Vraagje over eisprong/cyclus

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door em3, 1 dec 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. em3

em3 Actief lid

25 feb 2014
    380
    3
    18
    NULL
    NULL
    Vrijdag 20 november was ik ivm klachten bij de gynaecoloog. Hij zei dat mijn eisprong eraan kwam. Ik heb (heel dom) niet gevraagd hoe lang dat dan nog zou duren. Weet iemand hoe lang het nog duurt als je echt ziet dat hij eraan komt? Ik ben door de pil heen ongesteld geworden en toen dat gebeurde ben ik gestopt. Ik weet niet meer precies wanneer dit gebeurd is maar ik denk 5 of 6 november. Als ik dan uitreken dan zou ik toch 3 of 4 december mijn nod hebben? Maar dan klopt mijn eisprong toch niet?

PS ik was aan de pil omdat ik ivm mijn partiƫle mola van vorig jaar niet eerder zwanger mocht worden, maar ik had 3 november groen licht gekregen. Het was dus niet omdat ik niet zwanger wil worden.

2. Amaryllis

Amaryllis Fanatiek lid

24 aug 2008
    3.708
    4
    38
    Over het algemeen komt je eisprong halverwege je cyclus.
    Als je op 5 november ongesteld bent geworden, dan zou je eisprong +/- 14 dagen later komen. Dus rond 19 november. Weer 2 weken later zou je menstruatie dan weer moeten beginnen, inderdaad rond 3 december.
    De eisprong is dus best vlot nadat je ongesteld bent geweest. Na een paar dagen neemt je vruchtbaarheid alweer toe, en na ongeveer een week zit je op je piek. Dit kun je dan ook herkennen aan je afscheiding; het lijkt dan op eiwit en het voelt ook 'nat'. Direct na je eisprong verdwijnt dat weer, om een paar dagen later weer wit te worden. Richting het einde van je cyclus kan je dan ook weer vochtiger worden, maar dan ben je niet vruchtbaar. Want een paar dagen daarna wordt je (hopelijk niet ;) ) ongesteld.

Kun je hier wat mee? :)

3. em3

em3 Actief lid

25 feb 2014
    380
    3
    18
    NULL
    NULL
    Jawel, alleen eigenlijk was dan op 19 mijn eisprong, maar de gynaecoloog zag hem op de 20e aan komen. "Ik denk dat je eisprong eraan komt" Ik was natuurlijk blij verrast! Alleen nu wil ik dat ik had gevraagd wanneer hij hem zou verwachten (maargoed als ik daar zo lig dan denk ik niet zo goed). Nu las ik dat als je cyclus langer duurt de eisprong ook later komt.

4. Amaryllis

Amaryllis Fanatiek lid

24 aug 2008
    3.708
    4
    38
    Dat klopt inderdaad. Want een eitje heeft maar een beperkte levensduur. Zodra het eitje is gesprongen moet het bevrucht worden. Gebeurt dat niet, dan sterft het langzaam af. Dit duurt een bepaald aantal dagen, ik neem aan ongeveer 14 ;) Daarna wordt je ongesteld. Dus als je eisprong later is, wordt je ook later ongesteld.

Als je eisprong op de 20e of 21e is geweest, dan zou je nod op 4 of 5 december moeten zijn.

Deel Deze Pagina