemaal eens met Nicci..

Je zal maar zo heten, dat kind moet toch ook eens naar school enzo, lekker gepest worden, leuk idee van je ouders..

En je je hele leven zo voor moeten stellen, bij sollicitatiegesprekken enz.. Zou me dood schamen :(

Er zijn vast andere leuke namen die prima kunnen en geen rare associaties geven met Pot.

18. nikespits

nikespits Actief lid

2 jun 2012
    178
    0
    0
    Dordrecht
    Onterecht geweigerd wat mij betreft. De naam Bloem is niet aanstootgevend of iets dergelijks.
    De combinatie is wel wat apart (eerder humoristisch dan aanstootgevend), maar ik vind niet dat een ambtenaar kan beslissen dat zo'n combinatie niet mag.
    Als die ouders dat leuk vinden, laat ze toch.

19. rinnie

rinnie Bekend lid

11 apr 2008
    660
    0
    0
    Het staat gewoon in de wet dat een ambtenaar een naam mag weigeren. Je zou Bloem Pot heten, kom op, dan vraag je er als ouders toch om dat je kind voor haar leven gepest gaat worden?

Connie Plassen, hahaha serieus, OMG, erg :) . Net zo erg als Bloem Pot, maar nog net even iets grappiger hahaha.

20. Within

Within Niet meer actief

De ambtenaar mag ook een naam weigeren als deze schade aan het kind toe kan brengen.
    Ik vind het dus een goede keuze van hem.

Deel Deze Pagina