Jij zucht dat het morgen dinsdag is. En ik kijk al bijna een week uit naar morgen. Wat kan het soms verschillend zijn he. @ GWN, ik lees ook nog altijd mee hoor.
nou dames, als ik niet ongie wordt vannacht ga ik morgen ochtend toch nog een testje wagen. zit vandaag op dag 39. jullie horen wel wat eruit komt.
Hahahha het moet toch niet zo zijn dat als je over een week nog geen goeie test hebt dat je denkt dat je gaat bevallen he? Last van je tepels is een goed teken! En dat dat teken niet bedoeld is voor anderen om te zien weten ze vast niet hihi.... Stoer hoor dat je nog een week kan wachten voordat je naar de huisarts gaat. Ik hoop voor je dat het helemaal niet nodig is en dat je linea recta doormag naar de verloskundige! Anna en bubsie: succes met testen morgen! Moge de uitslag in positieve zin zijn, amen.
Heej meiden, Vandaag 11 dagen overtijd... Ik ga proberen om pas zaterdag weer te testen, want die negatieve testen vallen iedere keer zo tegen. Ik heb gisteren voor het laatst negatief getest. Ik kan alleen 's ochtends iedere keer die testen niet laten liggen, maar vanochtend is het me gelukt! Ben maar gelijk naar de toilet gegaan
heb getest! helaas weer maar 1 streepje. maar ben ook nog steeds niet ongie. snap er niks van weet je dat. echt onzeker zo. kga nu ook niet meer proberen te testen, want als hij nu nega aan geeft en vorige week dan zal ik binnenkort toch wel ongie worden. al laat dat lang op zich wachten.
HA heeft mijn verhaal aangehoord. Ze wilde eerst alleen bloed prikken, maar gelijk daarna wilde ze liever een inwendige echo. Ik heb net gelijk gebeld en kan pas dinsdag terecht Al die tijd nog met die buikpijn zitten pffft. Ik heb nog wel gevraagd wat voor diagnose de gyn in 2005 heeft gesteld, het was PCO. Ze zei dat de klachten die ik heb een combi kunnen zijn van stoppen met pil en pco. Verder zei ze nog dat als er iets afwijkends bij de echo eruit kwam ik doorverwezen ga worden naar de gyn, anders blijf ik bij haar lopen.
@ Heitje, whahaha, nee, dat zou toch ff flink schrikken zijn! Moet er niet aan denken om zo verrast te worden door een kleine, heb liever nog ff een paar maanden de tijd om aan het idee te wennen Ennuh... de 3 testen die ik hier nog heb liggen zijn wel een hele grote verleiding, maar heb er vandaag nog geen gedaan.. En dan hopen dat ik de komende dagen ook nog doorkom zonder ze allemaal te gebruiken *Ik WIST dat ik niet direct zo veel moest bestellen.. * @ Zethu, hmm.. in 2005 was de diagnose PCO al gesteld, en dat krijg je nu pas te horen? Nog een weekje in spanning zitten tot je echo! Heel veel succes met wachten meis! @ Bubsie, onzeker kun je worden als je niet ongi wordt en ook geen posi test hebt huh? Maar als je volgende week nog niet ongi bent, maar weer een testje doen? You never know... Je hoort vaker dat meiden pas na 3 weken of langer overtijd een posi test hebben.. @ Nieuwtje, goedzo meis! Het is idd héél erg moeilijk om de testen te laten liggen als je ze in huis hebt en ook nog eens overtijd bent.. Ik weet er alles van, maar hier is het ook gelukt om vanmorgen NIET te testen @ gewoon Sanne, die gevoelige tepels heb ik ook sinds een paar dagen, echt geen pretje! Ik kan m'n lekker gladde kimono niet eens meer aan, zo'n pijn doen ze.. En mijn temp blijft ook steeds 36.9/37.. En ik ben niet meer verkouden, dus daar kan het ook niet aan liggen.. Nog een paar daagjes heel erg hard je best doen om niet te gaan testen! @ Anna22, en? Heb je getest? Houd ons ff op de hoogte! Liefs!
Ik wist niet meer wat er toen gezegd was. 2 weken terug bij HA in opleiding geweest ivm blaasontsteking. Zij begreep me niet of was te lui om te kijken wat toen de diagnose is geweest. Ik weet iig dat ik nooit meer een afspraak bij haar wil. De andere artsen in de praktijk maakt me niets uit, maar niet meer bij haar. Het liefste natuurlijk bij mijn eigen (ook vrouwelijke) HA. Een week is gelukkig over het algemeen snel voorbij. Al vond ik afgelopen dagen ook heel langzaam gaan. Had woensdag al een afspraak gemaakt bij de HA en kon vandaag pas terecht.
Zethu als jij echt PCO hebt, dan zal ik mij, als ik jou was, laten begeleiden door de gyn en niet de huisarts. Zij hebben er gewoon meer verstand van en kunnen je voldoende onderzoeken, en je monitoren wanneer je aan de Clomid mag. Bij huisartsen hoor je vaak dat ze dan Clomid meegeven voor bijv. 3 maanden, maar je weet dan eigenlijk nog helemaal niet of je er daadwerkelijk wel een goede eisprong door krijgt of dat je een hogere dosis nodig hebt. Bij de gyn wordt dit gewoon beter in de gaten gehouden. Ik wens je veel sterkte en hopelijk kan je snel de nieuwe ronde in!
Ik denk ook wel dat ik beter bij de gyn kan blijven lopen. Maar dat bespreek ik wel met de HA volgende week. Doordat ik nogal wat medische kennis heb door mijn opleiding laat ze veel beslissingen aan mij over omdat ik het vaak ook goed heb. (heb opleiding voor ziekenhuislaborant gedaan)
Hee ja heb getest maar negatief en ook nog geen ongie dus afwachten maar het is pas mijn 2e ronde dus mag nniet klagen hoop rond de zomer dat het wel raak mag zijn kan het alleen maar meevalen als het daarvoor al zover is ..
hee dames, allemaal succes.. ik ben weer even bij gelezen tot vanavond.. en zie.. nog geen nieuwe zwangere... Ik weet het soms allemaal ook niet meer, raar is dat toch en wat kan je lichaam verschillende signalen afgeven. Gisteren hartstikke misselijk, vandaag nergens last van gehad, behalve enorme zere tepels, alsof ze er met naalden in prikte... moest gewoon terugduwen (ja ik zat op mijn werk, op kantoor, kan je een beeld creeeren? ) Ik ga donderdagmorgen testen.. moet zeggen dat ik me vanmorgen maar net in kon houden..... succes met de rust bewaren allemaal!
Normaal komen na de menstruatie bij de vrouw in de eierstokken enkele follikels of eiblaasjes tot ontwikkeling, waarvan er meestal maar één verder groeit en tot eisprong of ovulatie komt. Bij vrouwen die aan PCOS leiden worden in de eierstok meerdere kleine follikels gevormd. Deze kunnen maar moeilijk tot groei en ovulatie komen. Dit wordt veroorzaakt door een verstoring in de natuurlijke hormoonbalans. De onderontwikkelde vochtblaasjes die zo ontstaan, worden cysten genoemd. Naar schatting heeft 4 tot 6% van de vrouwen last van PCOS en daarmee is dit de meest voorkomende hormonale afwijking bij vrouwen. PCOS is geen ziekte maar een syndroom. Dit houdt in dat er meerdere symptomen aan verbonden zijn die niet allemaal tot uiting hoeven te komen bij elke vrouw. Het beeld van dit syndroom is dus bij elke vrouw anders. (ff gegoogled om het duidelijk over te kunnen brengen)
Hoi meiden, Vanochtend weer een matcare test gedaan, maar negatief. Ga nu denk ik vandaag de huisarts bellen voor een afspraak, want ik hou het niet meer uit zo met die onzekerheid...
Jeetje Zethu wat een verhaal...je leven staat wel ff op zn kop zo denk ik? Hoop dat je snel meer weet en zie dat je de 10e een echo krijgt. Veel succes en sterkte dan alvast!
Ik had er eerlijk gezegd al rekening mee gehouden. Ik had wel al het vermoeden dat het PCO is. Door wat ik er al lichtjes over gelezen had. Ben uiteraard nu meer informatie aan het doornemen. Moet wel zeggen dat ik daardoor mijn klusjes van vandaag laat liggen nu. Ik moet me maar eens douchen, dadelijk ff naar mijn werk rijden, moet nog de bijdrage voor het teamuitje morgen betalen. Gelijk ook ff kijken wat het met me doet als ik nu bij het werk ben (zit nu bijna 4 maanden ziek thuis ivm Burnout, maar ik voel me al een stuk beter)
dames, kan er door vocht een 2e streepje komen op een zwangerschapstest? waarom deze vraag, gister heb ik getest. maar na mijn inzien gaf hij maar 1 streepje dus negatief. ik had de test laten liggen in de douche op de wastafel. savond loop ik de douche in en zie ik ineens een licht 2e streepje. hoe kan dat nou? heb ik te kort gewacht op de uitslag of kan het ergens anders door komen. dit maakt het helemaal gek nu.