Mijn dochter zit sinds eind januari op school. Nu heeft ze al snel nieuwe vriendinnen gemaakt en is ze uitgenodigd voor een verjaardagsfeestje. Hartstikke leuk natuurlijk maar ik zit met het volgende. Dat meisje wordt zes en ze gaan naar een museum hier in de buurt. Nu ben ik daar wel eens geweest en mijn dochter vindt het er geweldig. Maar is ze niet te jong om met zo'n feestje mee te gaan? Het is best een groot museum met ook wat attracties die ze nog te eng vindt. Wat vinden jullie? Ik wil niet te bezorgd zijn, en ik wil ook haar plezier bezorgen, maar kan ik haar mee laten gaan met zo'n partijtje? De moeder ken ik wel, maar niet heel goed... Ik zit een beetje in dubio.... Er gaan in totaal zes kindjes mee geloof ik.
Ik zou het even met die moeder bespreken, dat je dochter voor sommige dingen een beetje bang is, zodat die moeder er op kan letten en er rekening mee kan houden.
Tsja hoe is je kindje zelf. Redt ze zich op een vreemde plek? Mijn oudste is bijna 4 en zou ik dat wel bij aandurven, maar die is heel rustig, praat erg goed en weet goed wat wel/niet mag/kan. Ik zou eventueel wel even met moeder bespreken, gaan er nog meer net 4-jarigen mee? Wil ze eventueel hulp (zelf meegaan)? Zou het dan gewoon even bespreken, lijkt me helemaal niet zo gek.
onze dochter is toen ze 4 jaar en 3 maanden was, ook meegeweest met een feestje van een meisje wat 6 werd. Er ging nog 1 andere 4 jarige mee (echt even oud). Zij gingen naar een theater. De moeder van dat kindje zou de kleintjes goed in de gaten houden - haar kindje was tenslotte nog niet zo lang geleden ook 4 geweest - broertje van 3 ging overigens ook mee. En ook qua energie hielden ze er rekening mee. Onze dochter vond het helemaal geweldig . Overigens is de kleuterklas hier inmiddels al 2 x naar een museum geweest (sinds mijn dochter op school zit ). De 1e keer naar een museum waar ze vrij actief konden zijn. De 2e keer naar het wereldmuseum in rotterdam. Maar ook daar ging het hartstikke goed. De ouders die mee waren - waren volgens zeggen onder de indruk . Ze zijn toch wel érg flexibel die kleintjes