Hoi iedereen ik ben laatst weer gestart met de progynova (cyste was weg, voor de gene die hierover wisten) nu zit het dus zo dat ik vandaag nieuwe medicijnen ophaalde de progynova 1mg was het zelfde maar bij de progynova 2mg stond nu Estradiol tablet. Nou denk ik zelf dat progynova wellicht een 'merknaam' is en de stof gewoon estradiol? Ik vind het ergens gewoon toch wel vreemd. Bij mijn oude doosje staat ook aanvulling hormoon en het nieuwe doosje voor de overgang... Zijn er dames die mij hier meer over kunnen vertellen?
Hoi, volgens mij is dat gewoon hetzelfde. Zou ook Progynova krijgen en stond bij mij ook Estradiol op het doosje.
Progynova is de merknaam, estradiol is de naam van de stof die erin zit. Artsen mogen tegenwoordig geen merken meer voorschrijven, op het recept staat vaak alleen de naam van de stof. Op het doosje van de apotheek staat meestal ook alleen de naam van de stof vermeld. Het merk vind je op de strip zelf. Je moet er wel even op letten dat de voorgeschreven dosis overeenkomt.