van potjes groenten naar vers

Discussie in 'Voeding' gestart door elsa, 5 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. elsa

elsa Bekend lid

14 mrt 2007
    693
    0
    0
    eindhoven
    hoi,

florian eet goed stukjes vers fruit, tussen de middag heerlijk 2 boterhammen en 's avonds ook lekker zijn groentenpotje.....maar mama maakt af en toe ook vers......dat vindt hij toch vies! hij eet maar een paar hapjes.

toch wil ik vanaf nu steeds minder potjes en steeds meer vers geven. wat adviseren jullie; vers blijven aanbieden, ook al eet hij maar weinig, maar dan geen potje daarna. hooguit wat yoghurt en daarna de fles voordat hij gaat slapen. volgens mij is de kans dan groot dat hij in de nacht wakker wordt van de honger.

of toch maar wel een potje geven als hij vers niet wil omdat hij dan toch eet?

wat zijn jullie ervaringen? heb het idee dat ik hem "beloon" als ik hem een potje geef als hij vers niet wil, maar ik vind het ook zo wat als hij nog honger heeft.........

moeilijk, moeilijk....of toch niet?

grtz.

2. SeRa24

SeRa24 Actief lid

10 okt 2008
    248
    0
    0
    misschien kun je ens proberen om wat vers en potj ete mengen en het uit het potje geven, dan steeds meer vers erin en minder potjes voeding maar wel uit het potje blijven geven
    uiteindelijk helemaal vers gekookt eten in het potje doen en dat geven
    misschien went hij zo aan de smaak en het idee dat het nog steeds uit het potje komt werkt misschien ook wel kalmerend

3. lolly

lolly Fanatiek lid

20 sep 2006
    3.475
    0
    0
    Ik zou vers blijven aanbieden. Wil hij het niet dan wel gewoon een toetje zoals je anders ook geeft. In de laatste fles misschien iet meer melk doen zodat hij 's nachts geen honger krijgt.

Succes met uitproberen.

4. appelsientje

appelsientje Fanatiek lid

5 mei 2007
    1.308
    0
    0
    vers smaakt natuurlijk heel anders dan uit een potje. Ik zou gewoon weer van voor af aan beginnen. 2 of 3 dagen dezelfde groente (vers) aanbieden en als hij weinig eet een flinke fles erachteraan. Als je een potje er nog na geeft dan heeft hij dat snel genoeg door en wordt het alleen maar erger denk ik.

5. elsa

elsa Bekend lid

14 mrt 2007
    693
    0
    0
    eindhoven
    inderdaad, klinkt goed. denk dat ik het zo ga doen. als hij vers niet meer wil, wel een toetje en dan een grotere fles voor de nacht. dan "beloon" ik hem wel, maar niet met een potje.

met potjes heb ik daar nooit last van gehad, hij at alles meteen. geen enkele smaak vindt hij minder lekker. dus dit is wel even wennen.

maar ik zal er de volgende keer ook wat kookvocht of melk doorheen doen, dat maakt het wat smeuiger.

6. Kisbaba

Kisbaba Fanatiek lid

23 sep 2007
    3.211
    1
    0
    moeder, huisvrouw, en ik heb een B&B voor fietsgas
    Gezelligste stadje i
    Bleeeeeeeh, hoe lust hij het, zou je denken. Die potjesvoeding smaakt toch naar niks!
    Maar ik zou dus ook zeker alleen maar vers geven, hij zal er toch aan moeten wennen, hij kan geen potjes eten tot z'n 28e, nietwaar?
    En alleen als je een dagje uit gaat, een potje. Heeftie dan nog een keer een gelukkie.
    Alle kans dat hij dat over een poosje niet meer lust. En geef hem es ongelijk, het smaakt ook vies. ;)

Deel Deze Pagina