flitsboete, maar tijd klopt echt niet?

Discussie in 'De lounge' gestart door 1981Mama, 14 mrt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 1981Mama

1981Mama VIP lid

8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    ik kreeg een flitsboete binnen (gebeurt niet vaak).
    Foto opgevraagd. Auto klopt (het model iig), kenteken klopt en locatie is een locatie waar ik iedere dag rijd.

so far so good.
    Maar de tijd klopt niet? hij staat op 14.50 en ik heb die dag tot 16u op kantoor gezeten (zie ik aan mijn mailverkeer).
    Mogelijk hebben mijn man en ik de bewuste dag van auto geruild, maar ook mijn man zat tot 16.30u vast op kantoor die dag (ook mailverkeer).

Nu zeg ik niet dat ik de boete niet wil betalen, maar ik maak me meer zorgen of het wel klopt dan?
    Ik bedoel, als de tijd niet klopt, klopt dan de snelheid wel? of rijdt er iemand anders rond met mijn (nagemaakte) nummerbord?

2. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Mou al die dingen bij elkaar lijken me teveel toeval voor een gestolen nummerplaat...

Maar goed, ik zou dus wel bezwaar indienen ;)

3. Boommm

Boommm Niet meer actief

Nagemaakt nummerbord op het zelfde model auto lijkt mij wel erg toevallig. Te toevallig. Maar bel ze dan even met je vraag. Denk niet dat iemand hier het kan beantwoorden.

4. Rozijntjes

Rozijntjes Niet meer actief

in bezwaar gaan.

Toevallig niet die dag eerder naar huis gegaan en thuis verder gemaild?

5. Suzy85

Suzy85 Fanatiek lid

16 apr 2016
    2.364
    2.822
    113
    Informatiebeveiliging
    Provincie Utrecht
    Als er een M op de brief staat en een fotofilmnummer dan kun je de Flitsfoto bekijken op het digitaal portaal. Zie site CJIB, inloggen met Digid.

En anders op papier opvragen van de foto. Staat ook op site van het CJIB beschreven.

6. 1981Mama

1981Mama VIP lid

8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    nou een familielid van me heeft wel eens een flitsboete binnengehad van haar model en kleur auto met haar nummerbord maar op een locatie waar ze NOOIT komt. Bleek wel degelijk om fraude te gaan dus.

Maar aangezien ik hier ook vaak rij lijkt dat me TE toevallig.

Op vormfouten vervalt een boete niet, dat snap ik. als dezelfde foto 2u later was genomen had ik het direct voor waar aangenomen.
    Maar ze kunnen er toch niet 2u naast zitten?

De datum is vrij recent, er is de afgelopen tijd alleen op vrijdag doorgewerkt thuis en dit was geen vrijdag, dus dat is het ook niet

7. Maev

Maev VIP lid

4 dec 2014
    6.071
    5.553
    113
    Vragen om het ijkrapport van desbetreffende flitspaal. Gezien alle andere overeenkomsten lijkt het mij eerder dat je wel geflitst bent maar de tijd niet klopt, dus dat je wil weten hoe het zit met de tijd en of de boete dan op juiste gronden tot stand is gekomen vind ik meer dan terecht.

Een flitsapparaat moet om de zoveel tijd geijkt worden, aangezien je aan kan tonen dat jullie daar op dat tijdstip niet kunnen zijn geweest is er reden om onderzoek te doen.

Hoe je een ijkrapport moet opvragen kun je via Google opzoeken.

8. 1981Mama

1981Mama VIP lid

8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    Er staat geen flitspaal, het was een mobiele flitser.
    foto is al opgevraagd.
    Ik word niet vaak geflitst maar dit is dus wel een reden om de grote sticker die ik al een tijdje wilde plakken achter op mijn auto, om die er maar op te plakken binnenkort

9. PenK

PenK VIP lid

20 jan 2006
    6.275
    521
    113

Wat voor sticker is dat als ik vragen mag?!?

10. 1981Mama

1981Mama VIP lid

8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    een sticker van een vakantiebestemming :) (geen tribal of iets in die richting haha)

11. cactusje

cactusje VIP lid

12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    Mij is ooit verteld dat een mobiele flitser elke keer dat ie neergezet wordt geijkt moet zijn..
    Of het ook zo is durf ik niet te zeggen maar het kan dus zeker de moeite waard zijn om het ijkrapport op te vragen.

12. ImAmommy

ImAmommy Fanatiek lid

23 aug 2015
    1.614
    1
    36
    Mijn moeder had iets soortgelijks meegemaakt. Erachteraan gebeld en scheen om een andere kenteken re gaan. Een van de letters leek erg op elkaar, waardoor ze de boete maar de verkeerde persoon hebben gestuurd. Even achteraan bellen kan geen kwaad. Uitleggen dat jullie op dat tijdstip allebei werkten op kantoor... Mijn moeder zou dan in amsterdam te hard hebben gereden. Is ze al in 2 jaar niet geweest ;)

13. Niicci

Niicci Fanatiek lid

1 apr 2013
    2.700
    49
    48
    Nederland
    Zal eerder een ijkrapport opvragen, ook mobiele flitsers moeten om de zoveel tijd geijkt worden.
    In sommige gevallen kan je die ook al online opvragen.

14. Suzy85

Suzy85 Fanatiek lid

16 apr 2016
    2.364
    2.822
    113
    Informatiebeveiliging
    Provincie Utrecht
    Waarom vraag je de foto niet even op via het digitale portaal? Dan weet je in elk geval direct of 1 van jullie beiden achter het stuur zat. Een vervolgstap kan dan zijn om het ijkrapport op te vragen.

15. Diro

Diro Niet meer actief

Maar flitsen gebeurt altijd (bij mijn weten tenminste) vanaf de voorkant. Dan heeft een sticker op je achterruit toch niet zo veel zin?

16. nanni1996

nanni1996 Fanatiek lid

23 jul 2008
    3.640
    322
    83
    Logisch dat de auto klopt op papier want het kenteken is geregistreerd op jou type auto. Ze kijken naar kenteken en kijken niet naar de auto. De foto kan idd een hoop duidelijk maken. Kan zomaar dat er iemand fraude pleegt met een totaal andere auto maar omdat jou kenteken erop zit zeggen ze op papier dat het jou type auto is

17. yasmine04

yasmine04 Fanatiek lid

17 nov 2010
    3.050
    304
    83
    Tbm
    Zuid holland
    Niemand leest?
    Ts geeft aan dat de foto al opgevraagd is..

18. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.155
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Ijkrapport heeft niets te maken met de tijd. Het ijkrapport gaat op basis van de snelheid die wordt afgelegd die gemeten wordt dmv afstand die wordt afgelegd in een bepaalde tijd. Daarop wordt geijkt. De tijd die niet klopt kan een verkeerde instelling zijn maar heft niets te maken met het ijken. Tegenwoordig worden de ijkdatum en nummer van toestel automatisch bij het CJIB doorgezonden voor de boete wordt verzonden. De kans is dus amoer aanwezig dat dit een ijkfout is.

Anders zou de politie veel last hebben van de zomer en wintertijd daar de toestellen maar 1 keer per jaar geijkt worden.

19. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.155
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Flitsen gebeurd altijd via de achterkant.

20. Suzy85

Suzy85 Fanatiek lid

16 apr 2016
    2.364
    2.822
    113
    Informatiebeveiliging
    Provincie Utrecht
    T gaat er mij om dat je die tegenwoordig niet via post hoeft aan te vragen, maar direct kunt zien in het digitaal portaal... Dan hoef je er niet op te wachten, maar zie je die foto direct. Stukje sneller dus.

Deel Deze Pagina