Peuter los achterop de fiets

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by liefsvanmama, Feb 9, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. liefsvanmama

liefsvanmama Niet meer actief

Bij ons op de psz zag ik laatst een moeder met haar peuter vertrekken naar huis. Dreumes voor op de fiets in een voorstoeltje, en peuter (ik denk 3 jaar) achter op de fiets. Maar niet in een kinderstoeltje, maar gewoon 'los' achter op.
    Dat lijkt me toch ontzettend gevaarlijk? Nu ben ik wel een héél voorzichtige moeder hoor. Bij mij moet alles zo veilig mogelijk ;) maar een kind van drie kun je er toch niet op vertrouwen dat ze goed blijft zitten? Of in een bocht genoeg vast houdt, zodat ze er niet afvalt....?

Zo heb ik bij de supermarkt ook wel eens een scooter gezien met een jochie van 5/6 achter op zonder helm en gewoon los....

2. Eylem

Eylem Niet meer actief

Tsja, natuurlijk is dat gevaarlijk, maar moet je een topic openen om dat bevestigd te krijgen? Dat kan toch iedereen zo bedenken? :)

Ik zie ook vaak genoeg kinderen los in de auto zitten, of wel in een stoeltje maar niet met de gordeltjes vast...

3. miepje77

miepje77 Fanatiek lid

May 25, 2008
    1,881
    448
    83
    Tja dat is zeker gevaarlijk! Maar ik probeer me er maar nooit te druk om te maken hoe anderen hun kinderen vervoeren. Tijdje terug zag ik een babytje op schoot gewoon voorin naast de bestuurder, en de bestuurder ook nog lekker roken, wel raampje open......:(

4. laravelk

laravelk Fanatiek lid

Oct 8, 2010
    2,970
    2
    38
    Ik heb de mijne laatst 5 min. los achterop gezet terwijl ik de fiets aan de hand naar de fietsenmaker bracht. Doodeng vond ik het (hij vond het prachtig) maar geen haar op mijn hoofd die zou bedenken om hem al fietsend los achterop te zetten.

5. dekilene

dekilene Niet meer actief

Laatst zag ik een heel klein pasgeboren baby in een mc zitten achterin. En er werdt vrolijk gerookt en gelachen door de bestuurder en de moeder die ernaast zat:(:$
    ze waren aan het inparkeren dan denk ik ook kun je niet beter wachten met een peuk op te steken als je buiten bent:(

6. tuc

tuc Niet meer actief

Er zijn er hier genoeg die dat doen. Of wel in een stoeltje maar het riempje niet vast. Mijn kleuter gaat ook nog in een bobike maxi met riempje vast en helm op. Overigens als ik het riempje niet vast zou doen ging ze niet mee, dat vindt ze zelf doodeng;)

7. liefsvanmama

Soms ben ik zelf erg voorzichtig. Ik probeer te checken of ik niet gek ben. :p

8. liefsvanmama

Ja dat roken, snap ik ook nooit. In de auto, zo'n kleine ruimte.

9. liefsvanmama

Haha, ja ik zou me dus ook al niet fijn voelen bij zoiets, en het doodeng vinden, terwijl dit volgens mij best moet kunnen als je loopt en je bent er bij. :p

10. Stroopie

Stroopie Fanatiek lid

Jun 11, 2009
    3,158
    11
    38
    Nee hoor, je bent niet gek. Ik heb ooit eens een moeder aangesproken, die ook haar peuterdochter zo achterop zette en er mee weg wilde rijden. Een voetje zit zo tussen de spaken.
    Ik heb het wel netjes gezegd, zodat ze niet gelijk het idee kreeg, dat ik haar aanviel. Ik vroeg haar, of ze het niet eng vond, zo haar kindje achterop. Zo kreeg ik een leuk gesprek en ook de reden en ze ging verder toch maar lopen.

11. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Heel onverantwoord, net als los in het stoeltje, zonder riempjes. Zeker te beroerd om ze vast te maken denk ik dan.

12. Micchan

Micchan VIP lid

Jan 24, 2012
    22,458
    2,258
    113
    Female
    Wenen
    Levensgevaarlijk zulke dingen..

13. liefsvanmama

Goed aangepakt!:)

14. liefsvanmama

Ja inderdaad kleine moeite...
    Maar dan zitten ze nog in ieder geval in een 'kuipje'. Gevaarlijk, maar nog altijd minder eng dan helemaal los.

15. honeyy

honeyy VIP lid

Nov 5, 2008
    7,635
    44
    48
    verkoopster babyspeciaalzaak
    Ik heb E. Ook wel eens los achter op gezet maar dan loop ik er naast.. maar fietsend nooit hoor.. ik vertrouw mijn docjter van 3 zeker wel dat ze goed blijft zitten!!

16. liefsvanmama

Lopend vind ik inderdaad wat anders.

17. angel229

angel229 Niet meer actief

Ik zou haar niet los vervoeren, een ongeluk zit in een klein hoekje.
    Bij dochter op dansen zit een meisje (2-3 jaar oud) die structureel los voorin de auto vervoerd word. Ik heb haar nog nooit in een stoeltje zien zitten. Mijn keus is het niet, maar dat moet die moeder zelf weten.

18. Arevinol

Arevinol VIP lid

Oct 7, 2007
    7,759
    3
    0
    mama!
    Misschien was de peuter wel een (kleine kleuter)?
    Ik heb voor mijn dochter nu zo'n klapzitje (alleen rugsteuntje en voetsteuntjes). Vanaf 4,5 ongeveer.
    Maar zij is best stevig gebouwd. Met wat kleinere en ielere vriendinnetjes vind ik dat soms nog best een beetje eng.

19. YouBri

YouBri Actief lid

Jan 28, 2012
    282
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn oudste gaat los in de bobike maxi achterop de fiets. Zijn gordel gaat namelijk niet meer vast. En zoonlief is nogal lang..
    Nu ben ik een beetje aan het kijken voor versie die erna komt.

Mijn man heeft hem 1x zonder stoeltje achterop de fiets meegenomen, dat was wel even een flinke woordenwisseling toen ik daar achter kwam..

20. liefsvanmama

Nee, ze zit bij mijn dochter in de groep van de psz.

Share This Page