Geen vers eten meer lusten?

Discussie in 'Voeding' gestart door Yil, 27 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Yil

Yil Bekend lid

16 mrt 2011
    919
    0
    0
    Ik werk part-time als office manager
    Onze meid heeft een tijd lang potjes gekregen als avondeten en lust nu geen verse maaltijd meer.... Laatst had ik heerlijke couscous met verse tijm en gepureerde doperwtjes gemaakt. Klein beetje olie erdoor en een beetje roomkaas (vindt ze lekker op brood heb ik ontdekt), maar ze spuugt het linea recta weer uit en houdt daarna haar kaken stijf op elkaar. Ook met andere verse maaltijden is het hopeloos en dus kan ik alles weer in de vuilnisbak gooien. Baal daar wel van, want sta rustig een middag in de keuken alleen al voor haar...

Hebben jullie hier ervaring mee en hoe hebben jullie dit opgelost?

2. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Lekker met de pot mee eten, dan is het mooi meegenomen als ze et, en niet jammer van de moeite als ze niet eet. Complimenten voor je uitgebreide kookkunsten voor je kindje!

3. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Ik zou ook zeggen met de pot mee laten eten. Zelf je eten er wat op aan passen. Scheelt je een hoop moeite.
    Die keren dat het hier niet zo geschikt was, kookte ik wat volkoren pasta (penne) met wat diepvriesgroente (biologische groentemix van AH) was hier altijd wel een succes. Eventueel wat koolvis erbij. Alles gewoon even in een klein pannetje koken tijdens de rest van je koken en binnen 10 min. klaar.
    Rond 9 maanden kunnen meeste kindjes ook prima zelf stukken eten, misschien kun je dat proberen?

4. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Idd, niet meer speciaal voor haar koken. Hier at mijn zoontje wat wij aten (wel zoutloos) en overigens niet gepureerd of geprakt. Hij maakte er altijd een feestje van, en soms at hij wel en soms niet. Lekker ontspannen :)

5. Yil

Yil Bekend lid

16 mrt 2011
    919
    0
    0
    Lastig om haar met de pot te laten mee eten. Wij eten namelijk zelf niet heel veel groenten en dat wil ik haar wel geven! Veel gerechten die wij eten zijn niet babyproof zal ik maar zeggen. Chili con carne, spinazie met boursin (zit al door de spinazie), spaghetti met saus waar al kruiden en zout doorheen zitten, zelfgemaakte pizza, patatje, bietjes met een gehaktbal, witlof met kaassaus en zo kan ik nog wel even doorgaan! Vlees bereiden voor haar vind ik ook lastig. Mag ik dit bakken ib olijfolie of moet ik dit stomen? Lijkt me met gehakt niet echt lekker :(. Anywho... Lastig dus!

6. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Gewoon lekker bakken. En natuurlijk allemaal aan de groentes he ;) Met 9 maanden kreeg mijn kindje alle kruiden (behalve zout), ook knoflook en peper uit de pepermolen.

7. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Tsja, dit is DE kans om zelf ook gezond te gaan eten ;) wij koken sinds dochterlief er is ook helemaal zonder pakjes potjes en kant en klaar dingen. Elke dag groenten. En vlees mag je gewoon bakken hoor. Babies zijn net mensen!

8. Yil

Yil Bekend lid

16 mrt 2011
    919
    0
    0
    Kook ook niets uit pakjes hoor, maar de pastasaus van Heinz is heerlijk en gezond maar helaas zit er wel zout doorheen. Ben zelf erg van het anti conserveringsmiddelen/smaakstoffen/geurstoffen gebeuren en al helemaal voor die kleine. Vanavond kip met peultjes, ananas, paprika en noodles op het menu. Maar ja die kip wordt gemarineerd in ketjap en sesamolie, dus dan kan ze weer niet met de pot mee-eten! Wordt dus toch weer alles apart voor haar klaarmaken, aangezien er ook honing toegevoed moet worden tijdens het wokken. Ach ja, we blijven lekker bezig zo! HAhaha!

Deel Deze Pagina