mijn meiden tweeling van net 4 jaar zitten op de basisschool 1 meid is stronteigenwijs en neemt haar geen tijd voor te gaan plassen en heeft zo bijna 3 keer per week een ongelukje mn met plassen. De andere meid daar tob ik al langer mee, ik weet het echt niet meer wat te doen. Ook voor haar zelf vind ik het moeilijk. zij is dus bijna dagelijks inc van plas maar ook met poep We lopen met haar bij de huisarts voor lactulosezakjes. Er is een echo voor haar buikje gemaakt en zij zou geobstipeerd zijn dus nu de zakjes. Eigenlijk zou ze 2 per dag moeten krijgen, maar dan is de ontlasting zo dun dat het haar broekspijpen uitloopt. Op school is het nu ook gebeurd en de juf is best boos op haar geworden. ik weet het niet, zou ze het voelen of niet voelen, op mijn vragen krijg ik niet echt een antwoord. snachts draagt ze een luierbroekje en overdag gewone onderbroek wie heeft er nu nog een tip voor mij? welke stappen kan ik ondernemen?
Zou ze overloop diarree kunnen hebben? Dan voel je de aandrang vaak ook niet goed aan. Misschien een verwijzing naar de poep poli vragen? Wel heel zielig, ook erg dat de juf boos werd!
O wat vervelend en lastig. Onze zoon heeft tot halverwege groep 1 ook nog veel ongelukjes gehad met het plassen. Hij kreeg van mij altijd 1 set schone kleren mee en deed dit dan ook zelf op de wc als het mis was gegaan. En vriendje van onze zoon had ook moeite met ontlasting. Zij zijn wel naar de poeppoli doorverwezen... Op school had hij wel een luier nog aan. Want dat hij het nog niet op kon houden was wel duidelijk. Zijn ouders kwamen hem dan verschonen ( juf doet dit niet). Meestal om dezelfde tijd ( 11 uur geloof ik) Bij hem was er verder niks gevonden waarom...hij was gewoon later dan het gemiddelde kind.