Onze dreumesheeft het ontdekt... Ze kan zelf haar slaapzak uit doen, ook als ik hem binnenstebuiten aan doe. Nu hoorde ik van iemand om het achterstevoren aan te doen, maar dan zit het nazr mijn idee te strak om haar nekje. Ik zit eraan te denken om de slaapzakken lekker weg te doen en haar onder een laken te laten slapen. Maar... nu ligt ze vaak gewoon in een onderbroekje in de slaapzak. Wat doe ik haar aan onder de lakens? Aangezien de kans groot is dat ze niet eens onder het lakentje ligt. En ze slaapt nog te licht om haar opnieuw toe te dekken als wij gaan slapen, want vaak wordt ze dan wakker. Ze is overigens anderhalf.
En als je haar gewoon een romper met korte mouwen aandoet en dan zonder slaapzak en zonder lakentje. Dan heeft ze het toch warm genoeg.
Je kunt de rits ook met een veiligheidsspeld vastzetten. Wel opletten dat je veilige spelden hebt. Anders is het tijd voor een pyjama
Met dit weer is het toch niet erg als ze zonder laken ligt? Mijn zoon is bijna twee en slaapt in een body zonder mouwen.
Ik zou afhankelijk van de temperatuur kiezen wat aan te doen. Heet kamertje dan in romper onder het lakentje. Is het koeler dan mss een dun piamabroekje erbij. Voor als ze het lakentje aftrapt.
Onze zoon slaapt al sinds 7 maanden niet meer in een slaapzak. Hij rolde zichzelf er steeds in vast en in paniek wakker. Was toen winter dus in een pyjama onder de dekens. Na een poosje trapte hij de dekens weg. Dus gewoon een pyjama. Nu is hij 14 maanden en slaapt alleen in een romper. Verder geen deken of laken. Heeft toch geen zin. Haha. Van de winter leg ik wel een deken in bed. Kan hij er onder als hij zelf wil. En dan gewoon een pyjama aan.
Zou gewoon alleen in een romper of hemd met onderbroek doen. Meer hebben ze nu niet nodig. Laken kan je in mijn ogen ook weglaten. Evt een romper met lange mouwen als je het idee hebt dat het toch te fris is.
Misschien is het wel te warm? Onze dreumes slaapt ook niet in een slaapzak nu. Wordt hij gegarandeerd wakker of hij slaapt licht. En de oudste valt in slaap onder een dekbedovertrek en wurmt zich er in de loop van de nacht onder vandaan. Een pyjama moet nu warm genoeg zijn denk ik. Een lakentje zou ik zelf nog niet aandurven.
Thnx. Ik vind het nu inderdaad prima in haar onderbroek of evt met shirtje. Maar dacht inderdaad ook voor straks in de herfst/winter. Oudste lag ook maar tot anderhalf in slaapzak. Toen kreeg ze dr grote bed, maar dit zie ik bij de jongste echt nog niet voor me.
In de winter kan je iets doen met sokken, meerdere laagjes, of een flanel pyjama. En misschien is het een fase en is de slaapzak tegen wintertijd geen issue meer.
Ik kocht voor mijn dochter altijd van die dikke pyjama's voor in de winter. Ik kreeg haar met geen mogelijkheid in de slaapzak of onder een deken. Het leek mij altijd vreselijk koud, maar ze sliep prima.
Zodra de temperatuur goed is voor met of zonder laken vond ik het juist een goed moment om te ‘oefenen’.
Hier is dr kamer 28-30 graden, krijg t ook niet koeler. Dus dir sliep voorheen in een slaapzak totdat ze die idd open kreeg, sindsdien in een pyjama met korte mouw, eerst nog met romper, nu alleen pyjama broek. Ging eigenlijk probleemloos.
Hier dus ook vanochtend een lachende dreumes in zijn luiertje die zijn slaapzak, voor het eerst, open had geritst Het is nu lekker koel buiten, dus als dit vaker voorkomt dan krijgt hij gewoon een pyjama aan en in de winter eens kijken hoe het gaat met een dekentje in een hoeslaken
ja daar ben ik ook benieuwd naar, dochterlief rent nogal graag in dr bed heen en weer...maar een laken/deken...ik denk dat die net als alle beertjes, knuffies en speentjes gewoon dr bed uit gemieterd gaat worden. Kan instoppen wat ik wil, maar twee weken geleden schoof ze een emmer met dik 8 liter water door de tuin van opa en oma van links naar rechts...ze is zelf 12kilo...dus dat instoppen is voor mijn gevoel maar heeft geen enkele nut.
Ik ben ook benieuwd hoe dat hier gaat. Hij gaat nog steeds zijn hele bed door in de nacht en ligt het liefst helemaal in een hoekje gepropt, dus of een dekentje erg veel zin gaat hebben....ik weet het niet